שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » "יש בינינו ידידות אישית חמה במשך שנים"
נתניהו לביידן
גנץ: "בטוח שנעבוד ביחד מול התוקפנות האיראנית ולמען קידום תהליכי הנורמליזיציה ופתרון לסכסוך הישראלי-פלסטיני". ריבלין: לכבוד הוא לי להזמין אותך לבקר אותנו שוב
PM Netanyahu meets with US Vice President Joe Biden | צילום: GPO/Amos Ben Gershom
נתניהו מברך את ביידן |
צילום: רועי אברהם/ לע"מ, בן פרץ/ לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם הערב (רביעי) סרטון ברכה לנשיא ארצות הברית ג'ו ביידן: "ברכות לנשיא ג'ו ביידן ולסגנית הנשיא קמלה האריס על השבעתכם ההיסטורית. הנשיא ביידן, יש בינינו ידידות אישית חמה במשך עשרות רבות של שנים. אני מצפה לעבוד איתך כדי לחזק עוד יותר את הברית בין ארצות הברית לישראל, להמשיך ולהרחיב את השלום בין ישראל לעולם הערבי ולהתמודד עם האתגרים המשותפים, בראשם האיום האיראני. אני מאחל לכם הצלחה רבה. אלוהים יברך את ארצות הברית של אמריקה. אלוהים יברך את ישראל", דברי נתניהו.

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין שאגרת ברכה לנשיא החדש: "אני שמח לברך אותך על השבעתך כנשיאה ה-46 של ארצות הברית. בשם העם בישראל, הרשה לי לאחל את מיטב הברכות לך, לסגנית הנשיא האריס, לבני משפחותיכם, ולכל העם האמריקני ביום חשוב זה. היום, אתם מתחילים את כהונתכם כמנהיגי העולם החופשי, לאחר שנבחרתם על ידי הדמוקרטיה הגדולה בעולם, מי ייתן ומאמציכם יוכתרו כהצלחה".

,אדוני הנשיא, לעיתים המובן מאליו טוב שיאמר – לארצות הברית אין בת ברית גדולה ממדינת ישראל ולעם האמריקני אין חבר טוב מהעם בישראל. הידידות בינינו חוצה מפלגות, ונעוצה בערכים משותפים של דמוקרטיה וחופש שאנו חולקים. זו ידידות הזוכה לתמיכה איתנה של שני העמים. אין כל ספק שתחת נשיאותך ארצות הברית תמשיך להיות מחויבת לביטחונה ולשגשוגה של ישראל".

"אזורנו משתנה במהירות, רבים מהשינויים חיוביים. הסכמי השלום האחרונים בין ישראל לשכנותינו הביאו עימם תקווה חדשה, ואני מצפה לעבוד יחד איתך בכדי לסייע בבניית גשרים נוספים באזורנו, בהם גם עם שכנינו הפלסטינים. אני מאמין בלב שלם שלא נגזר עלינו לחיות יחד, אלא נועדנו לחיות יחד. אך לצד זאת, אנו ממשיכים להתמודד עם האיום האיראני הגובר המתבטא בתוקפנותה והתפשטותה של איראן במרחב, זאת בנוסף לעליית האנטישמיות והטרור העולמי, כל אלה במהלך אתגר עולמי חסר תקדים – ההתמודדות עם נגיף הקורונה. רק באמצעות עמידה משותפת כבעלי ברית וכחברים נוכל להתמודד עם אתגרים אלה. רק באמצעות עמידה משותפת כבעלי ברית וחברים נוכל להביס אותם".

"אדוני הנשיא, שמחתי לקבל את פניך בירושלים כסגן הנשיא, ולכבוד הוא לי להזמין אותך לבקר אותנו שוב בהקדם האפשרי, כנשיא ארצות הברית של אמריקה", דברי ריבלין.

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ אמר כי "אני מברך את הנשיא ג'ו ביידן, ידיד של ישראל, סגנית הנשיא קמלה האריס וממשל ביידן כולו. זהו רגע ייחודי עבור ארה"ב והעולם כולו".

"ארה"ב וישראל במיוחד חולקות מטרות ואתגרים רבים כעת – התמודדות עם התוקפנות האזורית של איראן ושאיפותיה הגרעיניות, מאבק בארגוני טרור וכוחות שחותרים תחת היציבות האזורית, הרחבת תהליכי הנורמליזציה ומציאת פתרון לסכסוך הישראלי- פלסטיני".

"אני מצפה לעבוד עם ממשל ביידן וידידיי בפנטגון בכדי להתמודד עם האתגרים האלו. אני בטוח שהברית החזקה ביננו והמחויבות ההדדית בין המדינות יסייעו לקידום הערכים הדמוקרטיים המשותפים שלנו, יהפכו את המזרח התיכון ליציב יותר, ואת העולם לשקט ובטוח", דברי גנץ.

יושב-ראש הכנסת, ח"כ יריב לוין, בפייסבוק: "אני רוצה להודות מעומק הלב לנשיא היוצא דונאלד טראמפ על תמיכתו האיתנה בישראל, ועל המהלכים ההיסטוריים שהוביל ביחד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו – מהלכים אשר חיזקו את ישראל ושינו את פני המזרח התיכון".

"אני מברך בברכה חמה את הנשיא הנכנס, ג'ו ביידן. אני מאחל לנשיא ביידן הצלחה רבה בכהונתו החשובה, ובהעמקת הברית האיתנה שבין מדינת ישראל לארצות הברית, ידידתנו הגדולה ביותר. כולי תקווה כי שיתוף הפעולה הפורה בין שתי המדינות יעמיק ויביא בשורות לביטחונם ולבריאותם של אזרחי שתי המדינות", דברי לוין.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים