שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » יתאפשר רישום טלפוני למעונות
בשורה
בעקבות שדרוג מערך הרישום למעונות יום לשנה"ל תשפ"ב ומעבר מרישום במסגרות לרישום מקוון בלבד, קיימה הוועדה לפניות ציבור, דיון פגרה דחוף בנושא
יעקב טסלר | צילום: דוברות הכנסת - דני שם טוב

ישיבת הוועדה באה על רקע שדרוג מערכת הרישום למעונות יום והעברתה למערכת 'ממשל זמין'. מפניות רבות שהגיעו לח"כ טסלר עלה כי הורים רבים מתקשים להירשם באמצעות המערכת החדשה, עקב אי-גישה מקוונת או קושי בהזדהות במערכת המצריך דרכון או כרטיס אשראי שאינו בנמצא לכל אחד. במקביל, גם מפעילי המעונות הביעו את חששם כי צורת הרישום החדשה תפגע בהם.

בפגישה שקיימו לפני כשבוע נציגי ארגון א.מ.א. המאחד מאות מפעילי מעונות חרדיים עם ח"כ טסלר וח"כ יצחק פינדרוס, הם טענו כי המעונות הם עסק פרטי והרישום המקוון נעשה ללא אבטחת אמצעי תשלום, אין ידיעה כמה נרשמו בכל זמן נתון, אין מידע על בעיות רפואיות המתקבלות בזמן הרישום ולא הותירו להם 10% לצרכים ארגוניים.

בהתחשב בדחיפות הנושא בשל כך כי הרישום עומד להסתיים בעוד כשבוע, אישרה וועדת ההסכמות בכנסת, שבסמכותה לאשר קיום ישיבות וועדה בתקופת הפגרה, את בקשת יו"ר הוועדה לקיים דיון בנושא.

לציין כי עובר לדיון בוועדה, קיימו חברי הכנסת טסלר, פינדרוס וינון אזולאי פגישה עם אמיר מדינה והעלו את חששות ההורים והמפעילים מצורת הרישום החדשה.

בישיבת הוועדה שהתקיימה היום, אמר יו"ר הוועדה, ח"כ יעקב טסלר: העברת הרישום למערכת מקוונת אמנם מייעלת את הבירוקרטיה, אבל, כמו בכל דבר חדש, עולים חששות לגבי נושאים שונים שאולי לא ניתנה הדעת ועליהם נשוא הדיון.

טסלר תקף את העובדה שאין תיעדוף גיאוגרפי וכל אחד יכול להירשם בכל מעון. "רשויות השקיעו משאבים כדי לבנות מעונות שיתנו מענה לתושביהם ולבסוף תושבים אחרים שיותר נוח להם על הדרך לעבודה להניח את ילדם בעיר אחרת, ייהנו מזה. זה יגרום שהרשויות לא ישקיעו יותר".

ח"כ יצחק פינדרוס: "אין ספק שכוונת המשרד במערכת החדשה לפתור בירוקרטיה, אבל אנשים לא רגילים לעבוד מול ממשל זמין וזה יוצר המון בעיות. אני חוויתי זאת בעצמי ורק הודות לכל שיש לי לשכה עם שלושה עוזרים פרלמנטרים, יכולתי להירשם לכנסת דרך המערכת הזו".

משה סויסה, יו"ר א.מ.א. הציג את הקשיים והחששות בעקבות המערכת החדשה: "אנחנו לא יכולים להתכונן כלכלית לקראת שנה"ל הבאה שכן היום הורה יירשם ויקבל באזור מרץ הודעה שהוא מתקבל או לא ואנחנו רק לקראת אפריל נוכל לדעת האם יהיה לנו שכר מותאם ולתכנן את ההיערכות הכלכלית והתפעול השוטף של המערכת. כמו כן, נושא התשלום צריך שיהיה מוסדר. כעת דרך הרישום החדש, ההורה מקבל כרטיסיה למעון אצלנו ומבלי שאנו יודעים שהוא שילם על כך ואכן אנו יודעים שהוא יוכל לעמוד בהסדרי התשלום".

מנהל האגף, אמיר מדינה, הגיב לחששות והקשיים במערכת החדשה: "יש מהפכה בתחום הרישום למעונות יום וזהו רק הצעד הראשון. אנו רואים שבממוצע נרשמים כ- 2500 ביום ועד כה נרשמו 60,000. התהליך קל ולוקח מס' דקות בודדות. כמו"כ בישר כאמור, כי כל ויש מי שנתקל בקשיים במערכת המקוונת הוא יוכל להירשם באמצעות המוקד הטלפוני על ידי טופס ידני". בהתייחס לטענות מנהלי המעונות אמר כי לא השתנה ולו פרט אחד מנהלי האגף. "דווקא המערכת החדשה מייצרת ודאות גדולה כבר עכשיו כי המנהלים חשופים להרשמה וכל מנהל יוכל לדעת בכל רגע נתון כל אחד שנרשם אצלו". לגבי הטענות על נושא הכספי, אמר כי מעולם האגף לא היו צד בעניין הצרכני בין ההורים למעון ובאותה דרך שהבטיחו את התשלום בשנים עברו, יוכלו להמשיך בכך גם בנוהל השנה".

לגבי טענת יו"ר הוועדה בנושא הגאוגרפי, אמר מדינה: "הקריטריונים נקבעו על ידי המדינה. המטרה היא להוציא אוכלוסיות לעבודה. הלוואי והייתי אומר שאנחנו נותנים פתרון לכל אלו. אבל זו השאיפה. המסגרות נועדות קודם כל לאוכלוסיות חלשות ע"מ לסבסד אותם וכן לעודד יציאה לעבודה".  

יו"ר הוועדה ח"כ טסלר בירך בסיום הישיבה על הפתרונות שהציג מדינה ואמר כי ניכרת הירתמותו שלו יחד עם צוות האגף, לפתור כל בעיה שעולה באופן מיידי. כן שיבח את המאמצים לפשט את הבירוקרטיה ולהקל את הליך הרישום.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים