שיתוף
תגובות
כלכלה » רכב ותחבורה » פרויקט הקו הירוק של הרכבת הקלה יוצא לדרך
ירושלים
העבודות על הקמת הקו הירוק של הרכבת הקלה בירושלים יחלו בשבועות הקרובים. זאת, לאחר שהזכייניות קיבלו אישור להתחיל בעבודות
תגיות:
הרכבת הקלה בירושלים | צילום: EQRoy, שאטרסטוק

העבודות על הקמת הקו הירוק של הרכבת הקלה בירושלים יחלו בשבועות הקרובים, כך פורסם ב-N12. זאת, לאחר שהזכייניות קיבלו אישור להתחיל בעבודות.

"שפיר הנדסה" ושותפתה הספרדית, חברת CAF קיבלו צו מועדת המכרזים שבמשרד האוצר המורה להם להתחיל בעבודות על הפרויקט.

הקו הירוק הינו קו הרכבת הקלה השני שיוקם בירושלים ויימתח משכונת גילה בדרומה של העיר לגבעה הצרפתית והר הצופים שבצפונה. מטרתו של הקו היא יצירת רצף תחבורתי מתקדם ונוח שיחבר בין מוקדי עניין מרכזיים בעיר וייצר גישה נוחה ומהירה אל מוסדות ציבור, מרכזי תעסוקה ואטרקציות תיירותיות דוגמת קריית הממשלה, שלושת בתי החולים המרכזיים, קניון מלחה, גן החיות העירוני ועוד.

התכנית כוללת סלילה לאורך 27 ק"מ וחיבור כאמור,  בין שכונת גילה להר הצופים. כאשר צפויות להיות בקו 50 תחנות, והפרויקט יכלול גם מתחם תחזוקה ותפעול (דיפו), חניון ומוסך לקרונות, מרכז בקרה ושליטה וחניוני חנה וסע. הדיפו, מרכז שירות תחזוקה ומרכז לוגיסטי של הרכבות, יוקם בקריית הלאום בירושלים בהשקעה כוללת של כמיליארד שקל.

התכנית כוללת גם את הארכת 'הקו האדום' שיעבור מידי 'סיטיפס' לאחריות 'שפיר' בחודש אפריל, כאשר הקו הקיים, שכיום עובר בין גבעת זאב להר הרצל יורחב עד לשכונת נווה-יעקב בצפון העיר, ועד לבית-החולים הדסה עין-כרם בדרומה.

לפי התכנית, פתיחת המקטעים החדשים בקו האדום והירוק אמורה להתבצע בהדרגה בין השנים 2022 ל-2025

הודעה זו מגיעה לאחר ש'שפיר' הוציאה הבוקר הודעה לבורסה כי השלימה את מימון פרויקט הרכבת הקלה בירושלים. "השלמת הסגירה הפיננסית בתקופה מאתגרת ובמועד הנוכחי", אמרו מנהלי החברה, "הינה הבעת אמון והוכחה לאיתנות השותפות ולחוזקו של הפרויקט- פרויקט התחבורה הגדול בישראל אי פעם".

היקף המימון הראשוני של הפרויקט עומד על כ-3.7 מיליארד שקל ומובילים אותו בנק הפועלים, הבינלאומי, בית ההשקעות אלטשולר שחם וחברת הביטוח מגדל. עלותו הכוללת של הפרויקט מוערכת בכ-5.1 מיליארד שקלים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים