שיתוף
תגובות
כלכלה » רכב ותחבורה » תעופה » ישראייר תפטר 15% מעובדיה בשנת 2021
תוצאות הרכישה
מנכ"ל חברת ישראייר שלח הבוקר איגרת לעובדיו, בו הוא הודיע כי ישראייר צפוי לפטר 15% מכח העבודה, וכי ישנה אופטימיות בשל החיסונים ומכירת החברה לרמי לוי וחיים
מטוס של חברת התעופה ישראייר | צילום: Mike Fuchslocher, שאטרסטוק

מנכ"ל חברת ישראייר אורי סירקיס שלח הבוקר איגרת לעובדיו, בו הודיע כי גם ב-2021 תידרש לצמצם את המועסקים בחברה ב-15%, כלומר תפטר 60 עובדים ועובדות – זאת לאחר שגם ב-2020 נפרדה מ-15% מעובדיה והתייצבה על 400 עובדים בסוף השנה.

באיגרת ששלח מציין סירקיס בנוסף, כי בשל הסגר השלישי החברה מוציאה עוד עובדים לחל"ת, כך שבראשית ינואר 55% מעובדיה בחל"ת, שיוארך עד למאי 2021. "אני מודע לקושי שבהארכת מועד החזרה מחל"ת, אך אני סבור שעלי לפעול בשקיפות כדי לאפשר לכם ולמשפחותיכם לארגן ולכלכל את התקופה המאתגרת הזאת. הלוואי ואתבדה ונידרש להשיב עובדים נוספים מוקדם מהתכנון", כתב סירקיס לעובדיו.

כזכור, חברת התיירות והתעופה ישראייר נרכשה לאחרונה ע"י איש העסקים רמי לוי ושלום חיים, ובשל כך ישנה אופטימיות מהמכירה. סירקיס מתייחס באגרת לעובדים ליתרונותיה הרבים של רכישת החברה על ידי קבוצה קמעונית חזקה  וגם לחסרונותיה. לדבריו, רמי לוי וצוותו מביאים יתרונות מוכחים בתחום הרכש וגב פיננסי חזק – שיקטינו את הוצאות החברה.

לדבריו, בנוסף ישנה מקום לאופטימיות לצד ההאטה הקשה בפעילות, הפרידה הכואבת מעובדים והמגבלות החריפות בנתב"ג, בשל האפשרות לחלום על פעילות רחבת היקף בפסח הקרוב. אופטימיות זו נובעת מהעובדה שמספר המתחסנים הגיע לכמעט 1.5 מליון איש, ובנוסף למאות אלפי מחלימים. רישום מניותיה של ישראייר למסחר בבורסה הוא עוד יתרון, משום שהוא יאפשר גיוס הון בתנאים נוחים. החיבור בין ישראייר לרמי לוי יתרום שיווקית וייצר סינרגיות בתחום מועדוני הלקוחות וכרטיסי האשראי, שיגדילו את נאמנות הלקוחות, ויגדיל את בסיס הלקוחות באמצעות מבצעי קנה-קבל. נוכחותה של רמי לוי בתחומי התקשורת והביטוח תאפשר לישראייר להגדיל את מכירות המוצרים הנלווים.

סירקיס מתייחס לשינוי המהותי בחברה שעד עתה נהנתה מ"בלעדיות"בכל הנוגעה לטיסות בשבת, שהרי אל על שובתת בשבת, והוא רומז שצפוי שזה יהיה גורלה של ישראייר תחת בעלותו של רמי לוי.

ה-DNA של ישראייר, הוא מציין, איפשר לה להתמודד בהצלחה עם המשבר חסר התקדים בתחום התעופה – שבא לידי ביטוי בירידה של פעילות התיירות של החברה ב-75% ב-2020 ובקיטון של 30%–35% בשעות הפעילות של מטוסיה, וכן עם הירידה של 40% במספר הטסים לאילת בשל העתקת שדה התעופה בעיר לשדה התעופה רמון וסגירת שדה דב.

לדבריו, ישראייר היטיבה להתמודד עם משבר הקורונה בכך שלא השביתה את פעילותה ופיתחה מקורות הכנסה יצירתיים, שתרמו לאמון הבנקים ומשרד האוצר. סירקיס מעודד את עובדיו להוכיח את העוצמה הגלומה ב-DNA הייחודי של החברה, הערבות ההדדית והיצירתיות שהביאו למכירת החברה במחיר שיא בעידן הקורונה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים