שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » "יש לנו 10 אלף מחבלים מתאבדים בישראל"
סינוואר מאיים
מנהיג חמאס ברצועה איים כי ארגון הטרור לא יהסס לתקוף אם ישראל תפגע בהר הבית: "זו הייתה רק חזרה גנרלית". על איומי ישראל: "המתנה הכי גדולה – למות שהיד"
תגיות:
יחיא סינוואר | צילום: התקשורת הערבית

מנהיג ארגון הטרור חמאס בעזה, יחיא סינוואר, שבר הערב (רביעי) שתיקה ודיבר לראשונה מאז שהסתיים מבצע "שומר החומות". במסיבת העיתונאים שערך, אמר כי "אני מודיע לישראל שמה שקרה היה רק תמרון של מה שיהיה אם היא שוב תנסה לשחק באש באל-אקצא. יכולות המודיעין הגדולות של ישראל לא צפו את הכוונות של חמאס למרות שאיסמאעיל הנייה קרא בנאום ברור לישראל שלא תשחק באש".

"מי שאחראי לסבב האחרון הם נתניהו וגנץ שלקחו את רצונו של חמאס רק להעביר מסר, והפכו אותו למערכה. האמינו לי, רק רצינו לומר – 'די לשחק באש'. נתניהו וגנץ רצו להפוך את זה למערכה שתימשך". לדבריו, "מוחמד דף אמר לנתניהו שנגרום לו לקלל את היום שבו נולד – והרגע הזה הגיע. שכל העולם יידע שההתנגדות תגן על מסגד אל-אקצא".

לדבריו, "יש לנו עשרת אלפים שהידים בתוך ישראל המוכנים להגיב לפגיעה בירושלים. אותו דו-קיום לכאורה קרס לעד". הוא בירך את ערביי ישראל ותושבי מזרח ירושלים: "למקרה שישראל תנסה לפגוע באל-אקצא, שכל אחד ייקח סכין לדקור בו, רכב לדרוס בו, או בקת"ב להבעיר בו את לבבותיכם",

סינוואר המשיך לקשר את ירושלים לרצועת עזה, באומרו כי "פגענו בירושלים תחילה כדי שראשי הכיבוש ושכל העולם ידע כי לאל אקצא, ירושלים ושייח ג'ראח יש גברים שיגנו עליה. אנחנו לא מאיימים באופן שרירותי, אלא מיישמים אותם. עקבות הסכמי הנורמליזציה של השנה האחרונה, הכיבוש חשב שהוא יכול לעשות כל מה שהוא רוצה".

הוא הגיב לאיומים לחסל אותו: "המתנה הכי גדולה שישראל יכלה להעניק לי היא לחסל אותי. אני מעדיף למות כשהיד מאשר למות מקורונה או ממחלה. אם גנץ רוצה עצה ממני אני אומר לו – תלמד ממוחמד דיף – אם הוא מאיים אז הוא מבצע".

מנהיג חמאס התייחס לתוכנית ההונאה של צה"ל במבצע, ואמר כי מטוסי חיל האוויר הפציצו את מנהרות חמאס אך לא פגעו בלוחמי הארגון: "זו הייתה התוכנית הגדולה של ישראל ושל כוכבי לקבל תמונת ניצחון. זה היה כישלון גדול". לפי סינוואר, בחמאס ידעו על התוכנית לגרום לאנשיהם להיכנס למנהרות, וכי הם הורו לכוחות שלא לרדת למנהרות, ולמי שהיה שם – לצאת.

בנוגע להפסקת האש, סינוואר טען כי לא קיים כל הסכם: "זו הפסקת אש בלי תנאים". עוד סיפר כי "חמאס רצתה לסיים את המלחמה בירי של 300 טילים על גוש דן, אך בגלל המתווכחים שפעלו לרגיעה – לא ירינו. החלטנו לעצור את מטח הטילים הגדול שתכננו אחרי התערבות של מצרים, קטר ומתווכים בין-לאומיים".

מנהיג חמאס בעזה ציין גם כי "אם ישראל תיסוג מהגדה המערבית ומירושלים, תפרק את ההתנחלויות והפליטים ישובו, ותקום מדינה בחלק מהשטחים שלנו, תהיה הזדמנות לחתום על הודנה ארוכת טווח. מה שהכי משמח את בני העם שלנו הוא שהצלחנו לכפות עוצר מוחלט על העיר תל אביב", הוסיף.

סינוואר התייחס גם לאפשרות של עסקת חילופי שבויים עם ישראל, ואמר שהמצב הפוליטי בישראל הוא זה שמקשה על המגעים. "בשנים האחרונות היו מאמצים רבים כדי להגיע לרגיעה ארוכת טווח, אך המצב הפוליטי בישראל לא יציב וזה מנע מהם לעשות מו"מ כמו שצריך. בשנתיים האחרונות היו לנו הרבה שיחות עם מתווכים ממצרים, קטאר, גרמניה, נורבגיה והאו"ם כדי לשרטט קווי יסוד לעסקת חילופי שבויים. אנחנו הצענו יוזמה עם מימד הומניטרי, ומוכנים להשלים את הנושא באופן רציני".

במקביל לאיומיו של סינוואר, גורם במשרד הביטחון אמר היום כי עשרות מכליות גז, סולר ובנזין ייכנסו מחר לרצועת עזה דרך המעבר כרם שלום. זאת, במקביל למשא ומתן בין ישראל לחמאס שנמשך מאז הפסקת האש. אישור הבקשה להעברת הסחורות בהיקף חריג התקבלה למרות הבטחת שר הביטחון בני גנץ כי אישור סיוע שאינו בסיסי יותנה בהתקדמות המו"מ להחזרת השבויים והנעדרים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים