שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » ישראל ומרוקו חתמו על שיתוף פעולה ביטחוני
יציבות האזור
בין השאר, יכלול ההסכם את הסדרת שיתוף הפעולה המודיעיני, ויאפשר קשרים בין התעשיות, רכש ביטחוני וקיום אימונים משותפים
שר הביטחון בני גנץ עם שר ההגנה המרוקאי עבד אל-לטיף לודיי | צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

שר הביטחון בני גנץ, חתם היום (רביעי) במסגרת ביקורו במרוקו, על הסכם שיתוף פעולה ביטחוני (mou) עם שר ההגנה המרוקאי עבד אל-לטיף לודיי. במעמד החתימה ביקש שר הביטחון להודות למלך מוחמד החמישי ולשר ההגנה, על פעולתם לחיזוק והרחבת היחסים בין המדינות.

ההסכם מספק מסגרת עבודה ליחסי הביטחון בין שתי המדינות, ויאפשר את תחילת שיתוף הפעולה הביטחוני הרשמי ביניהן. בין השאר, יכלול ההסכם את הסדרת שיתוף הפעולה המודיעיני, ויאפשר קשרים בין התעשיות, רכש ביטחוני וקיום אימונים משותפים.

שר הביטחון הדגיש בפגישתו עם שר ההגנה, את חשיבות האצת שיתוף הפעולה, ליציבות האזור ולשגשוגו והביע תקווה שהוא יהיה פתיח להרחבה נוספת של הסכמי הנורמליזציה.

גנץ אמר: "חתמנו עכשיו על הסכם מסגרת לשיתוף פעולה ביטחוני בכל המובנים עם מדינת מרוקו, זה דבר מאוד משמעותי שיאפשר לנו גם להחליף דעות, יאפשר להיכנס לפרויקטים משותפים, יאפשר ייצוא ישראלי לכאן. אני חושב שהיחסים בין מרוקו לישראל צריכים להמשיך ולהתהדק, להמשיך להתפתח ולהתרחב ואני שמח שיש לנו חלק בעניין הזה".

מוקדם יותר הבוקר, ערך שר הביטחון טקס במאוזוליאום של המלך מוחמד החמישי, ביחד עם ח״כ יעקב מרגי וח״כ רות וסרמן לנדא, וחברי המשלחת הישראלית.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים