שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » "ישראל תראה במלחמה דברים שלא ראתה"
נסראללה מאיים
בנאום ל"יום השהידים" איים מזכ"ל חזבאללה כי מספר ימי קרב עם ארגונו עלולים להוביל למלחמה כוללת: "אם צה"ל יפציץ ערים בלבנון – אנו נפגיז ערים בישראל"
חסן נסראללה מזכ"ל חיזבאללה | צילום: תקשורת ערבית

מזכ"ל ארגון הטרור חיזבאללה חסן נסראללה הזהיר כי ארגון הטרור בראשותו יגיב בתקיפות לפעולה ישראלית, בתגובה לתרגיל הנרחב שערך חיל האוויר בימים האחרונים, שדימה תרחיש של מלחמה בלבנון. "בכל מלחמה עתידית יתמודד העורף הישראלי עם מה שלא הכיר מאז הקמת ישראל", אמר.

"הפסיקו לשחק באש", אמר נסראללה, בהתייחסו להערכת אמ"ן בנוגע לאפשרות של הסלמת המצב בגבול הצפון למספר ימי קרב. "מספר ימי הקרב יכולים להתדרדר בקלות למלחמה שהישראלים לא ראו מאז 1948". נסראללה איים כי "המצב יכול להסלים למצב שהישראלים לא מוכנים לראות".

נסראללה התייחס גם לנאומו של הרמטכ"ל אביב כוכבי, שהזהיר את תושבי לבנון שבבתיהם נמצא נשק, ואמר כי "הרמטכ"ל הישראלי אמר שצה"ל תוקף רק יעדים צבאיים – אך אם יהיה נשק במטרות אזרחיות הם יתקפו את המטרות האלה. אין בעיה, תעשה מה שאתה רוצה. אנחנו גם נעשה מה שאנחנו רוצים. אם תכפו עלינו מלחמה, אנחנו נילחם. אם תתקפו ערים, נתקוף ערים. אם תתקפו כפרים, נתקוף התנחלויות".

בנוגע לזירה הפלסטינית, נסראללה הוסיף כי "אף אחד כבר לא מדבר על תוכנית המאה שנעלמה, או שלחילופין הולכת ויורדת מן הפרק". על הסכמי אברהם אמר כי "אני חושב שהישראלים מעט מגזימים בהתלהבות שלהם לגבי ההסכמים, כמו שהם התלהבו בעבר בצורה מוגזמת בעקבות הסכמי השלום עם מצרים וירדן. מדובר במספר מדינות בודדות אשר חיות באשליות".

הוא התייחס גם לציון 42 שנים למהפכה האסלאמית באיראן, שנחגג על ידי תומכי משטר האייתוללות ביום חמישי האחרון. "הרפובליקה הזו התפתחה לאורך השנים בכל התחומים עד שהפכה למעצמה אזורית".

האיומים של נסראללה מגיעים גם על רקע הפרסום על תרגיל חיל האוויר שמתאמן בימים אלה לקראת אפשרות של פתיחת מלחמה בלבנון. גורם בכיר בחיל מסר כי עד כה, יותר מ-60 שעות בתרגיל החילי "ורד הגליל", הותקפו 3,000 מטרות ביום ובוצעו תרגולים של מערך ההגנה האווירית. "במלחמת לבנון השנייה תקפו במשך חודש שלם באזור 5,000-4,000 מטרות".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים