שיתוף
תגובות
חדשות » ישראל שוללת זכות כניסה של 1,100 פלסטינים
מחריפים צעדים
על מנת להגביר את ההרתעה, הוחלט בצה"ל ובמערכת הביטחון לשלול את כניסתם של קרובי משפחותיהם של המחבלים | "פלסטיני שיבחר בטרור יידע שיפגע אנושות במשפחתו"
תגיות: ,
חיילי צה"ל. אילוסטרציה | צילום: דובר צה"ל

מעט מידי ומאוחר מידי? במערכת הביטחון החליטו להחריף את הענישה כנגד משפחות המחבלים, בנוסף להריסות הבתים, וזאת בכדי לחזק את ההרתעה, ולהודיע לאלפי בני משפחותיהם, במעגל קרוב ורחוק, על שלילת היתר עבודה בישראל. מקרובי משפחה שלא היו בעלי היתרי עבודה, נשללה קבלת היתר טיפול רפואי בישראל, ביקור בני משפחה בישראל ותפילות בהר הבית.

על פי נתוני צה"ל עולה כי כנגד המשפחה של המחבלים שביצעו את הפיגוע באריאל, יחיא מרעי ויוסף עאצי, תושבי קרוואת בני חסן, הוצאו 215 מניעות לבני המשפחה. כנגד משפחתו של המחבל עבדאללה סרור, תושב חברון שניסה לבצע פיגוע באשקלון, הוצאו 42 מניעות לבני המשפחה. כנגד המחבל אדהם אלרוב, תושב ג'נין, הוצאו 138 מניעות לבני המשפחה. כנגד משפחתה של המחבלת מהא אלזעתרי, מחברון על ניסיון הפיגוע במערת המכפלה הוצאו 102 מניעות.

כנגד משפחת המחבל רעד חזאם מג'נין שביצע את הפיגוע בתל אביב הוצאו 58 מניעות וכנגד משפחת המחבל דיא חמארשה שביצע את הפיגוע בבני ברק הוצאו 78 מניעות. מבני משפחתו של המחבל מתקוע הוצאו 124 מניעות, כנגד משפחות המחבלים שביצעו פיגוע בשער שכם, תושבי רמאללה, הוצאו 137, וכנגד המשפחות של המחבלים שביצעו את הפיגוע באלעד הוצאו 206 מניעות. כאשר בסך הכל מדובר על שלילת זכות כניסה לישראל מ- 1,100 פלסטינים.

"צה"ל לא ממהר להשתמש בכלי הענישה הקולקטיבית ומודע להשלכותיו", מסביר גורם בכיר בצה"ל, "אנחנו מנסים ליצור את המיקוד המיטבי באוכלוסיות כאלה או אחרות. עם זאת, אל מול כמות הפיגועים הגדולה והטרגית בזמן האחרון, הוחלט להשתמש בכלי הזה. ישנם 19 הרוגים – וברשות צה"ל עומדים כלים רבים, והכלי האזרחי הוא אחד מהם".

"הענישה הקולקטיבית התגלה בעבר כאפקטיבית מאוד", הוסיף הגורם. "ניתן למדוד את יעילותה בכך שהיה שיח רב עליה בקרב הפלסטינים בגל הפיגועים שאירע בשנת 2015. בנוסף, הופעל לחץ מצד הפלסטינים כלפי משפחות המחבלים, גם אם מדובר בלחץ סמוי. גם על ההנהגה הפלסטינית הופעל לחץ בעקבות הענישה הקולקטיבית. חלק מהמשפחות שהוטלו עליהן מניעה שיתפו פעולה עם המחבלים. הכלי הוא אפקטיבי ויכול לסייע באופן זמני, הוא לא משהו שיישאר לעד".

הגורם הסביר כי איסור הכניסה לישראל יכול להיות בתוקף שנים, בהתאם להערכות מצב תדירות, והמטרה היא להקל על מי שאפשר. "אם נראה לנכון שאפשר להסיר מניעה מסוימת, היא תוסר", אמר.

עוד התייחס הגורם גם לשיתוף הפעולה עם המנגנונים הפלסטיניים, אשר נמשך גם בימים מתוחים אלה, והדגיש כי שיתוף הפעולה נשמר – אם כי זה די ברור שהרשות הפלסטינית מאוד חלשה באזור צפון השומרון. הכוונה היא כמובן לאזור ג'נין, שם פועל צה"ל כבר שבועות ארוכים ומשם יצאו כמה מהמחבלים שביצעו את הפיגועים האחרונים.

על רצועת עזה אמר הגורם: "בשנה האחרונה היו פעולות אזרחיות רבות אל מול הרצועה. לאחרונה הוחלט לסגור את מעבר ארז לאחר כמה חודשים שהיה פתוח. צה"ל לא ישלים עם ההסתה של ארגון הטרור חמאס. מדובר בהסתה פרועה ברשת, בהקשר של הר הבית ובסוגיות אחרות. מול כך הוחלט לסגור את מעבר ארז. בעקבות סגירת המעבר הובעה ביקורת ציבורית קשה על ידי תושבי עזה כנגד חמאס".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים