שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "יש עוד ארבעה הסכמי שלום בדרך"
נתניהו רומז
ראש הממשלה: "לפיד שותה את גדעון, הוא מתרסק בסקרים ביותר מ-75%. השאלה מי יהיה ראש הממשלה". לדבריו, "עברנו 61 מנדטים לגוש הימין בסקרים שלנו"
בנימין נתניהו | צילום: הליכוד

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בראיון ב'ווינט' להחלטתו שלא להגיע אמש ברגע האחרון לכינוס פוליטי באשקלון, ברקע הטענה שבחר לעשות זאת בשל איומים מעזה לירות רקטות לעיר: "הייתה לי שיחה מדינית מאוד חשובה בטלפון האדום מתוך הרכב המשוריין, ומה לעשות אין קליטה", הסביר נתניהו. "עצרתי בצד, יצאתי מהרכב ובמשך 45 דקות דיברתי עם אחד ממנהיגי האזור עוד תשמעו בהמשך". בהמשך חשף כי "הבאתי ארבעה הסכמי שלום. יש עוד ארבעה הסכמי שלום בדרך. על אחד מהם דיברתי אתמול".

נתניהו הביע זלזול ביו"ר תקווה חדשה גדעון סער ותקף את יו"ר יש עתיד לפיד. לדבריו, "גדעון מתרסק בסקרים שלנו, 75% ממצביעיו לא בטוחים שיצביעו לו. אני מניח שלפיד ישתה אותו. לפיד הוא המועמד שיקבל בין 20 ל-25 מנדטים. הוא מועמד לראשות הממשלה מולי, הוא מנסה להסתיר את זה ולא וכן להודות שהוא רץ לראשות הממשלה".

"לבנט יהיה מקום מכובד בממשלה אבל הוא אומר שאם הוא יקבל יותר קולות הוא מתכוון לרוטציה עם לפיד. הוא מכחיש את זה. אמרתי לו, 'תגיד דבר פשוט, תגיד לי שאתה מדבר על ממשלה בלי לפיד בשום תפקיד בממשלה ובלי רוטציה', והוא מסרב. נותן התחמקויות. הוא מסרב כי הוא לא יכול להקים ממשלה בלי לפיד כראש ממשלה".

נתניהו התחייב בראיון כי לא יקים ממשלה עם הימנעות של רע"מ בראשות מנסור עבאס מבחוץ: "חד משמעית אני מתחייב שלא יהיה דבר כזה, לא אשען עליהם ולא אכלול אותם, לא בהימנעות ולא שום דבר כי הם מפלגה אנטי-ציונית. מנסור עבאס הצביע נגד הסכמי השלום שהבאתי עם מדינות ערב, זה לא ייאמן, תראי עד איפה המשתמה שלהם מגיע. לא אציע ולא אשען, כלום. לשמחתי אנחנו הולכים לחצות את ה-61 בפער משמעותי כי אנשים מבינים שזו ההזדמנות".

בהתייחסו לריאיון עם סגן ראש המוסד הפורש, שאמר בין היתר כי משבר הקורונה טופל בצורה לא טובה, ציין נתניהו כי "אני לא מתייחס לכל מרואיין שהתחנן להיות תחתיי, ואז כשהוא לא מקבל את העבודה – נותן ריאיון ל'ידיעות אחרונות'. כל אחד שמת זה אובדן ואסון למשפחה, ואני אומר את זה בתור אדם שיודע מה זה שכול".

"אני מצטער על כל אחד. 6,000 מתים זה מספר קשה לכל אחד מאיתנו, אבל זה הרבה פחות ממדינות אחרות בגודל שלנו. אנחנו הבאנו 12 מיליון חיסונים שמוציאים אותנו והפסיקו את התמותה. אנחנו לא אוכלוסייה כמו המדינות האחרות כי יש לנו רשות פלסטינית ועובדים שמעורבים בתוכנו ואין לנו שליטה על מה קורה שם".

נתניהו הבהיר: "לא יהיה סגר נוסף, חד משמעית". אם זאת סייג: "לנגיף הזה יש אלפיים מוטציות, החיסונים שהבאנו מפייזר ומודרנה עונים על כולם, מתגברים על כולם. אנחנו עושים סגר משום שבתי החולים שלנו, מעבר לרמה מסוימת של חולים קשים, מתחילים לקרוס. אנחנו עכשיו על פחות מ-600. היכולת שלנו יותר מכפליים מזה. זה יורד כי למעלה מ-90% מהאנשים מעל גיל 50 התחסנו. המאגר של החולים הקשים הולך ומתבטל.

"אם אנשים חושבים כרגע שאנחנו מתכננים סגר נוסף אחרי פסח ואחרי הבחירות, אני רוצה שאזרחי ישראל יידעו שכשאנחנו אומרים 'חוזרים וחוזרות לחיים', זה מה שקורה. אני אשנה את זה בגלל הייעוץ המשפטי ל'חוזרים לחייך'. אני רואה את זה בבתי הקפה, במסעדות ובברים".

מימינה נמסר מוקדם יותר כי "רע"מ היא תנועת אחות של חמאס ושל האחים המוסלמים. מדובר בפלג קיצוני ואנטי ציוני שאין לו מקום בכלל בכנסת ישראל. ימינה לא תיתן יד להקמת ממשלה בהישענות על רע"מ – לא בתמיכה, לא בהימנעות ולא בכלל. ההלבנה של תומכי מחבלים אלו באמצעות נתניהו ושליחו איתמר בן גביר מבישה. אנשי ימין צריכים להיות הראשונים לעצור על זה".

ממפלגת תקווה חדשה של גדעון סער נמסר בתגובה לראיון: "נתניהו מפחד ממועמד אחד בלבד – גדעון סער – ולכן הוא מזיע ממאמץ בניסיונותיו ההיסטריים להקטין את תקווה חדשה. גם נתניהו יודע שגדעון סער חזק יביא להחלפתו ולתקווה חדשה לאזרחי ישראל".

ממפלגת כחול לבן של בני גנץ נמסר: "רמת אמינות: לא היה כלום, כי אין כלום. נתניהו מנסה להרדים את הציבור לקראת מזימת אפריל – פיטורי היועמ"ש ושומרי הסף. הוא רוצה להיות בממשלת מעבר נצחית ולשלוט לבד – רק כחול לבן בכנסת יכולה למנוע את זה ממנו. אסור להשאיר אותו לבד".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים