שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "יש דברים שלא משחקים איתם, ביטחון זה קו אדום"
רה"מ לאופוזיציה
שרת הפנים שקד בהצהרה לתקשורת על נושא איחוד המשפחות: "רוב האנשים שהיו שותפים לפעולות טרור הם או תוצאה של איחוד משפחות או צאצאים של איחוד משפחות"
נפתלי בנט | צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ
נפתלי בנט בהצהרה |
צילום: ערוץ כנסת

ראש הממשלה נפתלי בנט מסר הצהרה לתקשורת בפתח ישיבת סיעת ימינה. בדבריו התייחס בנט לסוגיית חוק איחוד המשפחות ואמר: "המרחק בין לשכת ראש הממשלה לבין הכנסת הוא בערך 2 דקות נסיעה אבל לפעמים זה מרגיש כאילו מדובר בכוכב אחר".

"גם אני וגם אתם מגיעים לכאן מתוך יום עמוס עשייה, מהעולם האמיתי, שבו עובדים למען אזרחי מדינת ישראל ומזיזים הרבה מאוד דברים שהיו תוקעים במשך שנתיים. מטפלים בבעיות כמו עובדים סיעודיים לאלפי משפחות במצוקה, סגירת הפירצה שהייתה קיימת שנה וחצי בנתב"ג, חיזוק יחסי החוץ של מדינת ישראל והביטחון הלאומי בשיחה טובה עם הנשיא פוטין, ועוד".

"ואז מגיעים לכאן, ובמקביל לעשייה האמיתית אנחנו רואים פה אינספור משחקים ילדותיים וניסיונות של האופוזיציה להתיש אותנו באלף תרגילים וקונצים. זה בסדר, זו דמוקרטיה ואנחנו יודעים לעשות גם וגם. אבל יש נקודות שבהן בכל זאת גם באופוזיציה צריך לגלות אחריות לאומית".

"אני אומר לחבריי באופוזיציה: יש דברים שלא משחקים איתם. ביטחון המדינה הוא קו אדום והמדינה צריכה שליטה על מי נכנס אליה ומי מתאזרח בה. הכנסת אלפי פלסטינים, אזרוח שלהם ופגיעה בביטחון המדינה בשביל עוד רבע נקודה פוליטית – זה פשוט לא הדבר הנכון לעשות. אנחנו מתקדמים. אנחנו נביא את החוק להצבעה ונפעל בצורה ממלכתית לטובת ביטחון המדינה ולטובת כלל אזרחי מדינת ישראל".

שרת הפנים איילת שקד מסרה אף היא הצהרה בפתח ישיבת הסיעה ואמרה: "בעוד כמה שעות חוק האזרחות יעלה להצבעה, נכון לרגע הזה לחוק אין רוב אבל אני מקווה ומאמינה שעד הלילה יהיה לו רוב. מ-2003 באופן רציף כנסת ישראל מחדשת את הוראת השעה עד עכשיו, אף פעם לא הייתה מפלגת אופוזיציה לאומית שהתנגדה לחוק".

"אני כשרת פנים רוצה לדבר על ההשלכות של אי העברת החוק. ראיתי חלק מראשי האופוזיציה עומדים מול המצלמות ופשוט משקרים. מדובר באנשים חכמים שמבינים היטב את המצב המשפטי, את החוק, את המציאות ובכל זאת הם בוחרים לשקר לאזרחי ישראל אז כשרת פנים אני רוצה להסביר לאזרחים את המצב לאשורו.
יש כ-3500 אנשים שהגיעו לחיות בישראל מהרשות הפלסטינית דרך איחוד משפחות וקיבלו מעמד של תושבות".

"זאת אומרת שיש להם כאן זכויות אבל הם לא יכולים להצביע. יש כאן כ-9000 אנשים שהגיעו לכאן מהרשות הפלסטינית והם רק עם אשרת שהייה זאת אומרת שיש להם הגבלות מסוימות. כל שנה יש כ-1000 בקשות חדשות. הבקשות האלה בהתאם לחוק נבחנות, חלקם נדחות על הסף וחלקם מקבלות אישור של שהייה וחלקם מגיעות בסוף אחרי הרבה זמן גם למעמד תושבות".

"הסיבה שהחוק הזה חוקק מלכתחילה זו סיבה ביטחונית. ראו לאורך זמן שרוב הפיגועים שיצאו מקרב ערביי ישראל היו כאלה של אנשים שהגיעו דרך איחוד משפחות או צאצאים של איחוד משפחות. דרך אגב הדבר הזה נכון גם היום, אם מסתכלים גם על השנים האחרונות, על גל הטרור האחרון של מ-2015 והלאה, מקרב ערביי ישראל רוב האנשים שהיו שותפים לפעולות טרור הם או תוצאה של איחוד משפחות או צאצאים של איחוד משפחות".

"אבל צריך גם להגיד את האמת, שמעתי גם את יו"ר יש עתיד אומר את האמת, זה גם עניין דמוגרפי. בסוף אנחנו מדינת לאום של העם היהודי, אנחנו רוצים לשמור על צביונה של מדינת ישראל כמדינה יהודית, יהודית ודמוקרטית ולכן צריך לומר את האמת בטח אחרי חקיקית חוק הלאום – יש לחוק הזה גם סיבות דמוגרפיות".

"צריך להבין שאם החוק יפול היום, בניגוד למה שאומרים חלק מראשי האופוזיציה שבוחרים לשקר, לאורך זמן אף שר פנים לא יוכל לעצור תהליך אזרוח מתמשך ולכן החוק הזה כל כך חשוב. אם החוק הזה לא היה חשוב הוא לא היה מחוקק. ואנחנו רואים שכל ממשלה כולל 12 שנה של ממשלות נתניהו, נתניהו והליכוד בחרו תמיד להאריך את הוראת השעה, גם השר לשעבר דרעי כשר פנים נלחם כל שנה כדי להאריך את הוראת השעה ונלחם על שימור הוראת השעה בבג"ץ בקרבות לא פשוטים".

"כל שנה נתניהו ודרעי בחרו להאריך את הוראת השעה ומעולם הם לא הביאו פתרון אחר. אתם יודעים שיש פיגועים שכולנו מכירים, כמו הפיגוע במסעדת מצא לדוגמא, הפיגוע בגבעה הצרפתית, הרצח של רון קוקיא ז"ל, אלה פיגועים שנעשו על ידי אחמ"שים או צאצאים של אחמ"שים. אין לנו עדיין את הפנים והשמות של מי שירצח לא עלינו בפיגוע הבא".

"ולכן אני פונה מפה לראשי האופוזיציה ואנחנו נעשה עבודה גם בקואליציה עד הערב, בקריאה כמעט אחרונה כי אנחנו היום צריכים להעביר את החוק: תגלו אחריות לביטחון אזרחי מדינת ישראל ולשמירה על צביונה היהודית של מדינת ישראל, תצביעו בעד החוק או שתימנעו זו גם אופציה, אבל אל תצביעו לראשונה נגד החוק ותפילו אותו. כי המציאות הביטחונית והדמוגרפית לאחר הפלת החוק תהיה שונה מהמציאות של היום", אמרה השרה שקד בישיבת הסיעה.

יו"ר יש עתיד ושר החוץ, יאיר לפיד התייחס אף הוא לחוק איחוד המשפחות בפתח ישיבת הסיעה: "אני אנסה ברשותכם לעשות את הדבר שאין לו שום סיכוי להצליח ברמה התקשורתית, וזה להציג את המורכבות של נושא טעון, אני מבטיח שזה יהיה קצר: חוק האזרחות יעלה היום להצבעה בכנסת".

"לא צריך להסתתר מהמהות של החוק הזה. הוא אחד הכלים שנועדו להבטיח את הרוב היהודי במדינת ישראל. ישראל היא מדינת הלאום של העם היהודי, והמטרה שלנו היא שיהיה בה רוב יהודי. בנוסף לזה, יש לחוק חשיבות בטחונית. השב"כ הציג נתונים שלפיהם בלי שהחוק הזה יעבור היום, תהיה פגיעה מהותית בבטחון ישראל. בלי החוק, תהיה עליה בטרור הפלסטיני".

"יחד עם זאת – וכאן המורכבות – השותפים שלנו מרע"מ ומרצ הציגו בפנינו לא מעט מקרים שבהם החוק גרם לפגיעה הומנטרית מיותרת. אנשים שהתחתנו והקימו משפחות, נפגעו על לא עוול בכפם. כדי למנוע את הפגיעה, אנחנו נקים מנגנון שינסה לצמצם למינימום את המקרים האלה, ונקים צוות שיבחן איך אפשר למנוע בעתיד פגיעות נוספות".

"מדינת ישראל היא לא רק מדינה יהודית, היא גם מדינה דמוקרטית, והיא גם לא רוצה להיות מדינה חסרת לב. בכל מקום שבו אפשר להיות הוגן ולהתחשב, צריך לעשות את זה. יש מתח מתמיד בין היהודית לדמוקרטית. יש מתח מתמיד בין צרכי הבטחון של מדינת ישראל, לערכים שלה ולזכויות אזרח. זו לא תהיה הפעם האחרונה שהמתח הזה יבוא לידי ביטוי בממשלה".

"בימים האחרונים התקיים דיאלוג בתוך הממשלה כדי להגיע לפתרונות. הם לא יהיו מושלמים. אין פתרונות קלים לבעיות קשות, אבל הם ישפרו את המצב. זו המהות של הממשלה הזו. היא ממשלה שפותרת בעיות. גם בנושאים טעונים, אנחנו יודעים לדבר אחד עם השני. יש מורכבות. היא חלק מהחיים, היא חלק מניהול מדינה, תפקידנו להתמודד איתה".

"מה שלא מורכב, היא ההצבעה היום בכנסת. אם האופוזיציה תצביע נגד החוק, היא תוכיח שיותר חשוב לה להיות נגד הממשלה, מאשר להיות בעד המדינה", סיים לפיד את דבריו.

יו"ר מפלגת העבודה ושרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ מרב מיכאלי בפתח ישיבת הסיעה: "ארה"ב חוגגת בימים אלה 245 שנים לקיומה. כמעט מיום היווסדה של מדינת ישראל ארה"ב עומדת לצידה בכל מצב – בטוב, ברע, בקשה, בקל. היא הראשונה ששברה את אמברגו הנשק על ישראל ושהפכה את צה"ל לצבא עם הנשק המתקדם ביותר".

"ארה"ב היא סוד העוצמה וסוד ההרתעה, היא התמיכה הגדולה ביותר למדינת ישראל. הסיוע הצבאי שהיא נותנת לישראל גדול מסך הסיוע הצבאי שלה למדינות אחרות. כל הדברים האלה ידועים ונשמעים כמעט מובנים מאליהם, אבל כמו שאמר רה"מ אחר שלנו חוץ ממשה שרת, מנחם בגין – גם את המובן מאליו צריך לפעמים להזכיר ואין כמו יום הולדת כדי להגיד תודה".

"הברית בין ישראל לארה"ב עמדה בניסיונות קשים ביותר בתקופת הממשלות האחרונות, שכללו התגרויות מכוערות שלא ראינו כמותן שסיכנו את הברית הזאת, ולמרות זאת היא עדיין שרירה, קיימת ועומדת איתנה. הממשלה הנוכחית בוחרת במסלול אחר לגמרי, במסלול של התייעצויות, של חילופי מידע ומאמצי שכנוע במסלולים הדיסקרטיים כמו שראוי לנושאים שנדונים".

"אני יודעת בוודאות שההערכות שנמסכות על מודיעין איכותי בזמן אמת ונשמעות באוזניים אמריקאיות, מקבלות את תשומת הלב הראויה ואני מקווה ומאמינה וגם צריך שההקשבה הזאת תגרום לכך שההסכם שיושג עם איראן ישיג את התוצאה ששתי המדינות רוצות אותו וזה איראן ללא נשק גרעיני".

"ארה"ב בשעתה מילאה תפקיד מרכזי וחשוב מאין כמותו של תיווך הוגן בין ישראל לבין הפלסטינים בנושא הסכסוך הישראלי פלסטיני שצריך למצוא את פתרונו. אני כולי תקווה שארה"ב תחזור למלא את התפקיד החשוב הזה בעתיד הקרוב כמה שיותר. אז מזל טוב חברותינו וחברינו בארה"ב".

"אם כבר מדברים על הסכסוך הישראלי פלסטיני, אין דבר הולם יותר מאשר לצטט את ראש ממשלתנו השני, משה שרת שיש לנו זכות וכבוד לארח את בניו כאן – 'אין האנושות מייחלת להיעדר מלחמה בלבד אלא לשלום ממש' הוא אמר את הדברים האלה סה"כ שנה אחרי קום מדינת ישראל, זמן קצר אחרי מלחמת העולם השנייה".

"הדברים האלה צריכים להדהד באוזנינו. אין האנושות, ואין מדינת ישראל והעם היהודי מאחלים רק להיעדר מלחמה, אלא לשלום. אנחנו מודים לכם חיים ויעקב שבאתם לכאן, ואנחנו מתרגשים להעלות על נס את זכרו של משה שרת – מדינאי מתון, מדינאי של תקווה ושל מאמצים ללא לאות לשרטט למדינת ישראל חזון של שלום, שגשוג וביטחון, שאנחנו מתעקשות ומתעקשים להמשיך אותו גם היום".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים