שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » ישראל מאשימה את איראן בפיגוע הספינה
במכתב רשמי
במכתבו לחברות המועצה ולמזכ"ל האו"ם התייחס השגריר ארדן לתקיפה האיראנית במפרץ עומאן: "נגן על אזרחי ישראל בכל האמצעים שבידינו"
הספינה הליוס ריי | צילום: Katsumi Yamamoto, MarineTraffic.com

שגריר ישראל לארה"ב ולאו"ם, גלעד ארדן, שלח היום (שלישי) מכתב תלונה רשמי למועצת הביטחון ולמזכ"ל האו"ם ובו הטיל את האחריות על תקיפת האונייה הישראלית על המשטר האיראני והבהיר כי ישראל תפעל להגן על אזרחיה בכל האמצעים שבידיה.

השגריר ארדן: "ישראל הזהירה פעמים רבות את מועצת הבטחון ואת הקהילה הבינלאומית מהחתרנות האיראנית במזה"ת ובעולם כולו. התקיפה במפרץ מוכיחה שוב כי המשטר בטהרן ממשיך לפעול בכל דרך על מנת לערער את היציבות באזור תוך כדי הפרה של החלטות מועצת הביטחון והחוק הבינלאומי".

ארדן דרש מחברות המועצה לגנות את הפעולה האיראנית והזהיר כי "כפי שהבהרנו בעבר – ישראל תגן על אזרחיה ועל ריבונותה בכל היכולות שבידיה".

שר הביטחון בני גנץ אמר היום כי "ראינו בימים האחרונים גם ניסיונות של איראן לפעול בכדי לשפר את עמדת המיקוח שלה במשא ומתן על הסכם הגרעין. הרבה פעמים לא יודעים מה ישראל עושה, אבל אני מבטיח שאף אחד לא יחצה גבולות. אנחנו נמשיך לפעול מול כל איום, ביחד עם השותפות החדשות והישנות ובראשן ארצות הברית, כדי שאיראן לא תוכל לפתח יכולת גרעינית".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים