שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » ישראל למצרים: מתכוונים להפסיק את המבצע
דיווח
הקבינט מתכנס לדיון בהפסקת אש. גורם בחמאס: הפסקת האש תיכנס לתוקף מחר. גורם מדיני: "הקבינט יצביע על הפסקת אש חד צדדית ממחר"
נתניהו בקריה בתל אביב עם ראש השב״כ נדב ארגמן | צילום: קובי גדעון /לע"מ

רשת אל-ג'זירה דיווחה הערב (חמישי) כי ממשלת ישראל עדכנה באופן רשמי את המתווך המצרי על רצונה להפסיק את מבצע "שומר החומות" ברצועת עזה. בדיווח, שבו צוטטו מקורות עלומי שם, לא נמסר מתי צפויה הפסקת האש להתחיל.

במקביל, גורמים בארגון הטרור חמאס אמרו לעיתון אל-אחבאר הלבנוני המקורב לחיזבאללה כי הפסקת האש תיכנס מחר לתוקף. המקור גם אמר שהאפשרות שישראל תפסיק לירות חד-צדדית עדיפה להם מכיוון שהיא תאפשר להם לירות על ישראל במקרה שהיא תפר את הפסקת האש.

המקורות בחמאס טענו כי האמריקנים הם שלחצו על נתניהו להפסיק את הנעשה בעזה. "ראש ממשלת ישראל פועל כדי למצוא נקודה שתחזק את התדמית המידרדרת שלו בעיני הציבור הישראלי", טען אחד מהם, והוסיף כי ארגוני הטרור "יכולים להמשיך לתקוף את ישראל עוד חודשים – מצב הפעילים שלנו טוב מאוד".

לקראת התכנסות הקבינט גורם צבאי בכיר אמר כי "אנחנו ממשיכים לפעול בשטח. יש לנו משימות בשעות הקרובות כמו לתקוף משגרי רקטות ובתי פעילים. הרמטכ"ל כבר אישר תוכניות תקיפה ללילה הזה". גורם מדיני שצוטט ב'כאן חדשות' אמר כי הקבינט יצביע הערב על החלטה להפסקת אש חד צדדית שתיכנס לתוקפה ביממה הקרובה, ללא הבנות מול חמאס מעבר למועד הפסקת הלחימה.

בכיר בחמאס אמר לסוכנות הידיעות איי.אף.פי: "אנחנו צופים שתוכרז רגיעה תוך שעות או מחר, וזה תלוי בהפסקת התוקפנות של ישראל בעזה ובירושלים". לדבריו, "יש מאמץ ומגעים אינטנסיביים עם ישראל ועם חמאס וארגוני הטרור שמנהלות מצרים, קטאר וגורמים אחרים. הצרפתים והאמריקנים משתתפים במאמץ הזה". עם זאת הדגיש הגורם: "אין שום דבר סופי עד לרגע זה. אם תימשך התוקפנות – יימשך ירי הטילים לעבר ישראל".

מנהיג ארגון הטרור בחו"ל, חאלד משעל, נאם לפני זמן קצר וטען כי "נכון שאנחנו ירינו את הרקטות – אבל האויב הציוני הוא זה שהתחיל את התוקפנות על אל-אקצה". הוא הוסיף: מוחמד דף הזהיר את הציונים שלא ישחקו באש באל-אקצא ובשייח ג'ראח, אבל הם לא שמעו לו". לדבריו, "ירושלים ואל-אקצא הם קווים אדומים. כולם הבינו ששני אלה נמצאים עמוק בלבנו".

בתוך כך, נשיא מצרים עבד אל-פתח א-סיסי שוחח עם עמיתו האמריקני ג'ו ביידן. נמסר כי "השניים דנו ברגיעה בעזה", וכי הם סיכמו לשוחח שוב בקרוב ולהמשיך בשיתוף הפעולה על מנת "להביא לשליטה במצב".

שר הביטחון בני גנץ והרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי מקיימים בשעה זו פגישת היערכות לקבינט המדיני-ביטחוני. ראש הממשלה נתניהו בקריה בתל אביב עם ראש השב״כ נדב ארגמן לפני דיון הקבינט.

ב'מעריב' דווח כי גם הדרג המדיני וגם הדרג הצבאי מעוניינים להגיע להפסקת אש, אך המטחים הכבדים שנרשמו לעבר אשקלון ובאר שבע מהרצועה בשעות האחרונות עלולים לדחוק את צה"ל לכדי פעולה נוספת ברצועה ולהרחיק את האפשרות לרגיעה. כך או כך, עדיין קיימת האפשרות שהמבצע יימשך עוד כמה ימים ואף ייגרר למערכה ארוכה יותר.

בתוך כך, גורמים ביטחוניים אמרו היום כי ניכר שראש הממשלה נתניהו עושה מאמצים על מנת לטעון כי הצבא מעוניין בהפסקת האש ואף לוחץ בכיוון זה. בשלב זה נראה כי ההסכם שידונו עליו בקבינט הוא לא הסכם הפסקת אש, אלא הסכמה שתינתן למצרים להפסיק את התקיפות של ישראל בעזה. הדרג הצבאי יציג בקבינט את העמדה לפיה עמד בתכלית המבצע שהוגדרה לו.

בכירים ישראלים אמרו ל'וואלה' כי הם סבורים שניתן יהיה להגיע לפריצת דרך ב-24 השעות הקרובות. המגעים להפסקת אש מתקיימים באמצעות שני מתווכים – המודיעין המצרי ושליח האו"ם למזרח התיכון, תור ונסלנד. בלשכת ראש הממשלה סירבו להתייחס לנושא.

הבכירים ציינו כי אנשי המודיעין המצרי הם ערוץ התיווך המרכזי ונמצאים בקשר עם הנהגת חמאס ברצועה. הם סבורים כי ההחלטה אם להסכים להפסקת אש תיפול אצל מנהיגי הארגון בעזה.

דובר ארגון הטרור חמאס בירושלים פרסם קריאה לתומכי הארגון לבוא להר הבית: "בואו ותשמשו כחומת המגן של ירושלים מול המזימות הציוניות. בואו ונהפוך את המערכה לאינתיפאדה בערים ובכפרי הגדה המערבית וירושלים. עמנו ממשיך בגבורה ובהקרבה"

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים