שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » בישראל דחו הצעת חמאס בעניין השבויים
בכיר חושף
בכיר בלשכה המדינית של חמאס, ח'ליל אלחיה, אמר במהלך ראיון לאלג'זירה כי תנועת חמאס הציעה מפת דרכים לישראל ל"עסקת שבויים". לטענתו, ישראל דחתה את היוזמה
הדר גולדין ואורון שאול | צילום: באדיבות המצלם

בכיר בלשכה המדינית של חמאס, ח'ליל אלחיה, אמר במהלך ראיון לאלג'זירה כי תנועת חמאס הציעה מפת דרכים לישראל ל"עסקת שבויים". לטענתו, ישראל דחתה את היוזמה, כי "הכיבוש אינו מוכן לשלם את מחיר עסקת חילופי השבויים".

"חמאס הציעה "יוזמה הומניטרית", לפיה ישוחררו אסירים חולים וקשישים, בתמורה למידע, אך גם יוזמה זו נדחתה". בהתיחסו למו"מ עם ישראל אמר כי "מוקדם להגיד שאנו קרובים להסכם, משום שישראל אינה מעוניינת לשלם את המחיר. חייליה לא יראו אור יום. אנו שואפים להכליל את מרואן אלבע'רותי ואחמד סעדאת ברשימת האסירים".

בעניין ההסדרה, ציין ח'ליל אלחיה כי חמאס מפריד בין נושא "חילופי השבויים" לבין סוגיית המצור על הרצועה, וכי לא ניתן לקשור בין הסוגיות.

כזכור, השבוע דווח ברשת "אל-ערב" כי חמאס הודיעה ימסרו קלטת עם עדויות על מצב השבויים הישראלים. שר המודיעין המצרי, עבאס כאמל, הצהיר בפני עיתונאים ישראלים, בעת שנפגשו בוועידת האקלים כי המגעים מול חמאס בעניין עסקת השבויים, קרובים מתמיד לסיום.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים