שיתוף
תגובות
חדשות » ישראל החלה פינוי בני משפחות דיפלומטים
המשבר באוקראינה
בעקבות "החרפת המצב" במתיחות בין רוסיה לאוקראינה, משרד החוץ הישראלי הודיע כי בני משפחות הדיפלומטים בקייב יפונו מהמדינה. ראש הממשלה בנט קיים ישיבה מיוחדת
שר החוץ יאיר לפיד | צילום: חן גלילי. המכון למחקרי ביטחון לאומי

משרד החוץ פרסם אמש (שישי) אזהרת מסע לאוקראינה והודיע כי בני משפחות הדיפלומטים והשליחים למדינה יפונו ממנה, בעקבות מה שהוגדר בתור "החרפת המצב" במתיחות בין רוסיה לאוקראינה.

גם ראש הממשלה, נפתלי בנט, קיים כעת התייעצות נוספת בעניין המתיחות בין רוסיה ואוקראינה. בשיחה השתתפו שר החוץ, שר הביטחון, הרמטכ"ל, ראש השב"כ, ראש המל"ל והיועץ לביטחון לאומי, מנכ"ל משרדי החוץ והביטחון, וגורמי מקצוע נוספים. על פי ההודעה בשיחה נידונה ההיערכות לפינוי ישראלים מאוקראינה, וסוכם, על העלאת אזהרת המסע לאיזור, לצד קריאה לאזרחים ישראלים לצאת באופן מיידי מהאיזור. בנוסף, ייבחן תיגבור של הטיסות האזרחיות בקו ישראל-אוקראינה. בהתאם, יתקיים שיח עם כלל חברות התעופה האזרחיות.

גם שר הביטחון גנץ קיים במהלך השבת התייעצויות ביטחוניות בנוגע למצב באוקראינה. בהמשך להתפתחויות, שר הביטחון הנחה את צה"ל, להיערך לאפשרות שיידרש סיוע בהבאת ישראלים לארץ, בהתאם לתרחישים והערכות המצב.

עם צאת השבת הודיע משרד החוץ כי שר החוץ לפיד שיחת זום עם נציגי משרד החוץ באוקראינה. השר שמע מהשגריר והנציגים על ההערכות למצב חירום ועידכן אותם על ההערכות בארץ להחזרת ישראלים ויהודים מאוקראינה.

מחר ינחתו בארץ משפחות הנציגים ויצא תגבור קונסולרי על מנת לסייע בטיפול במידת הצורך לפינוי ישראלים ויהודים מאוקראינה.

שתי המשימות העיקריות עליהן החליט שר החוץ הן: תגבור כוח המשימה בקייב על מנת לתת מענה לקהילה היהודית הגדולה, ולאלפי הישראלים הנמצאים באוקראינה, ויצירת מעטפת לוגיסטית למשפחות השליחים ונציגי ארגוני הקליטה באוקראינה.

הערכת מצב נוספת של שר החוץ עם ראש הממשלה תערך בשעה הקרובה. שם תדון אזהרת המסע וההערכות למצב חירום.

עוד לפני ישראל, פרסמה מחלקת המדינה האמריקנית אזהרה לאזרחי ארה"ב. בהצהרה שפרסמה המליצה מחלקת המדינה: "אל תיסעו לאוקראינה בגלל האיומים המוגברים של פעולה צבאית רוסית ובגלל הקורונה. מי שנמצא באוקראינה צריך לעזוב עכשיו". הודעת ישראל מגיעה גם על-רקע טענות ארה"ב שלפיהן רוסיה מרכזת עוד ועוד חיילים בגבול עם אוקראינה. בצילומי לוויין חדשים שפורסמו אתמול תועדו כוחות צבא רוסיה מרוכזים ליד אוקראינה. מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן אמר כי פלישה רוסית יכולה להתרחש בכל רגע, ייתכן שעוד לפני סיום אולימפיאדת החורף שמתקיימת בבייג'ינג, שתסתיים ב-20 בחודש. רשת CNN דיווחה כי ארה"ב ובעלות בריתה מעריכות בהתבסס על מידע מודיעיני כי רוסיה אכן מתכננת לפלוש עוד לפני תום אולימפיאדת החורף.

ארצות הברית, בריטניה, יפן, אוסטרליה וקנדה כבר פינו את משפחות הדיפלומטים שלהן מקייב. בנוסף, בוושינגטון, לונדון, קנדה, אוסטרליה, יפן, אוסטריה, הולנד, ניו זילנד וקוריאה פרסמו אזהרות מסע.

אולם לא רק במשרד החוץ עסוקים במשבר באוקראינה, גם משרד החינוך והסוכנות היהודית נערכים להשיב מחר (א') ארצה את כלל המורים השליחים ובני משפחותיהם מאוקראינה, זאת על רקע אזהרת המסע והנחיות משרד החוץ. מדובר במורי חפציבה אשר מלמדים ביותר מ- 20 בתי ספר יהודים במדינה זו.

יצויין, כי צוותי המקצוע של משרד החינוך קיימו במהלך סוף השבוע דיונים משותפים עם נציגי הסוכנות היהודית ומשרד החוץ, כדי לתאם עמם את כלל הפרטים הנדרשים לקראת פינוי המורים ובני משפחותיהם לישראל. עם הגעתם ארצה, יפעל משרד החינוך לשבץ את ילדי השליחים במוסדות החינוך, וידאג לתת להם מעטפת רחבה של תמיכה. ככל שיתאפשר, המורים ימשיכו ללמד את תלמידי הקהילה היהודית  במתכונת של למידה מרחוק. נציגי משרד החינוך עומדים בקשר רציף עם המורים השליחים ומעניקים להם ליווי ותמיכה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים