שיתוף
תגובות
חדשות » סביבה » ישראל תפוצה בגין זיהום החופים בזפת
הקרן הבינלאומית
תשלום הפיצויים נובע מהחלטת הקרן מחודש יולי האחרון, שבמסגרתה החליטו המדינות החברות בקרן פה אחד על פיצוי למדינת ישראל בעקבות אירועי זפת בסערה
נחיתות זפת חדשות בשמורת טבע חוף גלים עתלית צפון | צילום: יגאל בן ארי רשות הטבע והגנים

בעקבות פנייתו של המשרד להגנת הסביבה אל הקרן הבין-לאומית והוכחת התנאים להכרה בקיומו של נזק זיהום כמשמעותו בחוק, החליטה הקרן לשלם פיצויים בגין נזקי הזיהום בשמן (בצורתו כזפת) שנחת בחופי ישראל החל מתאריך ה-17 בפברואר 2021, בהתאם לחוק האחריות לפיצוי נזקי זיהום בשמן.

תשלום הפיצויים נובע מהחלטת הקרן מחודש יולי האחרון, שבמסגרתה החליטו המדינות החברות בקרן פה אחד על פיצוי למדינת ישראל בעקבות אירועי זפת בסערה. הפיצויים ישולמו לכל מי אשר יוכח כי נגרמו לו נזקים ישירים כתוצאה מתקרית הזיהום לאורך חופי הים התיכון בישראל.

על-פי החקירה שערך המשרד להגנת הסביבה, הראיות הנסיבתיות הצביעו על מקור הזיהום שהוא מכלית נפט גולמי בשם Emerald, אשר לפי הניתוח שנערך שפכה עשרות טונות או אף יותר של נפט גולמי במרחק של כ-130 ק"מ מחופי ישראל וגרמה לזיהום החופים בתחילת חודש פברואר 2021. מטבע הדברים לא ניתן היה למצות הליכים מול המכלית ובעליה, אשר התברר, כי נוסף על הזיהום, אינם מבוטחים.

משום כך, בחנה ישראל תביעת פיצויים מול הקרן הבין-לאומית לפיצויים על הים זיהום משמן, כאשר טענת ישראל, בתמיכת מנהל הקרן, הייתה כי מדובר בשטיפות מכלי נפט גולמי מאותו מקור, שנשפכו לים ככל הנראה במכוון, בתחילת פברואר 2021.

בהמשך לדרישת המשרד להגנת הסביבה ישולמו פיצויים על נזקי זיהום זה לישראל, ולכל מי שנפגע כתוצאה מזיהום הזפת.

רני עמיר, מנהל היחידה הארצית להגנת הסביבה הימית במשרד להגנת הסביבה: "תקרית זיהום חופי ישראל בזפת במהלך פברואר 2021, הוכרה בעקבות מאמצי המשרד על-ידי הקרן הבין-לאומית לפיצוי נזקי זיהום בשמן, כאירוע המצדיק תשלום פיצויים לנפגעים ממנו בישראל. מהלך זה של המשרד להגנת הסביבה מול הנהלת הקרן בלונדון, יאפשר צמצום הנזקים ופיצוי למי שעבד תקופה ארוכה במאמץ מתמשך להחזרת חופים נקיים לציבור".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים