שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "יש מקום לשינויים והתאמות בחוק האזרחות"
גנץ בסיעה
שר הביטחון: "הייתי מצפה גם מיו"ר האופוזיציה לא לשחק משחקים. תמיד אופוזיציה ציונית, ידעה לתת גיבוי לממשלה כשנדרש. פגיעה בביטחון, הן קו אדום שאסור לחצות"
תגיות:
בני גנץ | צילום: ערוץ כנסת
הצהרת גנץ |
צילום: ערוץ כנסת

שר הביטחון ויו"ר כחול לבן בני גנץ בישיבת סיעת כחול לבן: "מגיפת הקורונה עדיין מכה בעולם, ומצבה של ישראל טוב מבחינת התחסנות וגם מבחינת יכולות. שוחחתי היום עם ראש הממשלה ועם שר הבריאות, בנושא ההתפרצויות האחרונות והמצב בנתב"ג, וקיימתי הערכת מצב במערכת הביטחון. אנחנו כאן, פועלים ביחד, ונספק כל יכולת שתידרש".

"בשנה החולפת, צה"ל ופיקוד העורף פיתחו יכולות חסרות תקדים של קטיעת שרשראות הדבקה, יכולת שאמורה להיות מועברת בסוף החודש לאחריות משרד הבריאות. לאור המצב, הנחיתי להיערך גם לאפשרות שנצטרך לעכב את העברת המקל הזו, עד שנדע בוודאות שכל היכולות במערכת נשמרות, ושבריאות אזרחי ישראל נשמרת".

"יש למדינת ישראל גם אינטרס רפואי, מדיני וביטחוני מובהק ששכנינו הפלסטינים, יחוסנו. אני מברך על הודעת הרשות הפלסטינית שנחזור להידבר על מימוש ההסכם בין הרשות לפייזר בנוגע לאספקת החיסונים מישראל. אני מבקש להדגיש שאנחנו מחויבים לבריאות שכנינו, ואני בטוח שיימצא פתרון לטובת כל הצדדים".

"ככלל, אנחנו נקדם עוד שיתופי פעולה עם הרשות הפלסטינית שהיא הגורם המתון והמייצג של הפלסטינים באזור, ובתמיכה חשובה של המצרים, גם בנושא שיקום רצועת עזה. בנושא הזה של עזה, אני חוזר ואומר, שמה שהיה הוא לא מה שיהיה. אם בחמאס עוד לא הבינו, נדאג שיבינו. בלי הבנים ויציבות ביטחונית – עזה לא תשוקם כלכלית".

"השבוע התחלנו לעבוד בממשלה. יש לנו "השלמת פערים" אחרי שנות קיפאון, מריבות ושיתוק. חלק בלתי נפרד מהשינוי, הוא לתקן את מה שלא יכולנו לעשות בממשלה הקודמת. התחלנו בהקמת ועדת החקירה למירון, כדי להציל חיי אדם. המשכנו בהשלמת מינויים מקצועיים במשרד החוץ שנתניהו בלם במשך שנה בלי סיבה. הארכנו את כהונת הרמטכ"ל".

"ויש לנו עוד הרבה מה לעשות: כך בשבועות הקרובים אפעל להקמת ועדת חקירה ממלכתית לרכש כלי השיט והצוללות – הפרשה הביטחונית החמורה בתולדות המדינה. נתחיל בעבודה על רפורמת הגיוס. נמשיך לקדם רפורמת "נפש אחת" למען פצועי צה"ל. נדאג להעלות במהרה את שארית יהודי אתיופיה, כפי שהתחייבנו וכבר התחלנו לבצע בשנה החולפת".

"נפעל לאישור התר"ש לצה"ל, שהוא יעד אסטרטגי של מדינת ישראל למיצוי הכוח, ובניין הכוח. נפעל לעמוד ביעד הלאומי של הגדלת המועסקים במשק בתחום ההייטק ל-15% בתוך חמש שנים. נחזק את עולם התרבות, נרחיב את הנגשתה לכלל האוכלוסיות ונעמוד על העלאת קרנם של האמנות והתרבות. יש "ים של עבודה". אני נחוש ביחד עם חבריי לכחול ויחד עם כל חברי הקואליציה, להוציא את ישראל ממצב "המתן"".

"הממשלה שהקמנו היא ממשלה של פשרות – טובתה של מדינת ישראל היא לפני הכל. כן, גם אני אתפשר על דברים שחשובים לי כדי שהממשלה תתפקד. בדבר אחד, לא יהיו פשרות- ביטחון ישראל. בהקשר הזה, עלינו למצוא פתרון לחוק איחוד המשפחות, שהוא הכרחי גם אם ניתן לבצע בו התאמות ושיפורים".

"בהקשר הביטחוני של החקיקה הזו, כמו תמיד, הייתי מצפה גם מיו"ר האופוזיציה לא לשחק משחקים. תמיד אופוזיציה ציונית, ידעה לתת גיבוי לממשלה כשנדרש. גישה אנטי ממלכתית, ופגיעה בביטחון, הן קו אדום שאסור לחצות – בקואליציה ובאופוזיציה".

"לסיום, בחרתי בממשלת השינוי, אני גאה להיות שר הביטחון של מדינת ישראל בעת הזו. בשנים הקרובות, מדינת ישראל צריכה ביטחון, יציבות וממלכתיות. אני וכחול לבן היינו ונמשיך להיות חלק מוביל ומרכזי בממשלת השינוי ובשינוי עצמו. מעשינו למען המדינה יוכיחו זאת", דברי גנץ.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים