שיתוף
תגובות
תוכן שיווקי » קצבת נכות לסובלים ממחלת פיברומיאלגיה
בשורה טובה
ישראל תהיה המדינה הראשונה בעולם שתכיר במחלת הפיברומיאלגיה כמחלה מוכרת המקנה שיעורי נכות וקצבה חודשית מטעם המדינה
פיברומיאלגיה (דאבת השרירים) | צילום: shutterstock

הודעה היסטורית של הביטוח הלאומי החולים בפיברומיאלגיה יהיו זכאים לקצבת נכות ברף של עד 40% בדקו עוד היום ב'שלכם' מימוש זכויות רפואיות האם גם אתם זכאים לקצבה חודשית

חולי פיברומיאלגיה יהיו זכאים לקצבת נכות ברף של עד 40%. כבר לפני כשנתיים הכריז הביטוח הלאומי כי בתום בדיקות רפואיות מקיפות, הוחלט על הכנסת מחלת הפיברומיאלגיה לספר הליקויים המזכים בנכות בביטוח הלאומי. אך עד כה משרד האוצר מנע את הוצאת ההחלטה לפועל.

במהלך השנים האחרונות עבדו בצמוד נציגי הביטוח הלאומי עם נציגי חולי הפיברומיאלגיה ועם האיגוד הרפואי הישראלי לראומטולוגיה, על מנת לגבש סעיף ליקוי במיוחד עבור המחלה. הסיבה שעד כה אין הכרה גורפת וברורה במחלה, נבעה מהעובדה שבעולם רופאים רבים סבורים כי מדובר בליקוי נפשי ולא במצב רפואי. הביטוח הלאומי מתנגד לקביעה זו ובסיום ועדת בחינה מקצועית של רופאי המוסד, הלשכה המשפטית ואגף הגמלאות, הוחלט כי יש מקום להוסיף את ההפיברומיאלגיה אל ספר הליקויים שהוא המדריך לועדות הרפואיות של הביטוח הלאומי.

שר הרווחה ח"כ מאיר כהן חתם על הכרה מוחלטת במחלה ברף של עד 40% – מה שיעניק זכאות חודשית ללוקים בפיברומיאלגיה. בתקנות עליהן חתם שר הרווחה ישנה גם הכרה בסימפטומים למי שלוקים מכאבי המחלה לאורך זמן, המשפיעים על התפקוד בחומרה נמוכה, בינונית וגבוהה וזאת ללא תלות בליקויים נוספים. השר התחייב בפני הארגונים, שבתום חצי שנת פעילות תיבחן האפשרות להעלות את רף אחוזי הנכות מ-40% ל- 50%.

"שנתיים הם זמן ממושך מדי להמתין להחלטה, כשחולי הפיברומיאלגיה מבקשים הכרה וסובלים מכאבים בגוף המשפיעים על התפקוד היום-יומי שלהם", אמר שר הרווחה והשירותים החברתיים, ח"כ מאיר כהן. "אני גאה להיות השר שחותם על הכרה זו, כחלוץ מבין מדינות העולם, שקשוב לצרכי הציבור ולכאבו ומקדמים סיוע, טיפול והגנה סוציאלית לחולי הפיברומיאלגיה. אני סבור שלא ירחק היום ושאר מדינות העולם יצטרפו אלינו ויתייחסו למחלה הזו ברצינות הראויה ויקדמו הכרה חוקית, משפטית במי שסובלים ממנה".

לא רק פיברומיאלגיה, אם אתם סובלים מליקוי רפואי כזה או אחר, יתכן שמגיע לכם הרבה כסף

מנכ"ל הביטוח הלאומי, מאיר שפיגלר הוסיף כי, ״לאחר שנים של עבודת נמלים מקצועית, הביטוח הלאומי, כחלוץ בראש המחנה, הצליח להכניס את הפיברומיאלגיה לספר הליקויים, לטובת הציבור המתמודד עם תוצריה התפקודיים. מדובר בצעד נוסף, אחד מיני רבים, שהביטוח הלאומי מקדם כמענה לזכויות הסוציאליות של תושבי המדינה".

תקנות הביטוח הלאומי קובעות את שיעורי הנכות הניתנים בעבור מחלות וליקויים שונים, לצורך קצבאות הביטוח הלאומי במסגרת נכות כללית או נפגעי עבודה. עד היום, מחלת הפיברומיאלגיה לא הופיעה ברשימת הליקויים המזכים בקצבה ובשל כך הועדות הרפואיות של הביטוח הלאומי ניסו לפתור את הקושי באמצעות קביעת אחוזי נכות חליפיים המתאימים לסימפטומים השונים של המחלה. השבוע יפורסם התיקון המוצע לידיעת הציבור והערותיו, למשך 21 ימים ולאחריו הוא יועבר לשר הבריאות, למשרד המשפטים ולשר הרווחה על מנת לקבעו בתקנות באופן סופי. תהליך זה צפוי להסתיים בתוך מספר שבועות.

מה זה פיברומיאלגיה?

פיברומיאלגיה, או בעברית – דאבת השרירים, היא תסמונת רפואית ממנה סובלים בין 2% ל־8% מהאוכלוסייה, כאשר שיעור הנשים גדול פי 7 עד פי 9 משיעור הגברים. מדובר בכאב כרוני מפושט וברגישות עזה במקומות רבים בגוף בצירוף עייפות. התסמונת פוגעת קשות גם ברמת התפקוד המקצועי, החברתי והמשפחתי של הלוקים בה.

התסמין המרכזי של פיברומיאלגיה הוא כאב כרוני ארוך ומתמשך, שנמשך יותר משלושה חודשים ומורגש בכל הגוף.  את הכאבים חשים בכל מערכת השרירים, המפרקים והשלד, ובמיוחד בצוואר ובגב, ברגליים ובידיים. מנוחה לא מסייעת להקלה על הכאב, והכאבים אפילו נעשים גרועים יותר בשעות הלילה והבוקר. התסמונת מתאפיינת גם ברגישות רבה ללחיצות קלות על פני נקודות רבות בגוף. תסמינים נוספים כוללים הפרעות שינה המלוות בקשיי הירדמות ויקיצות מרובות, כאבי ראש וסחרחורות, תסמיני חרדה ודיכאון, ולעיתים יש קשיי ריכוז וזיכרון. המחלה מאובחנת בדרך כלל בין גילאי ה- 20 לגילאי ה- 50, אך היא יכולה להתפרץ גם בקרב ילדים. הנתון החשוב ביותר הוא שהתסמונת כל אינה מאובחנת אצל כ-75% מהאנשים שסובלים ממנה! אם אתם מזדהים עם התסמינים, כדאי לכם לבדוק האם גם אתם סובלים מפיברומיאלגיה, יתכן שגם לכם מגיעה קצבה חודשית מהביטוח הלאומי.

היכנסו עכשיו לאתר 'שלכם' מימוש זכויות רפואיות וקבלו מענה מהיר ויעיל כל הדרך לקבלת הזכויות שלכם.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים