שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "יש זעם ציבורי, אבל החרדים מגלים אחריות"
גפני מעריך
יו"ר יהדות התורה נגד סמוטריץ': "יש מפלגות שנראות קרובות אלינו, אבל זו מציאות מדומה. לחינוך שלנו ולילדים שלנו, אנו נדאג ולא אחרים. אנחנו עוזרים לכולם"
תגיות:
משה גפני | צילום: David Cohen 156, שאטרסטוק

יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני מתייחס בראיון לאריה זיסמן ב'יתד נאמן' להחלטות הסיעה השבוע ואומר כי "הקש ששבר את גב הגמל היו כמה אירועים שהתרחשו השבוע. החלטת הבג"צ הפוליטית, התחקיר השקרי נגד החרדים וכמובן אירועי שושן פורים בירושלים. המראה הזה של אנשים שעולים ברגל לירושלים, נסחבים עם מטלטליהם יחד עם כל בני המשפחה, לא יישכח ולא ייסלח".

אילו צעדים אופרטיביים ניתן לעשות, לאחר מה שקרה?

"לא נשתף פעולה עם משטרת ישראל ואנו קוראים גם לראשי הרשויות החרדיות לנקוט בצעד זה, עד להתנצלות המשטרה על הדו"ח השקרי. זה הרי אבסורד עד כמה המודיעין המשטרתי שהוא יותר 'מודיעין של פורים', אינו מכיר את אורח חיי הציבור החרדי".

"הם מנעו כניסה מירושלים לאחר שסיפרו ותיארו כיצד 'אלפים מהציבור החרדי שותים לשוכרה בזמן קריאת המגילה או עריכת טישים בשושן פורים'. הם דיברו על קריאת מגילה במוצאי שבת, ואפילו לא שאלו אותנו כדי לשמוע שהמגילה נקראה כבר ביום חמישי גם בירושלים. יש כאן עצלות מופגנת של חוסר הבנה מינימלית".

גפני מדגיש כי על סמך הדו"ח השקרי והמגמתי התקבלה ההחלטה על ההתעמרות בציבור החרדי בשושן פורים. האם תחרימו את התקשורת – "חדשות 12" לאחר התחקיר השקרי בעניין נתב"ג, הוא נשאל. "החלטנו לא לשתף פעולה עם הכתבים שעשו את התחקיר ועם כאלו שינסו להמשיך ולהתעמר בציבור החרדי דרך תחקירים מזויפים", עונה גפני.

עם זאת, גפני מוסיף כי התחקיר הבליט את העובדה שהח"כים החרדים עוזרים יותר מכולם: "אם לוקחים את כל 120 הח"כים, אז מוצאים באופן ברור שח"כי יהדות התורה עוזרים לציבור יותר מאחרים. עובדה שגם התקשורת מיקדה את העניין בחברי הכנסת של יהדות התורה. אנחנו עוזרים לכולם, כולל לציבור חילוני שפנה אלינו לאורך כל תקופת הקורונה. כולם יודעים שאנו לא נחים ועובדים יותר מהאחרים. ובכל זאת – צר לי שהעניין הזה הגיע לידיעת הציבור דרך ההסתה. הם הרי לא באו לשבח אותנו".

"אם הכול יחזור בס"ד לשגרה עד הבחירות, גוש נתניהו ינצח"

למרות הסקרים, גפני אופטימי: "אני מקווה שהסקרים הללו אינם משקפים את המציאות ונקבל עוד יותר ממה שיש לנו היום. כל הסקרים נותנים לנו שבעה מנדטים מלבד אחד שבו קיבלנו ששה. אני מודע לכך שיש זעם ציבורי, ויתכן שיש מהנשאלים שאומרים לסוקרים כי הם כועסים ולכן לא יצביעו. אבל בסופו של דבר, הציבור החרדי מגלה אחריות ואני מאמין שלא נרד".

אתה חושש מהצבעה למפלגות אחרות? הוא נשאל: "יש מפלגות שנראות קרובות אלינו, אבל זו מציאות מדומה. לחינוך שלנו ולילדים שלנו, אנו נדאג ולא אחרים. כולם זוכרים את המאבקים בוועדת הכספים שניהלנו מול מפלגות שלקחו לעצמן את הכול. אני מתכוון לתקציבים לגרעינים תורניים בלבד. הציבור החרדי לא קיבל מזה כלום וצריך לזכור זאת. רק נציגות חרדית תדאג לצרכים החרדים".

פחות משלושה שבועות ובקושי יש קמפיין בחירות. איך זה ישפיע, תהה המראיין. "זה המצב בכל המפלגות. הבחירות הללו לגמרי שונות ממה שהכרנו בגלל הקורונה. אני מקווה ומתפלל שזה לא יפגע בנו". גפני מצהיר כי השיתוף פעולה בין דגל התורה לאגודת ישראל מעולה: "שיתוף הפעולה ניכר בכל הדברים. אנו עובדים יחד. אין שום בעיות ואני מקווה שכולם יגיעו להצביע".

סבב חמישי או הכרעה?

"אם הקב"ה ירחם עלינו והחיסונים יעזרו, המשק ייפתח, החינוך יחזור ונכנס למסלול של שגרה. לכל זה תהיה השפעה ישירה גם על המנדטים, גוש תומכי נתניהו יזכה לרוב וירכיב את הממשלה הבאה. אם חלילה זה לא יקרה, לגוש של נתניהו לא יהיה רוב, אבל לא תהיה שום משמעות לרוב שיוצר בגוש מתנגדי נתניהו. זה יהיה גוש של ייאוש. הם לא יצליחו להתאחד ביניהם מלבד היותם גוש חוסם, ואז נאלץ ללכת לסבב חמישי שזה אסון כלכלי ולאומי. אני מתפלל שזה לא יקרה".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. נה נה נה בלב בלה גפני תמשיך לחתום בעיורון לקינג ביבי ובמקביל ביבי ידרוך עלינו ואז לקוות לנס

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים