שיתוף
תגובות
כללי » "כאן זה לא תחמניסטן – אני בעד החרדים"
גנץ תוקף
רה"מ החליפי מאיים: "אם משרד החינוך לא ישלול תקציבים ויסגור מוסדות שמפרים את ההנחיות, אם החוק לא יעבור בשלוש קריאות – אפעל לבטל רטרואקטיבית קנסות לעסקים"
תגיות:
בני גנץ | צילום: דוברות הכנסת - שמוליק גרוסמן
נאום בני גנץ בכנסת |
צילום: דוברות הכנסת

יו"ר כחול לבן וראש הממשלה החליפי בני גנץ בנאום במליאת הכנסת על הצעת החוק להגברת האכיפה:
צפיתי אתמול בידידי יהודה משי זהב שאיבד את אחיו, אביו ואמו למחלה הארורה, צפיתי בו אומר: "אנשים מתים ונהרגים, ועולם כמנהגו נוהג ולמעלה על הסיפון עומד מישהו ומתווכח איזה שיר ואלס לשים? הם לא לומדים שזה אמיתי?, כך אמר, הם לא רואים את הכאב?" כך אמר יהודה משי זהב".

"אז כן יהודה, לי כואב! כואב לי על האנשים שמתים, כואב לי על העסקים שנסגרים, התלמידים שמשתגעים בבית. אני לא דורש אכיפה שוויונית כי אני נגד חרדים, אלא כי אני בעדם. כי אני רוצה להציל את ההורים שלכם, את הסבים שלכם, את האחים שלכם".

"איך יכול להיות ששוטרי משטרת ישראל זוכים ליחס כזה? בואו נהיה ישרים עם עצמנו, אפס מוסדות שנשללו מהם תקציבים, אפס מוסדות שנסגרו בגלל שהפרו את הנחיות הממשלה. זו עצימת עיניים שהורגת.
הורגת אנשים, הורגת עסקים, הורגת את החברה שלנו".

"בישיבת קבינט בתחילת נובמבר הבנו שנושא האכיפה הוא קריטי והחלטנו להעלות את סכומי הקנסות, ולאפשר סגירה מנהלית של מוסדות חינוך שיפתחו בניגוד להוראות. את המתווה הזה שאנחנו מנסים לקדם היום, חבל לומר, נתניהו תקע".

"יחד עם עוד החלטות שלא יישמנו, יחד עם מדיניות דיפרנציאלית שהחלטנו עליה על הנייר, ולא הצלחנו ליישם אותה בשטח. לצערי, ראש הממשלה משתמש בקורונה כקמפיין בחירות, והוא עושה שיקול פוליטי בתהליכי האכיפה".

"ואני מודיע כאן זה לא תחמניסטן. מדינת ישראל היא מדינת חוק, מדינת ישראל היא מדינת סדר. ואני גם מודיע מעכשיו, שאם משרד החינוך לא יפעיל את סמכויותיו – ישלול תקציבים ויסגור מוסדות שמפרים את הנחיות המדינה, לא משנה לי מאיזה זרם הם, אם החוק שאנחנו דנים בו היום לא יעבור בשלוש קריאות – לא נוכל להשאר אדישים".

"אני אפעל בכדי לבטל רטרואקטיבית קנסות גם לבעלי עסקים פשוטים שנפגעו- בעלי מסעדות, חדרי כושר, רבים רבים שפרנסתם נפגעה. לא נכון שתהיה כאן אכיפה סלקטיבית. לצערי, הקמפיין הפוליטי של נתניהו עולה לנו בחיי אדם. אנשים. חרדים, חילוניים, יהודים וערבים".

"אני יודע שתגידו שגם אני חלק מהממשלה- כן אני חלק מהממשלה – אני החלק שדואג לציבור. אני זה שעמד על כך שמערכת הביטחון תיכנס לטיפול בקורונה – למרות מה שביבי ניסה לחסום. אני זה שהביא לכך שבמקום 10,000 בדיקות ביום יש 120 אלף בדיקות ביום".

"אני זה שהכניס לכל הרשויות האדומות והכתומות ובכללן הרבה רשויות ערביות ורשויות חרדיות, כוחות של צה"ל, פיקוד העורף ואנשי משרד הביטחון. אני החלק שבמקום להמציא תוכניות כלכליות כספין בחירות זול – נלחמתי שיהיה תקציב מדינה אמנם המשכי אך סביר שיציל אלפי עסקים שקורסים ויאפשר לכל משרדי הממשלה בכל זאת לעבוד איכשהו".

"אני החלק שנלחם כדי שזכויות ודין בני ברק, יהיה זכויות ודין הרצליה – אחד יהיו. כך על פי חוק וכך גם בעזרה המושטת לניהול המשבר. אז זהו חברים, סוף לתחמונים. סוף להעדפות מגזריות".

"הגיעה העת לבחור בדרך ישרה – לשרת את כולם ולדרוש מכולם את אותה המשמעת והאחריות ואת אותה רמה של ציות לחוק. אחרי הבחירות נוודא שתקום ממשלה שתורכב רק מאנשים ישרים שיעשו הכל לשקם את המדינה ואת הפילוג בעם", דברי גנץ.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים