שיתוף
תגובות
כלכלה » נדל"ן » ישוב חדש יוקם בעוטף עזה 'חנון'
התסקיר הוצג
הוועדה המחוזית שקלה ובחנה את הקמת היישוב החדש על רקע הנתונים שהוצגו והחליטה להמליץ למועצה הארצית לתכנון ובנייה לאשרו
יוקם ישוב חדש בעוטף עזה | צילום: Nick Brundle, שאטרסטוק

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה במחוז הדרום, בישיבתה אתמול (שני), החליטה להמליץ על הקמת היישוב חנון, יישוב חדש בעוטף עזה, בשטחה המוניציפאלי של המועצה האזורית שדות נגב. ההמלצה על הקמת היישוב תועבר למועצה הארצית לתכנון ובנייה בראשות עו"ד שלומי הייזלר, יו"ר מטה התכנון הלאומי.

תסקיר היישוב הוצג בוועדה המחוזית דרום בדיון בראשות יו"ר הוועדה המחוזית מר עודד פלוס, ראש המועצה האזורית מר תמיר עידאן, גב' אסנת קמחי ממשרד הבינוי והשיכון, עורך התכנית ומתכנן מחוז דרום מר תומר גוטהלף, חברי הוועדה ונציגי רשויות מקומיות סמוכות. הוועדה המחוזית שקלה ובחנה את הקמת היישוב החדש על רקע הנתונים שהוצגו והחליטה להמליץ למועצה הארצית לתכנון ובנייה לאשרו, לקראת אישור הממשלה.

יו"ר מטה התכנון הלאומי, עו"ד שלומי הייזלר: "החלטת הוועדה המחוזית היא צעד חשוב נוסף בדרך לקידום וחיזוק ההתיישבות בעוטף עזה בפרט ובאזור הדרום ונגב בכלל. מדובר בצעד שמשקף מדיניות תכנונית חברתית חדשה המבקשת לחזק את הפריפריה, ולעודד התיישבות חדשה וצעירה שתקדם את האזור כולו".

כזכור, לפני כשנה הממשלה אישרה להקים יישוב חדש בעוטף עזה. היישוב יוקם במועצה שדות נגב והוא צפוי לאכלס כ-500 משפחות. מיקומו, מזרחית לישוב כפר עזה, כשבעה קילומטרים מגבול עזה ושמו הזמני של היישוב יהיה "חנון" על שם ואדי חנון.

על פי התכנית שהגיש שר השיכון דאז יואב גלנט, הקמתו באזור זה תסייע בחיזוק יישובי העוטף ותספק מענה ישראלי לאיומים הביטחוניים, וכן תמשיך לענות על הביקושים לדיור באזור עוטף עזה בכללותו.

היישוב צפוי להיות קהילתי ויהיה מעורב בין דתיים וחילוניים. עוד נכתב בתכנית, כי "הקמתו תסייע בהגדלת מספר התושבים באזור ותגדיל את אופציות הקליטה למשפחות צעירות".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים