שיתוף
תגובות
כלכלה » כלכלה בארץ » ישראל תשתקם ממשבר הקורונה רק בשנת 2022
ה-OECD
הארגון לשיתוף פעולה ולפיתוח כלכלי פרסם את התחזית הכלכלית שלו למדינת ישראל, ממנו עולה כי כלכלני הארגון הגיעו למסקנה כי היציאה מהסגר השני קשה יותר מקודמו
תגיות: , ,
פנים בניין ה-OECD בפריז, צרפת | צילום: HUANG Zheng, שאטרסטוק

ארגון ה-OECD פרסם הבוקר את התחזית הכללית שלו בכל הנוגע לכלכלת ישראל, לפיו לאחר ירידה של 4.25% בשנת 2020, התוצר של המשק צפוי לגדול ב-2.25% ב-2021 ו-4.25% ב-2022.

"לאחר ירידה של 4.25% בשנת 2020, התוצר של המשק צפוי לגדול ב-2.25% ב-2021 ו-4.25% ב-2022. האבטלה הגואה, והסבירות לעלייה במקרי חדלות פירעון לאחר הסגר השני, יכבידו על התאוששות בצריכה ובהשקעות, למרות התמיכה הממשלתית למשקי הבית ולפירמות העסקיות", נכתב בהודעת הארגון.

מעיון בפרטי התחזית נראה כי ה-OECD כבר "חישבן" בתחזית שלו שההתאוששות מהסגר השני צפויה להיות איטית יותר מזו שנרשמה ביציאה מהסגר הראשון, ובהתאם לכך צופים כלכלני הארגון התאוששות של 2.3% בתוצר של המשק ב-2021, לפני התאוששות של 4.2% בשנת 2022.

על פי הערכה של ה-OECD שיעור האבטלה צפוי לרדת באיטיות, ובסוף 2022 אף יגיע לרמה טובה יותר מזו שנרשמה לפני משבר הקורונה. זאת, מאחר ולפי התחזית התוצר והביקושים החיצוניים יתחזקו ככל שהשפעות החיסון לקורונה יבואו לידי ביטוי.

כלכלני ה- OECD כתבו בתחזית, כי "המדיניות המקרו-כלכלית צריכה להישאר תומכת ולהסתגל לנסיבות המשתנות. הארכת אמצעי התמיכה יוצאי הדופן עד אמצע שנת 2021 תתקבל בברכה, אך עליה להיות מלווה בהכשרה ובסיוע בחיפוש עבודה שיעזרו למובטלים לעבור למשרות חדשות. הגדלת ההשקעה בתשתיות ובחינוך לגיל הרך יכולה לחזק את ההתאוששות ולסייע בהפחתת הפערים החברתיים-כלכליים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים