שיתוף
תגובות
כלכלה » כלכלה בארץ » ישראל עוברת לכלכלה דלת פחמן
אמנת האקלים
באישור ההחלטה מצטרפת ישראל לעשרות מדינות שכבר החליטו על חזון ואסטרטגיה לכלכלה דלת פליטות, בהובלת ארה"ב, מדינות האיחוד האירופי, קנדה, יפן וסין
משבר האקלים | צילום: Marti Bug Catcher, שאטרסטוק

הממשלה אישרה היום (ראשון) פה אחד את הצעת המחליטים ההיסטורית למעבר לכלכלה דלת פחמן, שקובעת יעד לאומי במסגרתו עד לשנת 2050 תופחת פליטות גזי חממה בהיקף של לפחות 85% ביחס לפליטות ישראל בשנת 2015. ההחלטה קובעת גם יעד ביניים לשנת 2030 של הפחתה של 27% בפליטות.

אישור ההחלטה מהווה יישום של המחויבות הבינלאומית של ישראל במסגרת אמנת האקלים של האו"ם. ובכך, מצטרפת ישראל לעשרות מדינות שכבר החליטו על חזון ואסטרטגיה לכלכלה דלת פליטות, בהובלת ארה"ב, מדינות האיחוד האירופי, קנדה, יפן וסין.

השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג, אמרה בישיבת הממשלה: "משבר האקלים הוא איום דרמטי על האנושות. עלינו לפעול עכשיו אם ברצוננו להמשיך לשגשג כמדינה מפותחת וכלכלה תחרותית. כבר ב-2018 יזמנו תהליך אסטרטגי ייחודי ורב מגזרי לגיבוש החזון והאסטרטגיה למעבר לכלכלה דלת פחמן ומשגשגת. אני שמחה להביא את התוצרים של התהליך הזה לכדי החלטת ממשלה ולעדכן כי הצלחנו לשפר את היעדים הקיימים לשנת 2030 ולהתחייב על הפחתה של 30 מיליון טון גז"ח ביחס ליעד הקודם, ולהוסיף יעד שאפתני ל-2050 להגעה להפחתה של 85% מהפליטות".

"נכון, יש ביקורת על היעדים הצנועים. יש בזה משהו, אך יש דחיפות ויש גם פשרות. הצבנו יעדים משמעותיים, עמדנו במחויבות הבינלאומית בזמן, ובעיקר גייסנו את כלל הממשלה לפעילות משולבת. זהו רגע היסטורי למען הבריאות והסביבה היום ולמען הדורות הבאים. ומכאן החשיבות – להתחיל לפעול יחד כבר מחר", הוסיפה.

עוד אמרה השרה תמר זנדברג: "עלינו גם לסיים את גיבוש תכנית החומש ליישום היעדים, להשלים את חקיקת האקלים ולתת לכך ביטוי בתקציב המדינה. זה יעניק את הוודאות ההכרחית ארוכת הטווח לתעשייה, עסקים, גופים מוסדיים ולאזרחים כולם. רק חקיקת אקלים תאפשר להסית את ההשקעות להשקעות דלות פחמן ויעילות ולאפשר לכלכלה שלנו להתייעל ולהתחרות, וכמובן רק חקיקת אקלים תאפשר לנו לחיות כאן בסביבה יציבה, ובריאה יותר".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים