שיתוף
תגובות
כללי » נחתם הסכם לרכישת מיליוני חיסונים ל-2022
הסוף לפלונטר
ישראל ופייזר סיכמו על אופציה לרכישה של עוד מיליוני מנות חיסון. נתניהו: "חתמנו על רכש של מיליוני חיסונים מפייזר, מקווה שבקרוב מאוד נחתום גם עם מודרנה"
תגיות:
פייזר | צילום: Mike Mareen, שאטרסטוק

בשורה לאזרחי ישראל: אחרי מאמצים גדולים של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושל שר הבריאות יולי אדלשטיין, ישראל חתמה היום (שני) על הסכם עם חברת פייזר לרכישת מיליוני מנות חיסונים לשנת 2022 – כך נמסר ממשרד ראש הממשלה ומשרד הבריאות.

בנוסף, ישראל ופייזר סיכמו על קיומה של אופציית רכישה של עוד מיליוני מנות חיסון. החיסונים שנרכשו ושנחתמו כאופציה יהיו מותאמים לטיפולים בווריאנטיים. התוספת שנחתמה תבטיח את המשך ההתמודדות הטובה של ישראל עם הקורונה לפחות עד סוף שנת 2022.

ראש הממשלה בנימין נתניהו: "בימים האחרונים שוחחתי שוב עם ידידיי, מנכ"לי פייזר ומודרנה. היו כמה מכשולים בישראל שהיינו צריכים להתגבר עליהם, ומצאנו דרך להתגבר עליהם. אם לא יהיו הפתעות בדמות ווריאנט קורונה שהחיסונים לא מתגברים עליו, אז חתמנו על רכש של מיליוני חיסונים נוספים עם פייזר, אני מקווה שבקרוב מאוד גם עם מודרנה. פירוש הדבר שבקרוב מאוד יהיו לנו די והותר חיסונים, גם למבוגרים וגם לילדים. ישראל שוב תוביל את העולם במאבק נגד הקורונה. לא יהיו יותר סגרים – יצאנו מזה".

שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין: "אני שמח שלמרות הקשיים הפוליטיים המיותרים, הגענו להסכם עם פייזר. ישראל יוצאת מהקורונה בזכות החיסונים, ישראל תמשיך להוביל את המאבק בקורונה גם בהמשך. אני מודה לאזרחי ישראל על ההיענות המרשימה למבצע החיסונים, וקורא לאלה שטרם התחסנו לעשות זאת בהקדם".

מכחול לבן נמסר בתגובה: "כפי שאמרנו כל הזמן- יש כסף לקניית חיסונים, לא צריך להגדיל את הגרעון על גבם של אזרחי ישראל. שוב הוכח שאי מינוי שר משפטים נובע אך ורק משיקולים אישיים משפטיים של ראש הממשלה תוך פגיעה אנושה בתפקוד הממשלה ובמערכות שלטון החוק״.

המשבר עם פייזר החל בעקבות חוסר היכולת להגיע להסכמות בממשלה, כאשר כחול לבן ביקשו לאשר מינוי שר משפטים, לאחר פקיעת כהונתו של גנץ כממלא מקום בתחילת החודש, כתנאי להעברת כספים לרכישת החיסונים. לבסוף נתניהו ואדלשטיין רכשו את תשעת מיליון החיסונים מעודפי התקציב, מהלך שלא הצריך אישור בממשלה. משרד הבריאות דרש בתכנון המקורי לקנות כפול מנות חיסון ממה שלעת עתה נרכשו.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים