שיתוף
תגובות
חדשות » ישיבה חירום של מועצת הביטחון של האו"ם
המשבר באוקראינה
ארצות הברית ומדינות בעלות בריתה ביקשו הלילה לבודד את רוסיה בישיבת חירום של מועצת הביטחון של האו"ם על רקע המשבר באוקראינה, גם סין הביעה הסתייגות מהמהלך הרוסי
האו"ם | צילום: Songquan Deng, שאטרסטוק

במהלך הלילה התקיימה ישיבת מועצה חריגה של מועצת הביטחון של האו"ם לאור בקשת אוקראינה וזאת לאחר שנשיא רוסיה ולדימיר פוטין הורה לחיילים להיכנס למה שמכונה הרפובליקות העממיות של דונייצק ולוהנסק, ובכך הסלים את הסכסוך בין המדינות, מצב שמפניו הגדירו גורמים במערב ש"עלול להתפוצץ לאחד העימותים החמושים הגדולים באירופה מאז מלחמת העולם השנייה". בדיון שארך שעה וחצי, נציגי ארצות הברית ומדינות נוספות במערב תקפו בחריפות את וגינו את פעולותיה אותן הגדירו כהפרה של אמנת האומות המאוחדות.

"המתקפה הברורה של רוסיה על ריבונותה ושלמותה הטריטוריאלית של אוקראינה היא ללא התגרות", אמרה לינדה תומס-גרינפילד, שגרירת האו"ם האמריקאית, לדיפלומטים אחרים. בהתיחסה להצהרתו של פוטין שאמר כי "שלח כוחות שלום" למחוזות של הבדלנים הגיבה "זה שטויות. אנחנו יודעים מה הם באמת.

"פוטין רוצה שהעולם ייסע אחורה בזמן. לתקופה שלפני האומות המאוחדות. לתקופה שבה אימפריות שלטו בעולם", אמרה. "אבל שאר העולם התקדם. זה לא 1919. זה 2022".

גם נציגי צרפת ובריטניה הוציאו גינויים דומים. "רוסיה בוחרת בדרך של עימות", אמר שגריר צרפת, ואילו שגרירת בריטניה, ברברה וודוורד, אמרה: "רוסיה הביאה אותנו לסף. אנו קוראים לרוסיה לסגת אחורה".

יצוין כי אפילו סין, שלעתים קרובות מצדדת ברוסיה במחלוקות במועצת הביטחון, הפעם התייחסה באי נוחות לאירוע. השגריר ג'אנג ג'ון אמר כי "כל הצדדים הנוגעים בדבר חייבים לנהוג באיפוק ולהימנע מכל פעולות שעלולות לעורר מתחים".

לעומת זאת, נשיא המועצה התורן השגריר הרוסי וסילי והוא זה שנאלץ לקבוע את הפגישה, דחה מכל וכל כל ביקורת, יש הטוענים כי זה אולי מעודד וכי הדרך הדיפלומטית טרם הסתיימה.

בנאומו אמר השגריר הרוסי כי ארצו באה להיטיב עם התושבים דוברי הרוסית של אזורי דונייצק ולוהנסק, אותם תיאר כקורבנות של אוקראינה. "אנחנו נשארים פתוחים לדיפלומטיה", אמר, "עם זאת, לאפשר מרחץ דמים חדש בדונבאס זה משהו שאנחנו לא מוכנים לעשות".

לדבריו, ארה"ב ובעלות בריתה, "במקום לאלץ את קייב ליישם את חובתה, הביעו תמיכה באוקראינה ועוררו בהלה חסרת בסיס לגבי פלישה צפויה לכאורה לאוקראינה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים