שיתוף
תגובות
חדשות » סביבה » ישראל, ירדן והאמירויות יחתמו על הסכם משותף
עוד הסכם
ההסכמים הושגו בחסות ארה"ב וכוללים הקמת תחנת כוח במדבר הירדני ומתקן התפלה לטובת ירדן אותו תקים ישראל
אנרגיה | צילום: petrmalinak, שאטרסטוק

שרת האנרגיה קארין אלהרר תמריא מחר לאיחוד האמירויות לצורך חתימה על מזכר הבנות עם ירדן, איחוד האמירויות וארצות הברית. מדובר בתוצאה של מגעים חשאיים שהתחילו בין המדינות בעקבות "הסכמי אברהם". במסגרת ההסכם אמורה לקום תחנת כוח סולארית ענקית במדבר הירדני שתייצר חשמל לטובת ישראל. בתמורה לכך ישראל תקים מתקן התפלה עבור ירדן לחוף הים התיכון.

ההסכם היה אמור להיחתם כבר לפני שבועיים במהלך ועידת האקלים בגלזגו. מלך ירדן עבדאללה השני אישר אז את החתימה על ההסכם, אך דווקא ראש הממשלה נפתלי בנט ביקש לדחות את החתימה, משיחה עם גורמים ישראליים עלה כי הסיבה לכך הייתה החשש כי החתימה על ההסכם תגרור ביקורת מהאופוזיציה, שעלולה לסכן את העברת התקציב.

החתימה תתקיים ביום שני, בביתן של איחוד האמירויות בדובאי, בתערוכת האקספו, לצידה של שרת האנרגיה יחתמו על המסמך שר המים של ירדן ד"ר מוחמד אל נאג'ר, השליח המיוחד של ארה"ב לענייני האקלים ג'ון קרי והשליח של איחוד האמירויות, סולטן אל ג'אבר.

ממשרד האנרגיה נמסר כי ההסכם נועד להביא לפעולה משותפת של המדינות במאבק נגד השפעות משבר האקלים, תוך ניצול יתרונותיה היחסיים של כל מדינה. השרה אלהרר אמרה כי מדובר בצעד היסטורי במאבק האזורי בהשפעות משבר האקלים.

"חודשים של עבודה מאומצת לצד שותפינו בירדן, בארה"ב ובאיחוד האמירויות יבשילו לכדי חתימה על ההסכם המשמעותי ביותר שנחתם עם ירדן מאז הסכמי השלום", אמרה אלהרר. "הרווח מהסכם זה הוא לא רק בדמות חשמל ירוק או מים מותפלים, אלא גם חיזוק היחסים עם השכנה בעלת הגבול הארוך עם ישראל".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים