שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » ישראל חטפה גנרל איראני בניסיון לדלות מידע
דיווח
המבצע בוצע בתוך שטח סוריה, שבמהלכו חטפה יחידה המזוהה איתו גנרל איראני ולקחה אותו למדינה אפריקאית, חקרה אותו ושחררה אותו
סמל המוסד | צילום: שאטרסטוק Anelo

על פי דיווח בעיתון "ראי אל יום", היוצא לאור בלונדון, ראש הממשלה נפתלי בנט, שהודיע אתמול בכנסת על התפתחות הקשורה לטייס הנעדר רון ארד, התכוון בדבריו למבצע שביצע המוסד בתוך שטח סוריה, שבמהלכו חטפה יחידה המזוהה איתו גנרל איראני ולקחה אותו למדינה אפריקאית, חקרה אותו ושחררה אותו.

כזכור, ראש הממשלה נפתלי בנט חשף אתמול בנאומו בכנסת את קיומו של המבצע, ועל פי הדיווח הוא התבצע בתוך שטח סוריה והגנרל הועבר למדינה באפריקה. ביום החקירה היחידה של המוסד שחררה אותו לדרכו. בעיתון העריכו כי האיראנים עקבו אחר הפעולה, ושבנט התייחס למבצע זה.

בנט אמר: "בחודש שעבר יצאו נשות ואנשי המוסד במבצע שתכליתו לאתר מידע על רון ארד, זה היה מבצע מורכב רחב מימדים ונועז, עשינו עוד צעד להבין מה עלה בגורלו של רון. פידיון שבויים הוא ערך יהודי אשר הפך לאחד מהערכים המקודשים ביותר במדינת ישראל. אנחנו נמשיך לפעול להשבת כל בנינו הביתה, מכל מקום בהם הם נמצאים", הבהיר ראש הממשלה.

במערכת הביטחון הופתעו מדבריו של בנט במליאת הכנסת, שכן גם צמרת המערכת לא עודכנה מראש על דבריו של ראש הממשלה – והביעו תמיהה על כך שבנט לא חיבר את דבריו לניסיון השבת השבויים והנעדרים מעזה. בה בעת, במערכת הביטחון תהו מהי התועלת המבצעית בחשיפת המבצע שכשל, והעריכו שאולי מדובר במטרה פוליטית.

ח"כ בן צור בתגובה לחשיפת מבצע המוסד בנושא רון ארד: " לאורך כל דרכו הפוליטית בנט התהדר כמבין גדול בביטחון ישראל, אמש, בנט הוכיח לעיני כל אזרחי ישראל שאינו מבין בביטחון מאומה ובשביל כמה דקות של תהילה פרסם דברים שהשתיקה יפה להם. כישלון זה מצטרף לרשימת הכישלונות שלו".

ח"כ אבי דיכטר מהליכוד אמר לגלצ: "רה"מ הציג תהליך בלי תוצאות. כל פרט מידע לגבי גורלו של רון ארד חשוב לכולנו, אבל להציג בכנסת את המבצע הזה – דבר בלתי סביר".

בעקבות דבריהם של הבכירים במערכת הביטחון, לשכת ראש הממשלה בנט החליטה לבוא בטענות נגדם. "המבצע להשגת מודיעין אודות רון ארד היה מבצע מוצלח שבוצע תוך עמידה ביעדים מבצעיים יוצאי דופן", מסרה לשכת רה"מ שהוסיפה כי "להבאת המידע בפני חברי הכנסת והציבור הרחב היה ערך, המבטא את המאמץ והמחויבות הכבירה להשבת בנינו לגבולם, גם שנים ארוכות לאחר שנפלו בשבי האויב. כל הפצת מידע אחר הינה שקר וכזב".

נפילת ארד

כזכור, ארד נפל בשבי ארגון "אמל" בלבנון ב-16 באוקטובר 1986. כבר בשנת 2005 הגיש אמ"ן דוח סודי לפיו ארד נפטר, כנראה ממחלת עור קשה, בין 1995 ל-1997 בלבנון. ארד שירת בטייסת 69 ("טייסת הפטישים"), ביום נפילתו הוא טס כנווט מטוס פנטום במסגרת מבצע "בית אבא 12", לגיחת תקיפת מטרות מחבלים באזור צידון שבלבנון. תמרון השלכת חימוש שגוי גרם לפיצוץ תחמושת בקרבת המטוס ושני אנשי הצוות נטשו את המטוס, ביוזמת ארד. הטייס ישי אבירם חולץ על ידי מסוק קוברה, והנווט ארד נפל בשבי ארגון "אמל" השיעי.

עם השנים, נעשו מאמצים רבים לאסוף מידע על גורלו של ארד. שוביו העבירו שלושה מכתבים שכתב ותמונה אחת, אך הצלב האדום הבינלאומי לא הורשה לבקרו, ובשנת 1988 הקשר עמו ניתק. לפני כחמש שנים פורסמו שני דוחות המאגדים ממצאים ממידע חדש שהגיע לגורמי המודיעין, ולפיו הנווט השבוי מת בשבי בשנים הראשונות שלו. זאת בניגוד להערכות שונות שהועלו עד אז לפיהם ארד היה בין החיים שנים רבות לאחר נפל בשבי. עוד עלה מהדוחות כי הקשר המודיעיני בנושא גורלו אבד שנתיים לאחר שנפל בשבי, כלומר בשנת 1988. בעבר סברו גורמי מודיעין בישראל כי ארד הועבר לידיים איראניות אולם על פי הדוח החדש יתכן כי הדבר אינו נכון וארד מת בשנים אלו.

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. מושפעים מהספרים של יונה ספיר
    זה מתאים לעליה דם קר שם אייל גלבוע חוטף גנרל מהחיזבאללה
    בנט לך הביתה חבל על ההרס ששמך יתלווה אליו לדראון עולם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים