שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » "ישראל כבר הציעה בעבר סיוע ללבנון"
גנץ במסר
שר הביטחון: "ישראל תמשיך לפעול בכל האמצעים כדי למנוע מאיראן להגיע לנשק גרעיני, ולסכל כל התעצמות, התבססות או ניסיון פגיעה בישראל"
תגיות:
בני גנץ | צילום: טל עוז / משרד הביטחון

שר הביטחון, בני גנץ, נאם בטקס חנוכת האנדרטה בגדר הטובה במטולה, לזכר חללי צד"ל שנפלו בלחימה בלבנון וכן השתתף בטקס מערכת הביטחון לחלוקת אותות המערכה על הלחימה ברצועת הביטחון למפקדי וחיילי צד"ל, ביחד עם הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי, וזאת בהמשך לחקיקה מיוחדת שהוביל שר הביטחון בכנסת.

בפתח דבריו ביקש גנץ למסור תנחומים למשפחת אסמן ואמר: "רק לפני שעתיים הסתיימה הלווייתו של אל"מ שרון אסמן ז"ל – לוחם ומפקד מיוחד. שקט, אמיץ וצנוע. שרון מת בנסיבות טרגיות, ימים אחרי שזכה לסגור מעגל ולקבל את הפיקוד על חטיבת הנח"ל שבה גדל. מכאן אני שולח תנחומים למשפחתו בשם כולנו כאן, ובשם כל מערכת הביטחון".

על המצב בגבול הצפון אמר גנץ: "ישראל עזבה את לבנון, במטרה לסיים את הסכסוך. אלמלא חיזבאללה ושלוחותיו האיראניות, אני מאמין שכבר היינו מגיעים לשלום. כישראלי, כיהודי וכאדם, הלב כואב למראה התמונות של הרעבים ברחובות לבנון – ישראל כבר הציעה בעבר סיוע ללבנון, וגם כיום אנו נכונים לפעול, ולהשפיע על מדינות נוספות שיסייעו ויושיטו יד למען צמיחתה ויציאתה מהמשבר. לצערי, בחסות המשבר הכלכלי והפוליטי שארגון חיזבאללה הוא ממחולליו, אנו רואים ניסיונות להגדיל את מעורבות איראן בלבנון ולבצע בה סוג של "הפיכה שקטה". צעד אחר צעד, נכנסים גופים איראנים והשקעות איראניות ללבנון, ואיתם הניסיונות להחדיר אמצעי לחימה ואידיאולוגיה קיצונית. כל אלו הם סכנה ללבנון, לאזרחיה ולשלום האזור. ישראל פוקחת עין, ותעשה כל פעולה וכל הנדרש על מנת למנוע כל ניסיון לפגוע באזרחיה או להפר את גבולותיה".

שר הביטחון הוסיף: "אנחנו גם פוקחים עין על הפעילות האיראנית במזרח התיכון ומעבר לו, על ההתקדמות שלה במרוץ לגרעין, והתוקפנות שלה שמערערת את הביטחון ומעודדת מרוץ חימוש אזורי. ישראל תמשיך לפעול בכל האמצעים כדי למנוע מאיראן להגיע לנשק גרעיני, ולסכל כל התעצמות, התבססות או ניסיון פגיעה בישראל – מהאוויר, מהיבשה, מהסייבר או מהים. נעשה זאת בזמן ובמקום הנכונים לנו ונשמור על העליונות הביטחונית שלנו למען יציבות האזור וביטחון האזור".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים