שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » יש עתיד יוזמת וועדת חקירה לאסון מירון
יתקילו את החרדים?
הצעה זו, ושורת החוקים הנוספים, יהיו הראשונים לקבלת פטור מחובת הנחה ויהיו מוכנים להצבעה במליאת הכנסת כדי לקדם את הנושאים החשובים למען הציבור
יאיר לפיד | צילום: יש עתיד

במסגרת סיכום ‏שגובש היום בין נציגי סיעות גוש מתנגדי נתניהו נקבע שביום שני הקרוב תעלה יו"ר הוועדה המסדרת, ח"כ קארין אלהרר שורת חוקים לקבלת פטור מחובת הנחה ובראשם "הצעת חוק להקמת ועדת חקירה ממלכתית לאירועי אסון הילולת הרשב"י בהר מירון", שביוזמת כל חברי סיעת יש עתיד.

הצעה זו, ושורת החוקים הנוספים, יהיו הראשונים לקבלת פטור מחובת הנחה ויהיו מוכנים להצבעה במליאת הכנסת כדי לקדם את הנושאים החשובים למען הציבור.

התנועה לאיכות השלטון פנתה ליו"ר הוועדה המסדרת, ח"כ קארין אלהרר, בבקשה לקבוע ישיבה בוועדה המסדרת בנושא הקמת ועדת חקירה ממלכתית ובלתי תלויה לבחינת המחדלים שהובילו לאסון בהר מירון. דרישה זו מצטרפת לפניות קודמות ששלחה התנועה לממשלה וליועמ"ש בבקשה לחקור את השרים המעורבים בתכנון ואישור האירוע ולא "להפיל את האחריות על הש.ג".

התנועה לאיכות השלטון ציינה כי לפי חוק מבקר המדינה, הוועדה לענייני ביקורת המדינה של הכנסת מחזיקה בסמכות להקים ועדת חקירה ממלכתית, ובהינתן שלא קיימת ועדה לענייני ביקורת המדינה, יכולה הוועדה המסדרת לקיים דיון בנושא ולהצביע על הקמת ועדת חקירה. על סמך אפשרות זאת, ולנוכח עמדת התנועה כי אסון לאומי בסדר גודל כזה חייב להיבדק תחת ועדת חקירה ממלכתית המחזיקה בכלל סמכויות החקירה הנדרשות, פנתה התנועה לוועדה המסדרת בבקשה זו. במקביל, פועלת התנועה במישור האזרחי ומגייסת חתימות על עצומה ציבורית הקוראת להקמת ועדת חקירה לאסון.

עו"ד תומר נאור, ראש האגף המשפטי בתנועה לאיכות השלטון: "אנו נמצאים כמעט שלושה שבועות מאז התרחש האסון האזרחי הגדול בתולדות המדינה, והתחושה הלא נעימה היא כי גובר קולם של אלו המבקשים לקבור את חקירת המחדלים והרשלנות הפושעת אשר עלתה לנו בחייהם של 45 אזרחים ישראלים".

"מדינה מתוקנת ומתפקדת חייבת לחקור לעומק את כל שרשרת הנסיבות שהביאו למחדל גדול שכזה, על מנת להפיק לקחים בכל הדרגים, ובעיקר על מנת אסונות דומים בעתיד. המשבר הפוליטי או ההסלמה הצבאית אינם יכולים לשמש תירוץ למריחת הזמן ולהשתקת הביקורת".

כזכור, יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני פנה לראש הממשלה נתניהו: "אני פונה אליך בבקשה שתעלה על סדר יומה של הממשלה הצעה להקמת ועדת חקירה לפי חוק ועדות חקירה, על מנת שזו תחקור את האסון במירון ותציע הצעות שיאפשרו את הסדרת המקום מהבחינה ההלכתית, ההנדסית והבטיחותית, ועל מנת שניתן יהיה ליישם את המלצותיה בהקדם האפשרי. בטוחני כי אסון מירון נגע לליבך וכי תשקול את בקשתי בכובד ראש".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים