שיתוף
תגובות
בריאות » מחקרי בריאות » ישנו קשר ישיר בין בריאות הגוף לבריאות הנפש
מחקר
חוקרים מומחים רבים טוענים כי ישנו קשר ישיר בין בריאות הנפש לבריאות הגוף, וכן להיפך וכי חובה להקפיד על אווירה טובה בכדי להגן על ליבם
בריאות הנפש | צילום: SewCream, שאטרסטוק

"הכל בראש שלך", זו לא סתם אמרה, לטענתם של חוקרים כי בריאות הנפש משפיעה באופן ישיר על בריאות הגוף שלכם.

בריאות פסיכולוגית משפיעה ישירות על בריאות הלב, על הסיכון לשבץ מוחי ועל מצבים אחרים המיוחסים ישירות לכוחות חיצוניים אחרים, על פי הצהרה מדעית חדשה שהתפרסמה לאחרונה בכתב העת Circulation.

"מוחו, לבו וגופו של האדם קשורים זה בזה ותלויים זה בזה במה שאפשר לכנות 'הקשר בין נפש-לב-גוף'", אמר ד"ר גלן נ 'לוין , פרופסור במכללת ביילור לרפואה בטקס, "מחקרים הראו בבירור כי גורמים פסיכולוגיים שליליים, תכונות אישיות והפרעות בבריאות הנפש יכולים להשפיע לרעה על בריאות הלב וכלי הדם."

"מצד שני, מחקרים מצאו שתכונות פסיכולוגיות חיוביות קשורות לסיכון נמוך יותר למחלות לב וכלי דם ותמותה", אמר לוין ל- Healthline.

ההצהרה קושרת מצבים בריאותיים פסיכולוגיים שליליים כמו דיכאון, לחץ כרוני, חרדה, כעס ופסימיות עם תגובות ביולוגיות שעלולות להזיק כמו אי סדירות פעימות לב, תלונות במערכת העיכול, לחץ דם מוגבר, דלקת והפחתת זרימת הדם ללב.

עוד נקבע כי גורמים פסיכולוגיים שליליים הקשורים לעישון ודיאטה לא בריאה מגבירים גם את בעיות הלב ואת הסיכון לשבץ.

ההצהרה מציעה כי בדיקות בריאות נפשיות קבועות, טיפול פסיכולוגי ותוכניות גוף-נפש יכולות להוביל לבריאות לב וכלי דם טובה יותר. מתח כללי וקשרי עבודה נקשר לסיכון מוגבר של 40% לפתח או למות ממחלות לב.

זה יותר מסתם לחץ


ד"ר ג'ונתן גולדפינגר , המנכ"ל של מכון שירותי בריאות הנפש בדרום קליפורניה, אמר ל- Healthline שהקשר בין לחץ לבריאות הלב אינו פשוט כמו לחץ שרק גורם ללב לעבוד קשה מדי.

"לחץ מתמיד או כרוני יכול להיות רעיל, וכאן הקשר נעשה מורכב יותר", אמר גולדפינגר.

החוקרים מאמינים כי לחץ כרוני תורם למחלות לב הן באמצעות דלקת בלתי מבוקרת – מערכת החיסון שהשתמרה – לבין התנהגויות מסוימות של חוסר הסתגלות שבני אדם מועדים אליהם בתקופות של לחץ, כמו עישון, אכילת יתר ושימוש יתר באלכוהול או בחומרים, שמוסיפים אז לדלקת", הוסיף.

"בשילוב, אלה תורמים למחלות לב על ידי פגיעה בדפנות כלי הדם הקטנים המאכילים את הלב וכלי דם גדולים המובילים דם שנשאב אל המוח והגוף," אמר גולדפינגר.

ד"ר ג'יימס דוטי , פרופסור לנוירוכירורגיה בסטנפורד, אמר ל- Healthline כי לכל אחד יש את היכולת לשנות לא רק את דעתם אלא גם את גופם.

"אנו יודעים כיצד הקשר פועל, והוא מתבצע דרך עצב הוואגוס, המתעורר בגזע המוח ומחובר למעשה לכל איבר בגוף ומיוצג במיוחד בלב", אמר דוטי.

"מה שאנשים לא מבינים הוא שיש להם את היכולת כיצד הם מגיבים לאירועים חיצוניים ובכך יש להם שליטה על האופן שבו מערכת העצבים האוטונומית שלהם עוסקת", אמר דוטי.

"בשניים-שלושה העשורים האחרונים למדנו הרבה מאוד על הקשר בין נפש לגוף, אך ביתר שאת בעשור האחרון, עם כלי הדמיה חדשים ודרכים חדשות למדוד כיצד הנפש יכולה להשפיע על הגוף," דוטי אמר. "חשוב מכך, אנו לומדים כיצד לאמן אנשים להשתמש במוחם להשפיע באופן חיובי על גופם, מה שמוביל לירידה בהופעתן של מחלות רבות, במיוחד כרוניות, אך גם מגדיל את אריכות החיים."

השפעה הולכת לשני הכיוונים


ד"ר אריק רפלה-יואן , פסיכיאטר בעל מומחיות בפסיכיאטריה לב וכלי דם באוניברסיטת קליפורניה בסן דייגו, אמר ל- Healthline כי הקשר בין מוח ללב הוא "דו-כיווני", כלומר לשניהם יש יכולת להשפיע על האחר.

לדבריו דוגמא כוללות התקפות פאניקה ו'תסמונת לב שבור', וכתוצאה מכך אי ספיקת לב פתאומית כשמישהו שומע חדשות רעות, "המוח והלב מחוברים על ידי רשת עצבים שאנו מכנים מערכת העצבים הסימפתטית והפאראסימפתטית", אמרה רפלה-יואן.

"מערכת העצבים הסימפתטית היא דוושת הגז, ומערכת העצבים הפאראסימפתטית היא דוושת הבלם. רבים מהקשרים בין הלב והמוח מתווכים על ידי מערכת זו. יש פעולות נפשיות או פסיכולוגיות שאפשר לנקוט כדי להשפיע על אלה ", הסביר.

"למשל, שיטות יוגה, טאי צ'י ושיטות קשב אחרות יכולות לשפר את בריאות הלב וכלי הדם וגם את בריאות הנפש. התערבויות מיינדפולס יכולות לעזור גם לסימפטומים הפסיכולוגיים וגם לגופניים של חרדה ופאניקה, "הוסיף.

גולדפינגר אמר כי חשוב לתרגל את שבעת המאגרים המוכחים של לחץ רעיל:

הרגלי שינה בריאים

תזונה טובה

פעילות גופנית קבועה

גישה לחיק הטבע

קשב או מדיטציה

תקשורת חברתית

בריאות הנפש

"המוח והגוף שלנו אינם ניתנים להפרדה," אמר גולדפינגר. "תקווה יכולה לרפא סרטן. מחלות לב ודיכאון בדרך כלל מתרחשים יחד. המוח הוא גם איבר השולט ומקבל משוב מאיברים אחרים כמו הלב, האדרנל והקיבה. אנו יכולים לשלוט בהרבה מהתפקודים הגופניים שלנו על ידי אימון מוחנו, וזו סיבה אחת שאנו חושבים שמודעות ומדיטציה יכולים למנוע ולרפא את נזקי הלחץ הרעיל. "

"אנשים צריכים להתמקד בקשר בין מתח ובריאות הלב ובכל השינויים המוחשיים שהם יכולים לעשות כדי להגן על ליבם כיום", הוסיף.

הצטרפו ועקבו אחר
עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים