שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות חרדים » עולם הישיבות » "יש הסתה גדולה, רוצים לעשות גזירות שמד"
התיעוד נחשף
תיעוד של נאומו הנדיר של מרן הגרי"ג אדלשטיין בכנס שהתקיים במעונו: "אלו שיש להם טענות ודרישות על הנציגים זה חשבונות אישיים, אם לא יצביעו יהיה יותר גרוע"
מרן הגרי"ג אדלשטיין | צילום: באדיבות המצלם

בנאום דרמטי אמש שלא נראה כמותו, נשא אתמול ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין שליט"א את משא פתיחת מערכת הבחירות של יהדות התורה ודיבר דברים נוקבים וחריפים ביותר על הסכנה הגדולה בה נמצאת היהדות החרדית אל מול ההסתה הגוברת בתקשורת נגד הציבור החרדי.

בתיעוד שמתפרסם היום מהמשא המלא אומר מרן כי "כפי שידוע, שאמרו את זה בקיצור, שהיום יש הסתה גדולה מאד נגד הציבור החרדי, ורוצים לגזור גזירות, גזירות על שמירת שבת, על חינוך, גזירות להעביר על דת, גזירות להעביר על דת, גזירות שמד, ויש תעמולה גדולה בתקשורת בציבור [הכללי], וזה סכנה גדולה, כיון שיש הסתה גדולה – ההסתה משפיעה ויש הרבה מושפעים, הציבור החילוני הוא יותר מהציבור החרדי, והם מושפעים מההסתה, אז זה סכנה גדולה שהם יצליחו בבחירות להכניס נציגים לכנסת הרבה, זה סכנה בשבילנו".

"ולכן העצה המעשית היא להוסיף מצביעים לכנסת שיהיו נציגים חרדים מה שיותר, ומה שפחות מהמסיתים, זה העצה היחידה, אחרת זה דבר מאד מסוכן, כי יש מטרה גלויה והם מצהירים את זה ורוצים לגזור גזירות, גזירות על חילול שבת וגזירות על חינוך, למנוע חינוך ולמנוע תקציבים על חינוך, ובלי תקציבים אי אפשר להתקיים, לכן זה ממש הכרחי מאד כדי למנוע את הגזירות האלה, [להוסיף] מה שיותר מצביעים, כל אחד בחוג שלו להשפיע שיצביעו בבחירות לג'".

"אפילו אם יש כאלה שיש להם טענות, יש להם דרישות והם לא מקבלים את מה שמגיע להם, אז זה חשבונות אישיים, אבל זה לא סיבה שלא להצביע, ואחרת מה? אם לא [יצביעו] הרי זה יותר גרוע, אז יש גזירות איומות! אז אין ברירה אחרת רק להצביע בשביל המפלגה ג', שזה יהדות התורה והשבת, זה העצה היחידה, מה שיותר להשפיע, כל אחד בחוג שלו איפה שהוא יכול להשפיע, וגם להשפיע על משפיעים, אם מכירים אחד שיכול להשפיע צריך להשפיע עליו שהוא ישפיע, זה הדרך וזה החיוב שאנחנו חייבים".

"חוץ ממה שזה קידוש השם, קידוש שם שמים, שמכריזים, כל אחד שמצביע לג' הוא מכריז שמשה אמת ותורתו אמת, והשם הוא האלוקים, זה ההכרזה, אבל חוץ מזה, זה גם נוגע למעשה, למנוע את הגזירות אז העצה היחידה היא להוסיף מצביעים, ולהשפיע כל אחד על מה שהוא יכול להשפיע שישפיע, בעזרת השם אז השם יעזור באמת שנזכה לזה למנוע את הגזירות".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים