שיתוף
תגובות
כלכלה » רכב ותחבורה » יצרנית הרכב רולס רויס תשיק דגם חשמלי
'הטוב בעולם'
לפי רולס רויס הדגם החדש של היצרנית לא יהיה מבוסס על דגמי רולס רויס קיימים. באשר ללוחות זמנים לייצור, בחברה מציינים כי הוא "יבוצע עד שנת 2030"
תגיות:
Rolls-Royce 120EX | צילום: רולס רויס

רולס רויס, מי שנתפסת בעיני רבים כחברת הרכב היוקרתית הטובה בעולם, הודיעה כי תשיק בשבועות הקרובים דגם חשמלי מתוצרתה שצפוי להיות "המכונית החשמלית הטובה בעולם". כך עולה מהודעה לתקשורת שפרסמה היצרנית הבריטית.

היצרנית הבריטית היוקרתית פרסמה בלילה אמש ידיעה תחת הכותרת: "נבואה, הבטחה ויישום". ברולס רויס ציינו בידיעה כי "באפריל 1900 ציין צ'ארלס רולס, מאבותיה המייסדים של רולס רויס, כי בעתיד יהיו רכבים חשמליים".

לפי רולס רויס, ב-1902 החל רויס לייצר אביזרים עבור מכוניות חשמליות עבור יצרני רכב אחרים (שנעלמו מאז, לא מעט מכיוון שיצרני רכב כדוגמת רולס רויס הפכו את המכוניות החשמליות ללא כדאיות ליצור) או כפי שרולס רויס מתארת זאת בפרסומיה: "אם כי רולס עצמו מעולם לא בנה מכונית חשמלית, הוא ייצר מנועי בעירה פנימית שגילמו את העקרונות שאנו רואים כיום בייצור מנועים חשמליים: גמישות נטולת מאמץ, פעולה שקטה ותחושת עוצמה. מאמציו בתחום זה מדגישים את זכותה ההיסטורית של רולס רויס כמנהיגה עולמית בתחום ההנעה החשמלית הן מבחינת יוקרה והן מבחינת מעמד חברתי".

מבחינת רולס רויס מדובר באחד האירועים החשובים בתולדות היצרנית: בדומה לרוב יצרני רכבי היוקרה, גם רולס רויס יודעת היטב שלא תוכל לייצר עוד מכוניות מזהמות. בניגוד ליצרניות רכבים אחרים המנועים החזקים בכל דגמי רולס רויס פולטים כמויות משמעותיות של זיהום, ולכן בקרב היצרנית מבינים כי דגם חשמלי הוא הכרח.

אך חשוב להבין כי הלקוחות של היצרנית הותיקה מורכבים, מאחר ובדרך כלל מדובר בחתך אוכלוסיה "כבדה" – לקוחות סופר שמרנים שאיכות הסביבה לא בהכרח חשובה להם כמו הידיעה הברורה שבדומה להוריהם, הם יקבלו את מכונית היוקרה הטובה ביותר בעולם.

וישנו גם זן אחר של לקוחות של רולס רויס הם דווקא כסף חדש – כזה שנמצא בסין ובדובאי. לקוחות כאלה דורשים דווקא את המימד התדמיתי שמתלווה לבעלות על רולס רויס. ובמקרה כזה צריך לשכנע את הלקוחות פחות אודות האיכויות הנשגבות של המכונית – ויותר אודות היותה יחודית.

לפי רולס רויס הדגם החדש של היצרנית לא יהיה מבוסס על דגמי רולס רויס קיימים. באשר ללוחות זמנים לייצור, רולס רויס כהרגלה מקפידה על גישה שמרנית ומציינת כי הייצור "יבוצע עד שנת 2030". לוח זמנים זה שהוא מן הסתם מאוד מעורפל ולא ממש מדויק, נובע בין היתר מהעובדה שרולס רויס נהנית מרשימות המתנה ארוכות לדגמיה החדשים. כלומר, סביר להניח שהודעה זו של רולס רויס כבר תגרום השבוע ללקוחות בבריטניה, שנגחאי ודובאי לסור אל סוכנויות רולס רויס כדי להביע התעניינות ולקבל מועדי אספקה יותר מדויקים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים