שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "יש הסכם סופי עם בנט, הוא סירב לחתום"
בכיר בליכוד
גורמים בליכוד: "הסכמנו לרוטציה של שנה וחצי בשנה הרביעית, 6 שיריונים ל'ימינה', שר ביטחון, משנה לרה"מ ומ"מ. בנוסף תקבל 'ימינה' עוד 2 משרדים בכירים"
נפתלי בנט ובנימין נתניהו | צילום: אתר הכנסת

גורמים בליכוד אומרים כי הגיעו אמש להסכם סופי עם יו"ר ימינה נפתלי בנט – כך דווח ב'חדשות 12'. בהסכם שהושג, לטענת אותם גורמים, התקבלו כל דרישותיו של בנט והוא אף כולל רוטציה של שנה וחצי בראשות הממשלה.

על פי הגורמים בליכוד, במסגרת הסיכומים שהושגו מול נפתלי בנט הוא ימונה לשר הביטחון בתחילת כהונת הממשלה – ובשנה הרביעית יכהן כראש הממשלה ברוטציה למשך שנה וחצי. בנוסף להיותו שר הביטחון, בנט ימונה גם למשנה לראש הממשלה וממלא מקום לראש הממשלה בנבצרות רפואית ונסיעות לחו"ל. כמו כן, תקבל מפלגת ימינה 6 שיריונים בליכוד עד מקום 36 למקרה שיהיו בחירות. אותם גורמים הוסיפו כי על פי הסיכומים תקבל "ימינה" 2 משרדים בכירים נוספים.

עם זאת, יצאו בליכוד במתקפה על בנט וכתבו: "לצערנו, למרות ההגעה לסיכומים עם הליכוד, בנט מסרב לחתום והוא דוהר לממשלת שמאל עם לפיד, מרצ והעבודה, בתמיכת המשותפת".

בכיר בליכוד אמר ל'ישראל היום' על המגעים עם ימינה כי "העברנו ניירות בינינו לבין ימינה, ההסכם מוכן לחתימה, יש בו כל מה שבנט ביקש, אין משהו שביקש ולא קיבל, עכשיו זה נתון להחלטה שלו". עוד הוסיף: "התחושה היא שבנט לא רוצה לחתום, שהוא מחכה לראות מה קורה עם הצד השני. הם קבעו לעצמם דד ליין, עד יום שני להשיג ממשלה ואם לא יצליחו הם ילכו מיד לפיזור הכנסת".

גורמים נוספים בליכוד מדווחים כי הסיבה לדחיית החתימה היא שבנט מעדיף ללכת עם יאיר לפיד. במערכת הפוליטית אומרים כי "ניסיון העבר מלמד שכשנפתלי שומר על פרופיל נמוך, הוא עומד לעשות דבר שלא יתקבל טוב בקרב ה'בייס' שלו. אחרת, כבר היה אוסף רווחים בימין".

ח"כ עמיחי שיקלי פרסם פנייה לחבריו בימינה לא ללכת לממשלת שמאל: "איילת, עידית וניר, חבריי לדרך, בשבועות האחרונים נוכחנו שוב כי במזה״ת אי אפשר לחמוק מסוגיות לאומיות וביטחוניות גם לא לרגע. קיבלנו השבוע עדות נוספת לחתירה המתמשכת של בג״ץ תחת סמכויות נבחרי העם. אני מפציר בכם, עמדו בהבטחות שלנו לציבור בוחרינו, אל תתנו את ידכם להקמת ממשלת שמאל".

יו"ר מפלגת הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' כתב בטוויטר: "חודשים תקפו אותי. כעסו עלי. אמרו שאני סתם מלכלך, משקר, מנהל קמפיין נגטיבי. יש אנשים יקרים לי שעד היום לא מדברים איתי כי הם לא האמינו, אמרו שאני סתם אומר לשון הרע. התרעתי והזהרתי מדם ליבי פשוט כי ידעתי על מה אני מדבר והרגשתי חובה לצלצל בכל הפעמונים כדי לנסות למנוע מבעוד מועד. אני עדיין לא אומר נואש. אמשיך בע"ה לעשות הכל כדי למנוע הקמת ממשלת שמאל עם תומכי טרור אנטי ציוניים וכדי להקים ממשלת ימין. בע"ה נעשה ונצליח".

סמוטריץ' הגיב לדברי שקד שפורסמו הבוקר: "את יודעת מצוין שהסיבה היחידה שעוד לא חתמתם בימין, הורדתם את ממשלת השמאל-תומכי טרור מהפרק, והתגייסתם איתנו להקים ממשלת ימין היא – שאת ושותפך לא מוכנים לקחת סיכון של אחוז אחד על הקריירה במקרה של בחירות שבהן אתם עלולים להתרסק בגלל חוסר הנאמנות האידאולוגית שלכם".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים