שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » ישראל וסודן צפויות לחתום על הסכם בקרוב
פעמי השלום
אתמול יצאה טיסה ועליה בכירים ביטחוניים ישראלים לביקור של מספר שעות בסודן שם נפגשו עם בכירים במדינה והגיעו להבנות על חתימה על הסכם נורמליזציה בין המדינות
תגיות:
ראש ממשלת סודן חאמדוכ | צילום: Alexandros Michailidis, שאטרסטוק

בשבועות האחרונים קיימים דיווחים רבים על כך שבמקביל להסכמי הנורמליזציה שחתמה ישראל עם איחוד האמירויות ובחריין, קיימת רשימה של מדינות ערביות הנמצאות ב'רשימת המתנה' לקראת הפשרת המתיחות עם מדינת ישראל והמעבר ליחסים תקינים.

אחת המדינות שהמגעים עמה נמשכים מזה זמן רב אך הבשילו לכדי חתימה על הסכם רק בימים האחרונים היא סודן. אחת הסיבות לכך שחל עיכוב בהתקדמות לקראת חתימה על הסכם עם סודן היא העובדה שארה"ב 'המתווכת' ביקשה 'על הדרך' לגבות חוב קטן מסודן בדמות מאות מיליוני דולרים פיצויים למשפחות אמריקניות שיקיריהם נפלו קרבן לפעולות טרור שנעשו בחסות הממשל בסודן, כאשר מנגד דרשה המדינה כי ההסכם עם ישראל יכלול התחייבות מצד ארצות הברית להוציא אותה מרשימת המדינות תמוכות הטרור שגיבש ממשל טראמפ.

עיכוב נוסף בהתקדמות לקראת חתימה על הסכם נבע מחילוקי דעות בתוך הממשלה בסודן כאשר בעוד הנשיא ויתר בכירי הממשל הביעו הסכמה להיענות לדרישות שהציבה ארצות הברית ובהם כאמור להימנע מפעולות טרור, היה זה ראש הממשלה שהביע הסתייגות ממושכת מהצעד הקיצוני לטעמו שהמדינה צועדת אליה והיא חתימה על נורמליזציה עם המדינה הציונית, הסתייגות שהוסרה רק בתחילת השבוע.

אתמול, לאחר שנקודות המחלוקת בין ארה"ב וסודן הגיעו לפתרונן, היתה זו משלחת של אנשי ביטחון ישראלים ובהם בכירים במוסד ובמשרד ראש הממשלה, שעלו על טיסה הישר לחרטום למשך כמה שעות, שם נפגשו עם מקביליהם בממשלה הזמנית בסודן, וחזרו ארצה.

על פי הדיווחים, בשיחות אתמול הגיעו הצדדים לשורה של הסכמות ובהם הכרה הדדית של המדינות זו בזו, כאשר כאמור על פי הדיווחים מארצות הברית, הבשילו השיחות לכדי הסכם סופי של נורמליזציה מלאה שייחתם בין המדינות כבר בימים הקרובים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים