שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » כאוס עולמי סביב הנגיף מאפריקה
ההיסטריה העולמית
בעוד שוויץ אסרה כניסת ישראלים, מתברר כי מדינות נוספות באירופה נוקטות שורת צעדים, וגם, למה נקרא הוריאנט החדש דווקא אומיקרון?
תאי נגיף | צילום: שאטרסטוק

בעוד מדינות רבות בעולם הודיעו על עצירת הטיסות ממדינות בודדות באזור דרום יבשת אפריקה, מי שכאמור הגדילה לעשות היא שוויץ – שהודיעה על איסור מוחלט של כניסת ישראלים למדינה בעקבות גילוי המקרים הבודדים בישראל.

אולם מדינת ישראל לא לבד בווריאנט החדש. גם גרמניה דיווחה על חשד למקרה ראשון של נדבק בזן החדש – גם הוא נוסע ששב מדרום אפריקה. וכמו גרמניה, קיים חשד הדבקה ראשון גם בצ'כיה אצל אדם ששב מנמיביה. אולם מה שנראה כרגע כסיפור החמור יותר קרה דווקא בהולנד. בטיסה מדרום אפריקה שנחתה בהולנד, שבה כבר אובחנה צעירה חולה בזן, אובחנו 61 נוסעים חיוביים לנגיף, הם נשלחו לבידוד וכעת נבדק אם גם הם נדבקו בווריאנט.

מדענים בעולם מדגישים כי לפי שעה טרם ברורה המשמעות של כמות המוטציות הרבה שיש לזן החדש, וכי ייתכן מאוד שכמו זנים קודמים שהתגלו בעבר, יתברר בסופו של דבר כי הוא לא יהיה דומיננטי יותר מזנים אחרים, או קטלני יותר מהם. הם מציינים כי גם אם הזן הזה מידבק יותר, ואולי אפילו בעל יכולת עמידות מסוימת בפני החיסונים, הסיכוי של מי שקיבל את החיסון לחלות במחלה קשה במקרה שכזה יהיה נמוך יותר ממי שאינו מחוסן.

למרות הכל, חשוב להדגיש כי נראה כי הזן הזה אכן מסוכן: בהודעה אמש של ארגון הבריאות העולמי צוין כי ישנן ראיות שהוא בעל יכולת הדבקה מחודשת, כלומר יכול להדביק טוב יותר מזנים אחרים אנשים שכבר החלימו מהנגיף. עוד נמסר כי נראה שחל "שינוי אפידמיולוגי מזיק בנגיף הקורונה". מדענים אחרים ציינו ביומיים האחרונים כי מדובר בזן בעל מספר המוטציות הרב ביותר שהתגלה עד כה, ואחד מהם הגדיר זאת כ"קפיצה באבולוציה".

נשיאת הנציבות האירופית, אורסולה פון דר ליין, אמרה כי השהיית טיסות מדרום יבשת אפריקה תימשך עד אשר "נשיג הבנה ברורה באשר לסכנה שנשקפת מפני הזן החדש". היא קראה לנוסעים שחוזרים מדרום יבשת אפריקה "לכבד את כללי הבידוד".

גם בגרמניה ממהרים להזהיר מפני הווריאנט, "הדבר האחרון שאנחנו צריכים הוא להביא וריאנט חדש שיגרום עוד בעיות", אמר שר הבריאות הגרמני שארצו כמו עוד מדינות באירופה מתמודדת כעת עם התפרצות קשה של הנגיף.

נזכיר כי רק שלשום חצה מספר המתים הכולל של גרמניה במגפה רף עגום של 100,000. באוסטריה וסלובקיה אף הוטל סגר מלא. בהולנד הודיע אמש ראש הממשלה כי יוטל עוצר לילי החל ממחר, וכי ברים, מסעדות ורוב החנויות הלא-חיוניות ייסגרו משעה 17:00 ועד 05:00 לפנות בוקר למחרת. יצויין כי במדינה כבר הוטל סגר חלקי, שעורר מחאה אלימה למדי.

אירופה לא לבדה בהיסטריה. גורם בכיר בממשל האמריקני מסר כי ארה"ב תאסור כניסה משמונה מדינות אפריקניות: בוטסואנה, זימבבואה, נמיביה, לסוטו, אסווטיני, מוזמביק ומלאווי. המהלך, לדבריו, נעשה "ליתר ביטחון", וההגבלות לא יחולו על אזרחים אמריקנים או זרים בעלי מעמד של תושב בארה"ב. ההודעה האמריקנית התקבלה שעות אחדות אחרי שהמומחה הראשי של הממשל האמריקני למחלות מידבקות, ד"ר אנתוני פאוצ'י, אמר שטרם התקבלה החלטה שכזו. הוא הצהיר כי בארה"ב לא התגלה עדיין הזן החדש, אך הודה כי נראה שהוא מתפשט "במהירות מואצת למדי".

כאמור, הזן החדש התגלה לפני ימים אחדים בדרום אפריקה, שאמש כבר קיבל שם רשמי מארגון הבריאות העולמי: "אומיקרון",שהוא למעשה האות ה-15 באלפבית היווני. מומחי ארגון הבריאות שהתכנסו אמש לדון בזן החדש הגדירו אותו ככזה ש"מעורר דאגה", והוא הזן החמישי בלבד מאז פרוץ המגפה שמוגדר ככזה.

אולם בחירת שם ללא דרמה או פוליטיקה מאחורי הקלעים לא ניתן, וברחבי העולם עד מהרה תהו מדוע בחר ארגון הבריאות העולמי לכנות את הזן החדש והמדאיג של נגיף הקורונה דווקא בשמה של האות היוונית "אומיקרון, ובדרך לדלג על שתי האותיות הקודמות לה – האות Nu והאות Xi , על פי ההערכות במערב, ההחלטה התקבלה משום שכך כותבים בלועזית את שמו של נשיא סין שי ג'ינפינג, ושארגון הבריאות העולמי רצה שלא להכעיסו יתר על המידה, ולהגדיל את הכעס בסין שגם כך זועמים על הכינוי "הנגיף הסיני".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים