שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » ישראל פתחה מחדש את הנציגו במרוקו
הסכם אברהם
שגריר ישראל במרוקו דוד גוברין הגיע לרבאט והחל בתפקידו. כמו כן, נפתחה הקונסוליה הרשמית הכללית של ישראל בדובאי
דוד גוברין | צילום: משרד החוץ

עשרים שנה לאחר סגירת הנציגות הישראלית במרוקו, הגיע היום לרבאט, השגריר דוד גוברין שישמש כממונה על נציגות ישראל במרוקו.

"כינון יחסים דיפלומטים מלאים עם מרוקו וחזרתם של הדיפלומטים הישראלים לרבאט הוא יום חג למדינת ישראל ולמשרד החוץ הישראלי", אמרו בישראל. ראש משרד הקישור, דוד גוברין, וצוותו יעמלו על המשך קידום היחסים בכל התחומים, כולל בכל הקשור לדיאלוג המדיני, תיירות, כלכלה וקשרי תרבות.

במקביל נפתחה היום באופן רשמי הקונסוליה הכללית של ישראל בדובאי, עם הגעת הקונסול הכללי אילן שטולמן לאמירות. משימתה העיקרית של הקונסוליה הכללית תהיה לפתח את קשרי הכלכלה בין מדינת ישראל לבין איחוד האימרויות ולשקוד על קידום התירות וקשרי התעופה בין שתי המדינות. ההייטק הישראלי, על מגוון תחומי העיסוק שלו, יתפוס מקום מרכזי בעבודתה של הקונסוליה הכללית של ישראל בדובאי.

שר החוץ גבי אשכנזי: "הגעתם של ראשי הנציגויות הישראלים למרוקו ולדובאי משלימה את השלב הראשון והחשוב של פתיחת נציגויות ישראליות חדשות באיזור במסגרת הסכמי אברהם".

"פתיחת ארבע נציגויות חדשות של משרד החוץ במזרח התיכון, הינה עדות חיה לשינויים החלים באיזור ולשלום החם בינינו למדינות באיזור. תוך חצי שנה הגדלנו את כמות הנציגויות הרשמיות של ישראל מ-2 נציגויות ל-6, דבר המסמל יותר מכל את מרכזיות משרד החוץ בתהליכי שיתופי הפעולה המסחריים, הכלכליים, האסטרטגיים והביטחוניים בינינו לבין מדינותינו השכנות".

"זהו יום חשוב לשלום וזהו יום מרגש במסגרת תהליך יישום ההסכמים עם איחוד האמירויות ומרוקו. אני מברך את הצוותים הישראלים ומאחל להם הצלחה בעבודתם החשובה. למשרד החוץ ולנציגויות הישראליות תפקיד מכריע בקידום הקשרים הבילטראלים בין ישראל למדינות אלה ובמימוש הפוטנציאל הטמון ביחסים".
הנציגויות במרוקו ובדובאי מצטרפות לשגרירות הישראלית באבו דאבי, שנפתחה בתחילת השבוע וכן, לשגרירות ישראל במנאמה, בירת בחריין, שכבר פועלת במדינה מזה מספר שבועות", דברי אשכנזי.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים