שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » יריות נורו הלילה לעבר אוטובוס בדרך לטירה
טרור באוטובוסים
לפי דו"ח שנתי מקיף, בשנת 2020 חוו הנהגים 3,644 מקרי אלימות פיזית • התקיפה נעשתה באחת התחנות בטירה לאחר שרכב חסם את ציר הנסיעה
ערבים רעולי פנים | צילום: דוברות המשטרה

יריות נורו לעבר נהג אוטובוס בקו 39 של חברת קווים אשר נסע הלילה מטירה לנתניה. התקיפה נעשתה באחת התחנות בטירה לאחר שרכב חסם את ציר הנסיעה. לאחר שנהג האוטובוס התקדם על מנת לחלוף על פני הרכב החוסם, רעול פנים עם נשק יצא מהרכב והחל לירות לעבר האוטובוס. הנהג קלט את הנעשה, נשכב על הרצפה והזמין את המשטרה.

בשל כך, תנועת האוטובסים לטירה הופסקה.

מקרה חמור זה מצטרף לעלייה התלולה בתקיפות הנהגים בזמן האחרון.

על פי נתוני ארגון הנהגים מבית ההסתדרות הלאומית אשר עוקב אחר הנושא דרך דו"ח שנתי מקיף, בשנת 2020 חוו הנהגים  3,644 מקרי אלימות פיזית. בפועל, המספר גבוה בהרבה שכן רק 47% מהמקרים דווחו. בנוסף לכך, 40% מהנהגים דיווחו שחוו אלימות פיזית בעבודתם במהלך שנת 2020 (19% מהם דיווחו על 3 ויותר מקרים).

ארגון נהגי האוטובוסים בישראל מבית ההסתדרות הלאומית מסר בתגובה לאירוע כי: "זוהי חציית קו אדום. דם הנהגים ובמקרה זה גם הנוסעים הפקר. שבענו מסיסמאות והבטחות ריקות. אנו קוראים למשרד התחבורה ולמשרד לביטחון הפנים גם לפעול. הכרה בנהגי האוטובוסים כעובדי ציבור תרתיע ותוכל לשמור על חייהם ועל חיי הנוסעים ותגרום לכך שתוקפי נהגים ונוסעים ישבו מאחורי סורג ובריח. רשויות החוק חייבות לפעול ויפה שעה אחת קודם. מקרה חמור זה יכול היה להפוך לאסון כבד ללא תושיית הנהג. האוטובוסים והנהגים הם סמל שלטון ולכן תוקפים אותם והנהגים משלמים מחיר כבד. דם הנהגים והנוסעים הופקר".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים