שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » "יצטרכו להתחסן כל 18-12 חודשים"
מנכ"ל ביונטק
ד"ר אואור שאהין: "הדבר הראשון שאסור לשכוח הוא שגם ילדים עשויים לחלות באופן קשה מהנגיף. זה מקסים ויפה איך שבישראל התנהלו עם החיסונים"
תגיות: ,
חיסון לקורונה | צילום: Kunal Mahto, שאטרסטוק

ד"ר אואור שאהין, מייסד החברה הגרמנית ביונטק וממציא חיסון פייזר בשיתוף ביונטק נגד הקורונה, אומר כי על פי המידע שקיים ברשותם ואשר הגיע אליהם מישראל החיסון יעיל ב-97% נגד הווריאנט הבריטי.

שאהין הוסיף כי החברה בדקה את יעילות החיסון נגד הווריאנט הברזיליאי, הוא הוסיף כי מדענים יבדקו בתוך שבועיים את היעילות של החיסון נגד הווריאנט ההודי במעבדה, והסביר כי השינויים הגנטיים בו 'מוכרים לנו ממוטציות אחרות'. את הדברים אמר ד"ר אואור שאהין בשיחת זום שקיים עם עיתונאים בגרמניה.

"זה מקסים ויפה איך שבישראל התנהלו עם החיסונים, הלוגיסטיקה היתה פשוט מושלמת. בתקופה האחרונה אני מקיים פגישות בהן אנחנו בוחנים את המידע שמגיע אלינו מישראל, ואשר מאפשר לנו לחשב כמה בני אדם ניצלו בזכות החיסון במספר חודשים האחרונים".

בתשובה לשאלת כאן חדשות, האם חסינות עדר תהיה אפשרית מבלי לחסן ילדים, השיב ד"ר שאהין כי התשובה תלויה בהגדרת מושג 'חסינות עדר'. "הדבר הראשון שאסור לשכוח הוא שגם ילדים עשויים לחלות באופן קשה מהנגיף. כדאי לספק חיסונים לילדים גם כי זה מחזק את חסינות העדר וגם כי זה חיובי עבורם", אמר שאהין. אולם הוא סייג את תשובתו בכך שאין לחברה עדיין את המידע הקליני הנוגע לילדים קטנים. "הניסויים עדיין רצים ורק לאחר שנקבל את המידע נוכל להמליץ על התחסנות״, אמר.

לדבריו עד כה נבדקו כ-30 מוטציות שונות של הקורונה, ואפילו במקרים בהם התגובה החיסונית הייתה מופחתת, היא הייתה מספקת. "החיסון בנוי בחכמה ואני משוכנע שהוא עמיד לווריאנט. בכל מקרה, אם נצטרך לעדכן אותו, נעשה זאת, כך שאני לא מודאג".

אודות הענקת מנה שלישית של החיסון, אמר כי "מבדיקות שערכה החברה עולה כי רמת הנוגדנים יורדת 8 עד 9 חודשים לאחר מתן החיסון השני. החברה ממליצה משום כך מתן חיסון נוסף, שלאחריו "יצטרכו להתחסן כנראה כל 18-12 חודשים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים