שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » "ישראל תקפה לפחות 12 ספינות נפט איראניות"
דיווח בארה"ב
עיתון הוול סטריט ג'רנל מדווח כי ישראל פגעה בספינות בדרכן מאיראן לנמלי סוריה מתוך חשש שיסייעו לארגוני טרור • התקיפות בוצעו באמצעות מוקשים ימיים ואמצעי חבלה
תגיות: ,
ספינה איראנית עולה באש, ארכיון | צילום: ImageBank4u, שאטרסטוק

עיתון הוול סטריט ג'רנל מדווח כי במהלך השנתיים האחרונות פגעה ישראל בלפחות 12 ספינות איראניות אשר נשאו נפט ונשק בדרכן לסוריה. על פי הדיווח ישראל ביצעה את התקיפות באמצעות מוקשים תת ימיים, כדי למנוע מאיראן להעביר את הנפט לסורים ולהשתמש ברווחים כדי לסייע לארגוני טרור. כמה מהספינות גם נשאו במטענן נשק.

גורמים רשמיים במערכת הביטחון האמריקנית אמרו לעיתון כי חלק מהתקיפות נועדו גם כדי לסכל משלוחי אמצעי לחימה שעברו על גבי אותן המכליות. תקיפות המכליות לא פורסמה עד כה באופן רשמי, וישראל, מצדה, לא התבטאה מעולם בנוגע למעורבותה בסיכול כלי השיט במרחב. גורם המעורה בנושא אמר כי בתקופת ממשל טראמפ גורמים אמריקניים סיפקו סיוע בשתיקה לתקיפות.

עוד דווח כי בחודש שעבר בוצע ניסיון תקיפה ישראלי כנגד ספינה איראנית שעגנה סמוך ללבנון, ושהייתה בדרכה לסוריה עם נפט. לפי גורם מומחה, התקיפה בוצעה באמצעות מוקש ימי שנצמד למטרתו בעזרת מגנטים. בדיווח נכתב כי אף ספינה לא הוטבעה בתקיפות שיוחסו לישראל, אבל שתיים נאלצו לחזור לנמל באיראן, ובכולן נדחתה העברת המשלוח לסוריה.

המתקפות על המכליות שנושאות נפט איראני לא נחשפו עד עתה. בין היתר, הדיווח ייחס לישראל שלוש תקיפות ימיות בשנת 2019. בשנה שעברה היו לכאורה שש תקיפות ימיות. גורמים איראניים דיווחו על מתקפות אחרות בעבר ואמרו כי הם חושדים במעורבות ישראלית.

העיתון ציין כי ישראל לא הגיבה בעבר על תקריות כאלה ומשרד ראש הממשלה בנימין נתניהו הפנה שאלות לצבא הישראלי, שסירב להגיב על כל מעורבות ישראלית בתקיפות על הספינות האיראניות. גורמים איראנים במשלחת האו"ם במדינה נמנעו מלהגיב על הנושא כאשר התבקשו למסור את תגובתם.

"אנחנו מנסים לשמור על פרופיל נמוך", אמר מומחה בתחום הספנות באיראן. "זה ייראה כמו סימן של חולשה אם איראן תתלונן ולא תגיב", אמר. גורמים בדמשק מסרו כי השיבושים ביבוא הנפט האיראני גורמים למחסור בנפט לסורים. סוריה ואיראן הכחישו את מימון הטרור וטוענות ש"הברית ביניהן נועדה להילחם בפשע כזה".

מארק דובוביץ, מנכ"ל הקרן להגנה על דמוקרטיות, אמר בקבוצת דיון בנושא כי המתנגדים להסכם הגרעין עם איראן לוחצים על נקיטת קו תקיף כנגד טהרן, ואמר כי ישראל וארה"ב מיקדו לאחרונה את מאמציהם כדי לפגוע בהכנסותיה של איראן ממגזר הנפט. "ישראל עלתה שלב בעימות – מהטלת סנקציות לגרימת חבלה", אמר דובוביץ. "הסיכולים בים האדום הינם כחלק ממלחמה כלכלית רחבת היקפים הרבה יותר שמנהלת ישראל כנגד איראן".

מוקדם יותר היום דיווחו גולשים ברשתות החברתיות על פגיעה בספינת מכולות איראנית בים התיכון, טענה שזכתה להתעלמות בכלי התקשורת הממוסדים באיראן. ברשתות החברתיות באיראן מיהרו להאשים את ישראל במתקפה על תובלה איראנית בים התיכון.

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים