שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » ישראל מחדשת את "דיפלומטיית החיסונים"
דיווח
בתגובה לטענות של השר ישראל כץ, שלפיהן הוא פוגע ביישום החלטות ממשלתיות, פרסם היועמ"ש הודעה מיוחדת: "הטענה לא נכונה. הנושא מצוי עדיין בדיונים מקצועיים"
תגיות:
ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין מקבלים את משלוח החיסונים של חברת פייזר | צילום: קובי גדעון / לע"מ

ישראל מחדשת את יוזמת דיפלומטיית החיסונים – כך דווח ב'כאן חדשות' כחלק מהמהלך כבר החלו דיונים מול מודנרנה וגורמים מ-20 המדינות המעורבות, כפי שדרש היועמ"ש. אחת הסיבות להחזרת התהליך היא העובדה שתוקפם של עשרות אלפי חיסוני מודרנה יפוג בסוף חודש מאי, ולכן יש זמן מוגבל לקדם את המהלך.

בתוך כך, מטעם היועץ המשפטי לממשלה נמסר הערב כי "היום בבוקר, נטען פעם נוספת בפרסומים שונים כי היועץ המשפטי לממשלה מעכב כביכול שלא לצורך קידום פעולות ממשלתיות, הפעם בתחום רכש החיסונים. במענה לכך, מבקש היועץ המשפטי לממשלה להבהיר כי טענה זה אינה נכונה".

לדבריו, "ביום שישי האחרון, הופץ תזכיר החוק המסדיר את הנושא (תיקון חוק יסוד: משק המדינה (קופסת הקורונה החדשה) להערות הציבור. מאז אותו מועד, לא הובאה לבחינתו של היועץ המשפטי לממשלה כל טיוטת החלטת ממשלה בעניין זה".

"משכך, כל טענה לפיה היועץ המשפטי לממשלה נמנע כביכול מקבלת החלטה בדבר האפשרות לקדם תכניות לרכש חיסונים נוספים ופעילות רפואית דחופה, איננה נכונה כאמור. למיטב ידיעתנו הנושא מצוי עדיין בדיונים מקצועיים בין משרדי האוצר והבריאות".

שר הביטחון בני גנץ תקף מוקדם יותר היום את נתניהו בנושא וכתב בטוויטר: "נתניהו הודיע שיש צורך מדיני-ביטחוני להעביר חיסונים למדינות בעולם אבל לא מוכן לכנס את הקבינט כדי לדון בו. במקביל, הוא לא מאפשר העברת חיסונים לכוחות שמירת שלום אמריקאים ששומרים עלינו בגבול מצרים. זו פגיעה בביטחון שאסור לאפשר. חייבים לכנס את הקבינט לדון בנושא באופן מיידי".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים