שיתוף
תגובות
כלכלה » תיירות » ישראל מועמדת לתכנית פטור מויזה לארה"ב
בכיר אמריקאי
המועמדות החדשות הן ישראל, קפריסין, בולגריה ורומניה, והמשמעות של כניסה לרשימה היא כי ניתן יהיה להגיע לארצות הברית ללא צורך בוויזה, למשך 90 ימים
ויזה לארה"ב | צילום: Africa Studio, שאטרסטוק

המזכיר לביטחון המולדת האמריקני, אלחנדרו מאיורקס, אמר במהלך הלילה (ד') כי ארה"ב שוקלת להוסיף 4 מדינות לתוכנית הפטור מוויזה. המועמדות החדשות הן ישראל, קפריסין, בולגריה ורומניה, והמשמעות של כניסה לרשימה היא כי ניתן יהיה להגיע לארצות הברית ללא צורך בוויזה, למשך 90 ימים. "אנחנו מאוד ממוקדים בתוכנית הזו", אמר, "היא מספקת יתרונות כלכליים וביטחוניים משמעותיים".

בין היתר, הנושא עלה לדיון גם במהלך הפגישה שקיים לפני כחודשיים ראש הממשלה נפתלי בנט עם שר החוץ האמריקאי אנתוני בלינקן.

המשמעות היא עצומה, כל הישראלים שיחפצו לנסוע לארה"ב לא ידרשו להגיע לקונסוליה לקבל ויזה (במקום נרשמים תורים אף לחצי שנה).

בכיר אמריקאי אמר: "נושא הוויזות לא ייפתר מחר, אבל משרד החוץ האמריקאי קיבל הוראה מלמעלה לעשות את זה. גם אנחנו צריכים לעשות כל מיני דברים כדי שזה יקרה אבל אין סיבה שישראל לא תהיה בסופו של דבר בתכנית הפטור מוויזה לארה"ב".

כזכור, נושא מתן הפטור לישראלים מוויזה נמצא על סדר היום מזה שנים רבות, ואחת המחלוקות בקידום הנושא קשורה לעובדה שהצטברו דיווחים על התעמרות באזרחים אמריקאים ממוצא פלסטיני במעברי הגבול בישראל, וכן עקב שורה ארוכה של סוגיות טכניות שיש למצוא להם פתרון.

שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן: "ממשיכים לפעול להכללת ישראל בתוכנית, כדי שאזרחי ישראל יוכלו להיכנס לארה"ב ללא צורך בוויזה. הצהרתו של השר לביטחון המולדת מלמדת על כך שאנחנו מתקרבים ליעד הזה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים