שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » ירידה חדה בתחלואת הקורונה בכל המגזרים
דו"ח חדש
הדו"ח העדכני שהוצג היום לשרי קבינט הקורונה מצביע על כך שנשמר פער גדול בתחלואה בין מחוסנים עם בוסטר למחוסנים שאינם בתוקף ולא מחוסנים
ראש הממשלה נפתלי בנט בדיון של קבינט הקורונה | צילום: קובי גדעון, לע"מ

דו"ח חדש ועדכני שהעבירו היום חוקרי האוניברסיטה העברית בירושלים והדסה, המנטרים את מצב תחלואת הקורונה בישראל, מצביע על ירידה חדה בתחלואה בנגיף הקורונה בכל המגזרים.

הדו"ח שהוגש היום לקבינט הקורונה מאשש למעשה את הערכות המוקדמות, על ירידה משמעותית בתחלואה בכל המגזרים. כאשר לדברי מחברי הדו"ח – פרופ' ינון אשכנזי, פרופ' דורון גזית ופרופ' נדב כץ ממכון רקח לפיזיקה באוניברסיטה העברית, פרופ' רונית קלדרון-מרגלית ופרופ' רן ניר-פז מבית הספר לבריאות הציבור ורפואה קהילתית באוניברסיטה העברית בירושלים ומבית חולים הדסה, ומאיר בינג מהאוניברסיטה העברית – הסיבה לכך נעוצה בכמה תהליכים מקבילים המתרחשים בימים אלו.

עוד נכתב בדו"ח, כי שילוב של עדכון תוקף התו ירוק, יחד עם הרחבת מבצע מנות הדחף צפויים להוביל להמשך הירידה גם בהינתן פתיחה של בתי הספר.

לדברי החוקרים, הירידה בתחלואה צפויה להוביל לירידה משמעותית בנטל הבידודים גם במימוש המדיניות הנוכחית. "סביר שניתן לבסס מדיניות ארוכת טווח על מעבר מבידודים לבדיקות מהירות חוזרות, אולם יש לבסס אופן פעילות זה", מבהירים החוקרים.

עוד מצביע הדו"ח, כי נשמר פער גדול בתחלואה בין מחוסנים עם בוסטר למחוסנים שאינם בתוקף ולא מחוסנים.

לפי הדו"ח, שהוגש כאמור היום לקבינט הקורונה, אין מתאם בין השינוי בקצב גידול התחלואה בחברה הערבית לבין פתיחת בתי הספר בחברה זו, ובהתאם ניתן להניח שהתחלואה במגזר זה אינה נובעת ישירות ממערכת החינוך, אלא מריבוי אירועים ומימוש חלקי של מדיניות תו ירוק. "העלייה בתחלואה במגזר זה הובילה לעליה תוצאתית במספר החולים קשה מהמגזר והירידה בתחלואה צפויה להוביל לירידה מתאימה בתחלואה קשה מהמגזר הערבי בזמן הקרוב", מסבירים החוקרים.

החוקרים מסבירים עוד, כי כל עוד נותר חלק משמעותי באוכלוסייה שאינו עם חיסון בתוקף, תישמר תחלואה ויש חשש מהתפרצות. "לאור זאת יש יתרון בגיבוש שיטת ניטור להמשך השנה, שיכולה להתבסס על ביצוע בדיקות אנטיגן עיתיות".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים