שיתוף
תגובות
כלכלה » פיננסים » בורסה ושוק ההון » ישראל נשארת מחוץ למדד MSCI אירופה
שוני בימי הפעילות
דניאל שבקס, מנהל החטיבה הפיננסית ב'הירשוביץ פתרונות' מעריך: "החשיפה והיציאה של המשקיעים בארץ למדדים בחו"ל – בדרך לזינוק"
הבורסה בתל אביב, ארכיון | צילום: InnaFelker, שאטרסטוק

חברת המדדים MSCI הודיעה הלילה רשמית על החלטתה שלא לצרף לעת עתה את ישראל למדד MSCI אירופה, בנימוק כי בחינה מעמיקה במשך מספר חודשים העלתה כי ישראל לא עומדת בציפיות המדד.

אחת הסיבות המרכזיות להחלטה להשאיר את ישראל מחוץ למדד MSCI אירופה, היא העובדה כי יום השבתון הישראלי אינו זהה לזה הנהוג בשאר המדינות, וכך גם ימי המסחר (בישראל מתקיים מסחר בימי ראשון בעוד שבאירופה לא, ובימי שישי – להפך).

מדובר בהחלטה דרמטית עבור המסחר בבורסה הישראלית, שכן צירופה של ישראל למדד MSCI אירופה אמור היה לייצר ביקושים גדולים למניות ישראליות ולהעלות את היקף המסחר באחוזת בית.

אנליסטים רבים ייחסו את הביצועים העודפים של ישראל בסוף שנת 2021 לבחינת הכנסת ישראל למדד MSCI, שכן הבורסה תמיד מקדימה והכל הולך לפי ציפיות, ולכן כבר נרשמו עליות מראש. הבוקר, עם קבלת ההחלטה, הגיב הבורסה בהתאם והמסחר בתל אביב החל בירידות חדות.

דניאל שבקס, מנהל החטיבה הפיננסית ב'הירשוביץ פתרונות', מציין כי "הכניסה למדד היתה אמורה להביא לביקושים טכניים של קרוב ל-2 מיליארד שקלים, וגם לשים את השוק המקומי בפוקוס של מנהלי השקעות ברחבי העולם, וכתוצאה מכך להכניס עוד כסף לבורסה בתל אביב".

לדבריו, "מלבד זה שעכשיו פחות משקיעים שחלמנו שיגיעו להשקיע בארץ יגיעו בפועל, זה יגדיל את החשיפה והיציאה של המשקיעים בארץ לחו"ל".

עם זאת, שבקס לא סבור שהמגמה השלילית בבורסה תימשך לאורך זמן. "לדעתי ההחלטה לא תפגע לאורך זמן והשוק יתיישר ממש בהקדם".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים