שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » נציג חרדי ישולב בכל מינהל קהילתי בירושלים
בצעד תקדימי
בעיריית ירושלים החליטו לצאת בהחלטה תקדימית חדשה לפיה ישולב נציג חרדי בכל מינהל קהילתי בעיר, אף בשכונות שאינם שייכות לציבור החרדי • ומי מתנגד לייצוג ההולם?
תגיות:
בניין עיריית ירושלים | צילום: ColorMaker, שאטרסטוק

בעיריית ירושלים החליטו לצאת בהחלטה תקדימית חדשה, לפיה ישולב נציג חרדי בכל מינהל קהילתי, אף בשכונות שאינן מתאפיינות באוכלוסייה המשתייכת למגזר החרדי.

על פי ההחלטה החדשה של עיריית ירושלים, ישולב נציג חרדי אחד לפחות בהרכב כל מינהל קהילתי בעיר, כולל בשכונות החילוניות והמעורבות. ההחלטה התקבלה לקראת הבחירות להנהלות המינהלים הקהילתיים בעיר, שיתקיימו ב-22.12. ההחלטה עוררה סערה בקרב התושבים בשכונות החילוניות.

"על פי החלטת הוועדה מושב אחד ישוריין לטובת הציבור החרדי", נכתב בהודעה לראשי המנהלים הקהילתיים. "בפועל 8 מושבים יוקצו לציבור הכללי ו-1 מושב לטובת הציבור החרדי, זוהי החלטה עירונית בדבר מודל 'ייצוג הולם', שנקבעה על ידי ועדת הבחירות העירונית".

במינהליים הקהילתיים בקעה, גוננים, גינות העיר, פסגת זאב והר חומה ישוריין נציג אחד למגזר החרדי, מתוך 8 נציגים בסך הכל.

לשם האיזון וההגינות, במינהל הקהילתי אשכולות (המורכב בין היתר מהשכונות החרדיות שמואל הנביא ובוכרים), ישוריין מקום אחד, לנציג מהציבור הכללי, בהנחה ויהיו תושבים שירצו להתמודד על המשבצת הזו, ובמינהל הקהילתי של השכונה החרדית בית וגן ישוריינו 2 מקומות לנציגים מהציבור הכללי.

באתר העירוני נכתב כי "מודל הייצוג ההולם מתבסס על נתוני ההצבעה למועצת העירייה בבחירות האחרונות בירושלים, לפי שיעור ההצבעה למפלגות הכלליות ולחרדיות בכל שכונה. על פי נתונים אלו, ועדת הבחירות המרכזית קובעת את שיעורה היחסי של כל אוכלוסייה בכל שכונה, ובהתאם מגדירה את כמות הנציגים של כל אוכלוסייה בהנהלת המינהל הקהילתי. זו הדרך הנגישה והמדויקת ביותר להתאים בין התפלגות האוכלוסיות בשכונות לבין הרכב הנהלת המינהלים".

אחד המתנגדים הוא עו"ד איתמר שחר, מועמד בבחירות להנהלת המינהל הקהילתי גינות העיר. שחר שיגר מכתב ליו"ר ועדת הבחירות השופטת בדימוס ד"ר בלהה כהנא, בו הוא כותב: "ההחלטה שהתפרסמה בנוגע לשריון של קבוצות אוכלוסייה ניתנה לכאורה על ידי 'ועדת הבחירות המקצועית' ביום 24.9. יש איתה כמה בעיות קשות: ועדת הבחירות המקצועית לא מוסמכת להחליט בנושאים כאלה – זו ועדה שאמורה לטפל בנושאים תפעוליים-טכניים של התנהלות הבחירות. 4 מתוך 6 החברים בה הם עובדי עירייה שאינם נבחרי ציבור". עוד מוסיף שחר: "החלטה על שריון פוגעת בעקרון השוויוניות בבחירות – וזה מנוגד לתקנון הבחירות".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים