שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » "ישראל מתחרטת על הפצצת המגדל בעזה"
דיווח אמריקאי
בכירים בישראל הביעו חרטה על תקיפת רב-הקומות שבו פעלו לצד מטה המודיעין של חמאס גם סוכנות הידיעות AP • מעברי הגבול ארז וכרם שלום נסגרו היום עד להודעה החדשה
תקיפה בעזה | צילום: שאטרסטוק. Nick_ Raille_07

בכירים בישראל מתחרטים על תקיפת מגדל התקשורת בעזה. על פי דיווח בניו יורק טיימס, קצינים בכירים בצה"ל שהיו מודעים כי מגדל 'אל-ג'לאא' מאכלס את משרדיהן של רשתות טלוויזיה בינלאומיות, המליצו שלא לתקוף את הבניין – למרות שהכיל את מטה הסייבר של חמאס.

העיתון מדווח על חרטה שמגיעה גם מהגזרה המדינית בישראל, זאת לאור הזעם הבין לאומי והנזק שנעשה לתדמיתה של ישראל בעקבות הפצצת הבניין. בעיתון דווח כי גורמים בכירים בממשלת נתניהו מודים שמדובר היה בטעות. בכיר אחד אמר כי על אף שהתקיפה הייתה מוצדקת מבחינה צבאית, הנזק שנעשה לישראל בזירה הבינלאומית עולה על היתרונות שהיא הניבה.

הבניין הופל ביום החמישי למבצע 'שומר החומות'. בבניין שכנו משרדי המודיעין הצבאי של חמאס, אך גם משרדי כמה כלי תקשורת ובהם רשת אל ג'זירה, אי-אף-פי ואי-פי. בצה"ל הסבירו כי בבניין יושבת יחידת המחקר והפיתוח של המודיעין הצבאי של חמאס, האחראית בין השאר לכמה פעולות חבלניות שבוצעו כנגד מדינת ישראל. טרם התקיפה, צה"ל הזהיר את האזרחים ששהו בבניין ונתן להם שהות להתפנות מהמבנה.

לאחר התקיפה והסערה שבאה בעקבותיה, הדגישו בצה"ל כי חמאס מסתתר מאחורי כלי תקשורת ומשתמש בהם כמגנים אנושיים. "ארגון הטרור חמאס ממקם במכוון את נכסיו הצבאיים בלב האוכלוסייה האזרחית ברצועת עזה", נאמר בהודעת דובר צה"ל. דובר הזרוע הצבאית של חמאס איים לאחר מכן על ישראל: "אחרי הפלת הבניין האזרחי בעזה – על תושבי תל אביב והמרכז לעמוד על רגל אחת ולצפות לתגובה המטלטלת שלנו".

בתוך כך, באיחוד האמירויות הודיעו היום (ראשון) כי הם מוכנים להקל ולסייע על מאמצי השלום בין ישראל לפלסטינים, כך דיווחה סוכנות הידיעות הממלכתית של האמירויות. נסיך הכתר באבו דאבי, שייח' מוחמד בן זייד אל-ניהן, אמר כי איחוד האמירויות, שחתמה בשנה שעברה על הסכם לנורמליזציה של היחסים עם ישראל, "מוכנה לעבוד עם כל הצדדים כדי לשמור על הפסקת האש ולמצוא דרכים חדשות להפחית את ההסלמה ולהשיג שלום".

לפי הדיווח, השייח' מוחמד אמר את הדברים בשיחת טלפון עם נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי, במהלכה הביע תמיכה במאמציה של מצרים לחזק את הפסקת האש שהוסכמה בין ישראל והפלסטינים לאחר 11 ימי לחימה.

בתוך כך, ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמעיל הנייה נפגש עם אמיר קטאר, השייח' תמים בן חמאד אל-ת'ני, והודה לו על המאמצים של קטאר והסיוע הדיפלומטי שלה לעצירת "ההתקפות הציוניות על העם הפלסטיני" והגעה להסכם הפסקת אש בעזה.

במקביל לכך, מעברי הגבול ארז וכרם שלום נסגרו היום עד להודעה חדשה. עשרות אזרחים ועיתונאים המתינו במשך שעות ארוכות לאישורי מעבר בכניסה. גורם ביטחוני אמר ל'וואלה' כי הדרג המדיני בישראל מתכוון לשנות מדיניות כלפי רצועת עזה וחמאס. "בשלב הזה הוחלט על סגירה של מעבר ארז ומעבר כרם שלום עד להודעה חדשה. כל בקשה להעברת מזון דרך כרם שלום, גופות פלסטינים שמתו בבתי חולים בישראל ואזרחים שרוצים לשוב לעזה נדחו על הסף".

הגורם הוסיף כי "לפי מה שאנחנו מבינים ישראל מתכוונת לשנות את כללי המשחק עם עזה. מסרים ברוח זו הועברו למתווכים ממצרים. היום הם אמורים לעבור מישראל לעזה ולהעביר מסרים מירושלים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים