שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » ישראל העבירה לחמאס רשימת מחבלים
עסקת שבויים
בשבוע הבא תצא משלחת ישראלית לקהיר כדי לדון בעסקת חילופי השבויים. גורמים המעורים בפרטי המו"מ בנושא השבויים: "אין התקדמות מהותית"
הדר גולדין ואורון שאול | צילום: באדיבות המצלם

משלחת ישראלית תצא לקהיר בשבוע הבא לדון בעסקת השבויים והנעדרים – כך דווח ב'כאן חדשות'. בימים שקדמו למבצע "שומר החומות" אכן הושגה התקדמות משמעותית בעסקה.

ישראל העבירה לארגון הטרור חמאס לפני כחודש וחצי רשימת שמות כהצעה למחבלים שהיא מוכנה לשחרר במסגרת העסקה. מקורות פלסטיניים דיווחו כי מדובר ב"יותר מעשרות בודדות של אסירים ופחות ממאות רבות של אסירים". לא ברור אם הרשימה כללה אסירים רוצחים ואם כן – כמה, וככל הידוע, חמאס לא השיב להצעה.

עוד דווח כי באותה תקופה יצא בכיר ישראל לאחת המדינות הערביות באזור וביקש את מעורבותה בקידום עסקה עם חמאס אך ניסיונותיה של אותה מדינה עלו בתוהו, ותיק השבויים והנעדרים מנוהל כעת על ידי מצרים.

גורמים המעורים בפרטים שצוטטו ב'מעריב' שופכים מים צוננים על הדיווחים: "יש הצהרות, גינונים, משלחות אבל אין כל התקדמות מהותית. הפערים נותרו אדירים, סינוואר מתנהל מעמדה של סחטנות, תוך נסיון לייצר מצג של נצחון ואמירות ללא כיסוי למתווך המצרי'", אמרו.

בעיתון הלבנוני 'אל-אח'באר" המקורב לחיזבאללה כי ראש המודיעין המצרי, עבאס כאמל, עדכן את ארגון הטרור חמאס כי חלו "התפתחויות גדולות" בממשלת ישראל, שדוחפות אותה לקראת יישום עסקת חילופי שבויים והשלמת ההבנות בדיונים שהתקיימו לפני מבצע "שומר החומות".

לפי הדיווח הלבנוני, ישראל מוכנה לשחרר את רוב השמות שדרש חמאס. בארגון הטרור הגיבו באופן חיובי על כך והביעו רצון להשלים את המאמצים המצריים בשבוע הבא.

עוד דווח בעיתון כי הפגישה של הפלגים הפלסטיניים בקהיר תתקיים בשבוע הבא, וכי כנס זה ייערך במקביל להגעת משלחת ישראלית לקהיר לקיום מגעים עקיפים לביסוס הפסקת האש, ולהכנת השלב הראשון בעסקת חילופי שבויים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים