שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » ישראלים מחוברים ליהדות העולם – דתיים יותר
סקר
כ-60% מהנשאלים תמכו בהחלטה לאפשר ליהודים מהעולם לעלות לישראל בקורונה • כשנתקלים בבעיה בטיול בחו"ל כמחצית מהישראלים יפנו לקונסוליה הישראלית וכ-20% לבית חב"ד
לימוד תורה בחברותא בבית מדרש. אילוסטרציה | צילום: ChameleonsEye, שאטרסטוק

מסקר שנערך על ידי מכון דיירקט פלוס עולה כי רוב אזרחי ישראל חשים זיקה וחיבור לאחיהם מעבר לים אך ככל שהם יותר דתיים או מסורתיים – כך מתחזק גם הקשר. הסקר נערך לקראת ועידת התפוצות הבינלאומית השנייה של 'מקור ראשון'.

כ-60 אחוזים מהנשאלים אמרו כי ההחלטה לאפשר ליהודים מהעולם לעלות לישראל גם במהלך הסגרים של הקורונה הייתה נכונה כאשר במגזר הדתי ענו תשובה חיובית כ-75 אחוזים מהמשיבים. כ-56 אחוזים אמרו כי למרות ההגבלות שיש על הכניסה לישראל יש לאפשר ליהודי העולם להגיע לישראל אך מנגד כרבע מהמשיבים אמרו כי אין לתת ליהודים עדיפות בביקור בישראל על פני כל תייר אחר.

לגבי מתן חיסונים מישראל ליהדות התפוצות ענו 46 אחוזים כי יש לתת ליהדות התפוצות חיסונים בתשלום אבל רק לאחר שווידאו כי יש מספיק חיסונים לאזרחי ישראל. כ-34 אחוזים אמרו שיש לתת חיסונים ליהודי העולם בכל מצב.

באופן מפתיע דווקא בציבור המשוייך יותר לאזור המרכז והשמאל הפוליטי בישראל ישנה יותר נטייה במהלך טיולים בחו"ל לבקר בקהילה היהודית המקומית ובאתרים יהודיים מקומיים. מצד שני מעל ל-75 אחוזים מאנשי המרכז שמאל אומרים כי לא יתמכו בהשקעה של מדינת ישראל מכספי משלם המסים הישראליים בחינוך יהודי בקהילות בחו"ל.

נקודה מעניינת נוספת שעלתה מהסקר היא כי למרות התמיכה הגדולה שמעניקים בתי חב"ד למטיילים ישראלים בחו"ל כמחצית מהמשיבים אמרו שיפנו כאשר הם נתקלים בבעיה לקונסוליה הישראלית המקומית בעוד רק כ-20 אחוזים יפנו לבית חב"ד.

עורך הוועידה וכתב התפוצות של מקור ראשון, צביקה קליין: "לקראת ועידת "עם עולם" השנייה, ביקשנו לבחון את הדעות של יהודים בישראל על יותר מ-50 אחוז מהעם היהודי – שאיננו יושב בציון. גילינו שמצד אחד ישנו חיבור והרגשה אמיתית של דאגה ליהודי העולם, אך במקביל, ההבנה שהשפעה על מדיניות ישראלית – נקבעת אך ורק במדינת ישראל. למרות זאת, כ-80 אחוז מהאזרחים היהודיים בישראל סבורים שיש לאפשר ליהודים מהעולם להתחסן בישראל – בין אם אחרי שכלל האזרחים הישראלים חוסנו או בכלל. זה מסר של אחריות כלפי העם היהודי ברחבי העולם".

בוועידה שתיערך בימים ראשון-שלישי (כז'-כט' באייר, 11-9 במאי) במרכז בגין בירושלים ייקחו חלק פוליטיקאים, שגרירים, אנשי רוח, תקשורת, נציגים יהודים מהעולם ועוד.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים