שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » ירי טיל הנ"ט לעבר הרכב בעוטף עזה
תיעוד
ההסלמה הביטחונית: הג'יהאד האסלאמי פרסם סרטון שמתעד את ירי הקורנט שממנו נפצע קל תושב שדרות. בתיעוד ניתן לראות את הגבר סמוך לרכבו, ומיד לאחר מכן את רגע הפיצוץ
ארכיון | צילום: הגיהאד האיסלמי

כלי רכב אזרחי נפגע הערב (שני) באזור עוטף עזה לאחר שנורה לעברו טיל נ"ט משטח רצועת עזה. בעקבות הירי, אזרח שעמד במסוך לרכב, נפצע באורח קל והוא פונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים. בעקבות המקרה, מצה"ל נמסר כי יש להשמע להנחיות שיימסרו ככל שיידרש ולהמנע מלהכנס לצירים ואזורים אסורים.

בג'יהאד האיסלאמי נטען תחילה כי הרכב שנפגע היה ג'יפ צבאי, ואילו מדובר צה"ל נמסר כי מדובר ברכב אזרחי שנפגע מירי נ"ט. מתחקיר ראשוני של הצבא עולה כי האזרח עמד לצד הרכב, וכך ככל הנראה מנע פציעה חמורה יותר. בצבא הדגישו כי "יש להישמע להנחיות שיימסרו על ידי צה"ל ככל שיידרש ולהימנע מלהיכנס לצירים ואזורים אסורים".

על פי תחקיר ראשוני, בעל הרכב לא שהה בתוך הרכב בזמן הפגיעה. עמי, תושב ניר עם שהגיע לרכב לאחרי הירי, אמר "הגעתי לנקודה, ראיתי אדם מחוץ לרכב, הוא היה בהלם. הוא אמר לי שהוא לא היה ברכב אבל עף מההדף, וכולו היה אבק, אם הוא היה בפנים היה אסון".

מארגון מד"א נמסר כי חובשים ופראמדיקים של מד"א מפנים מגזרת שדרות גבר בן 49 במצב קל עם פציעות מרסיסי זכוכיות בפנים ובגפיים בלבד. בנוסף מטופלים ע"י צוותי מד"א מספר נפגעי חרדה בודדים. כוחות מד"א ברחבי הארץ עומדים בכוננות ונמצאים בקשר ישיר עם משטרת ישראל, צה"ל וכוחות הביטחון. במד"א מבקשים להזכיר לציבור להישמע להנחיות פיקוד העורף ובכל צורך רפואי יש לחייג 101 וצוותי מד"א הערוכים בכוננות מוגברת יגיעו מייד.

חובש רפואת חירום במד"א שלמה מימון ופאול גרוס שפינו את הפצוע קל מגזרת שדרות סיפרו: "חברנו עם הפצוע בסמוך למקום האירוע כשהוא בהכרה מלאה וסובל מפציעות קלות בפנים ובגפים מרסיסי זכוכית שהתנפצה. תוך כדי הטיפול הרפואי והפינוי לבית החולים נשמעו מספר אזעקות נוספות, מיגנו את הפצוע בקסדה ושכפ"צ כדי להגן עליו ובכל פעם שהיה צריך עצרנו בצד הדרך ונשכבנו בסמוך לאמבולנס במקום בטוח".

עם פקיעת האולטימטום של חמאס, כמה דקות לאחר השעה 18:00, הופעלה הערב אזעקה בירושלים, בית שמש ויישובי הסביבה. רקטה שנורתה מרצועת עזה פגעה בבית ביישוב בהרי יהודה. חמאס נטל את האחריות לירי, שנמשך לאחר מכן גם לעבר יישובי הדרום. אירועי יום ירושלים שהופסקו זמנית חודשו לאחר הערכת מצב של המשטרה. בפיקוד העורף שינו את הנחיות השגרה עד למרחב של 40 ק"מ מהרצועה, הלימודים בערים וביישובים אלה לא יתקיימו מחר.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים