שיתוף
תגובות
לאישה » יש קשר בין ט"ו באב לתשעה באב?
תפרגני לעצמך
ט"ו באב -חמישה עשר בחודש אב מצוין ביהדות כמועד בסימן פיוס ונחמה בעם ישראל• ומה בין יום זה לבין תשעה באב ובניית האישיות והבית הפרטי שלנו?
זר פרחים | צילום: cs333, שאטרסטוק

חמישה עשר בחודש אב מצוין ביהדות כמועד בסימן פיוס ונחמה בעם ישראל. תאריך זה בולט במיוחד לאור המשפט במסכת תענית: "לא היו ימים טובים לישראל כחמישה-עשר באב וכיום הכיפורים. האריז"ל מסביר כי זהו היום בו הירח במילואו ומכיוון שעם ישראל נמשלו לירח, זהו יום חגם של ישראל.

קיים קשר אדוק בין ט"ו באב לתשעה באב והוא… כן, ניחשתן נכון, אהבה.

בית המקדש נחרב משום שנאת חינם והבית הפרטי שלנו, שנחשב לבית מקדש מעט, יכול להבנות על ידי אהבת חינם. הבסיס הוא אהבת חינם – לעצמנו, כן לעצמנו!

אם נלמד לקבל את זה שאנחנו לא מושלמות ונחיה עם זה בשלום, נוכל לקבל את חוסר השלמות אצל האחר. בן זוג / הילד שלי / השכנה / החמות.

נכון, אני צריכה להיות מודעות לעצמי – אבל לא רק לחסרונות שבי אלא להתחיל להתפעל. בדיוק כמו שאנחנו מתפעלות מה'חוכמות' של הפעוט שלנו. להתפעל מהחזקות שלנו. הקב"ה נתן לנו עושר של יכולות ומתנות, הכירו בהם, התפעלו מהם.

אם תוכלי להתפעל מעצמך, לפרגן לעצמך, להיות סלחנית כלפי עצמך, תוכלי לעשות זאת כלפי אחר ביתר קלות.

מכירה את זה שאומרים לך: "וואוו, איך רזית!", ואת מיד עונה בציניות: "בטח בגבות". או כשאומרים לך ש"את נראית מהמם היום", ואת מיד מבטלת: "סתם זרקתי על עצמי משהו"? אם תלמדי להכיר וקבל את הפרגון, תוכלי לפרגן הלאה.

טיפ נוסף: כתבי כל ערב לפני השינה חוזקה אחת שאת רוצה לטפוח לעצמך על השכם ופרגון מחזק ששמעת ממישהו היום. קראי לעצמך את הרשימה המתחדשת כל בוקר.

אה, עוד משהו… תהיי בחברת אנשים מתדלקים, מפרגנים, שנותנים לך כוחות. כשתרגישי מחוזקת – תחזקי אחרים. תאהבי את עצמך – מגיע לך. ככה תשפיעי אהבה בקלות על בעלך, ילדייך, מכרייך.

יום אהבה שמח.

לימור כהן היא יועצת אישית, זוגית ומשפחתית M.A ומתמחה בפיתוח מנהיגות נשית חרדית.
הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים