שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » ישראל ביקשה ממצרים לתווך עסקה עם חמאס
דיווח
ישראל ביקשה ממצרים להתערב במגעים המתנהלים מול חמאס, כדי להביא להצלחת עסקה לחילופי שבויים. יקיימו פגישות בחסות מצרית בין ישראל לחמאס במסגרת המגעים
הדר גולדין ואורון שאול | צילום: באדיבות המצלם

רשת "אל-ערביה" דיווחה כי ישראל ביקשה ממצרים להתערב בגיבוש עסקת חילופי שבויים עם ארגון הטרור חמאס. על פי הדיווח, מצרים ביקשה מישראל לבצע ויתורים לשם הצלחת העסקה, בעוד חמאס דורש הקלות בתחומי הדיג, הנמל הימי וכן שחרור אסירים פלסטינים שמספרם לא נמסר. עוד דווח כי פגישות בין ישראל לחמאס יתקיימו בחסות מצרית, לשם גיבוש העסקה.

הדיווח מגיע לאחר ששלשום הושלמה עסקת בזק עם משטר אסד בסוריה. ייתכן שמתווה העסקה יהיה דומה לזה שפורסם עליו במקורות זרים עם סוריה: שילוב של חילופי שבויים עם אספקת חיסונים או העברת כספים לרכישת חיסונים לתושבי עזה.

מפרוץ מגפת הקורונה התגברו הדיווחים וההערכות בישראל, לפיהן ניתן להגיע לעסקת חילופי שבויים בתמורה לסיוע במשבר המשתולל ברצועת עזה. בחודש דצמבר האחרון דווח בעיתון הלבנוני אל-אחבאר, המזוהה עם חיזבאללה, כי ישראל הציעה לשחרר מאות אסירים פלסטינים שהשתתפו ברצח ישראלים במסגרת עסקת שבויים עם חמאס.

1,000 חיסוני ספוטניק שנתרמו על ידי רוסיה הועברו בשבוע שעבר במעבר ביתוניא מהרשות הפלסטינית לרצועת עזה, בהתאם לבקשת הרשות הפלסטינית ובאישור הדרג המדיני בישראל. בשעות אלה משלוח החיסונים עושה את דרכו למעבר ארז.

משפחת גולדין ביקשה מבג"ץ צו ביניים בהול לעצירת העברת החיסונים לעזה ללא השבת הבנים. שמחה גולדין, אביו של סגן הדר גולדין, מסר כי "הממשלה הזו מאבדת את הבלמים ומפקירה את הבנים. הדבר המינימלי המתחייב הוא להשיב חזרה את הלוחמים אורון שאול והדר גולדין. הממשלה הזו מתפרקת מהערכים הבסיסיים שלה ומפקירה את לוחמי צה"ל בידי הגרועים שבאויבי ישראל".

"אנחנו פונים כעת לבג"ץ על מנת לעצור את המחדל הזה ולחייב את הממשלה להפסיק את העברת החיסונים לראשי ומחבלי החמאס – כל עוד החיילים והאזרחים המוחזקים בידי ארגון הטרור של החמאס השולט בעזה, לא מוחזרים חזרה לישראל", דברי גולדין.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים