שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » ישראל החרימה לחמאס 2.6 מיליון במטבעות קריפטו
רגולציה בעזה
המהלך בא בהמשך לצו תפיסה של ארנקים דיגיטליים, שעליו חתם גנץ לפני חודשים אחדים. בעקבות הצו נתפסו אז כ-150 ארנקים דיגיטליים של אל-מתחדון, השייכת למשפחת שמלח'
בני גנץ | צילום: טל עוז, משרד הביטחון

שר הביטחון בני גנץ חתם השבוע על צו לתפיסת מטבעות קריפטוגרפיים בסך 2.6 מיליון שקלים של חברת החלפנות אל-מתחדון, הקשורה לחמאס ברצועת עזה. כך דווח ב"ישראל היום".

מדובר בצו הרחב ביותר בתחום הזה, ועל פי גורמי ביטחון, מדובר באחת מתפיסות הנכסים המשמעותיות בשנים האחרונות, שגם פוגעת פגיעה ממשית בחברת החלפנות.

המהלך בא בהמשך לצו תפיסה של ארנקים דיגיטליים, שעליו חתם גנץ לפני חודשים אחדים. בעקבות הצו נתפסו אז כ-150 ארנקים דיגיטליים של אל-מתחדון, השייכת למשפחת שמלח' העזתית. החברה פועלת להעברת כספים לחמאס, ועל פי הידוע למערכת הביטחון, אף הגבירה את פעילותה לאחר שבמאי 2019 חיסל צה"ל מחבל בשם חאמד אחמד חודרי, גם הוא חלפן כספים.

התשתית הכלכלית של משפחת שמלח' נחשפה בפעילות משותפת של אגף המודיעין בצה"ל, המטה הלאומי ללוחמה כלכלית בטרור (מט"ל) במשרד הביטחון, יחידת הסייבר הארצית בלהב 433 במשטרת ישראל ומחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה.

חמאס מפעיל תשתית של חלפנים, סוחרים וחברות, העוסקים ביבוא סחורות לרצועת עזה ובהכנסת כסף לרצועה לצורך מימון המערכים הצבאיים של הארגון. בחברות האלה בולטת חברת החלפנות של שמלח', שמעבירה לחמאס, ולזרוע הצבאית בפרט, מיליוני דולרים בשנה. בשל הסיוע המשמעותי לחמאס, הוכרזה בתחילת השנה גם חברת אל-מתחדון עצמה ארגון טרור.

שר הביטחון בני גנץ אמר לאחר החתימה על הצווים כי: "נמשיך לרדוף כספי טרור. הפגיעה ביכולת של חמאס ושל ארגוני הטרור לעקוף את הדרכים המסורתיות להעברת כספים, באמצעות מטבעות דיגיטליים, היא כלי חשוב שמערכת הביטחון מפתחת. אני מברך את כלל הגורמים, בהובלת המט"ל, על העבודה החשובה ועל דרך הפעולה היצירתית".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים